Pozycjonowanie sklepów internetowych – porady dla właścicieli

Pozycjonowanie sklepów internetowych – porady dla właścicieli

Pozycjonowanie sklepów internetowych to możliwość skutecznej reklamy w branży e-Commerce. Warto wiedzieć, jak przez odpowiednie czynności w zakresie pozycjonowania możemy pokonać naszą konkurencję.

Z dnia na dzień ilość sklepów internetowych ciągle rośnie, a w każdej branży rośnie konkurencja. Co więc ma zrobić właściciel sklepu internetowego, jeśli chce profesjonalnie powalczyć o tego samego klienta? Najważniejsza kwestia: skutecznie wyróżnić się z tłumu. Pozycjonowanie sklepów internetowych będzie właśnie rozwiązaniem tego problemu. Wiele sklepów online bezczynnie tkwi w sieci i nie podejmuje żadnych działań marketingowych. Właściciele uważają, że początkowo przeznaczony budżet na budowę sklepu internetowego musi się szybko zwrócić, jednak nie zawsze tak właśnie będzie. Liczba konkurencyjnych dla siebie firm w danej branży bywa duża i praktycznie stale rośnie. Potrzebne więc będą do zastosowania dodatkowe narzędzia i metody, które sprawią, że nasz sklep będzie bardziej widoczny w sieci, co pozwoli nam się wyróżnić i zwiększyć liczbę klientów. Warto więc zwrócić uwagę na nasze rady w kwestii pozycjonowania sklepów internetowych, dzięki temu łatwiej będzie nam dotrzeć do potencjalnego klienta z ofertą naszego sklepu.

Badanie treści oraz jakości słów kluczowych

Jeśli tworzymy biznesplan, to bez wątpienia umieścimy w nim sporo szczegółowych informacji określających naszą konkurencję, wybrany przez nas rynek oraz planowane przez nas wydatki, jakie będziemy musieli ponieść. W tym momencie warto będzie również wybór odpowiednich słów kluczowych, które zastosujemy w treści naszego sklepu, który stworzymy. Ich dobór musi być związany z danymi i statystykami, które będą podlegać naszej analizie (np. za pomocą Trendów Google). Dzięki aplikacji Google Trends dowiemy się, jakie słowa kluczowe mogą być dla nas najlepsze i które z nich wzbudzą zainteresowanie. Analiza słów kluczowych pozwoli nam również sprawdzić ich konkurencyjność, w zależności od danego regionu. Warto zestawić różne wyszukiwania, ponieważ dzięki temu dowiemy się co cieszy się największą popularnością wśród użytkowników. Podczas analizy dowiedziemy się również tego, które firmy stanowią dla nas największą konkurencję. Google Trends to narzędzie, które skutecznie będzie wspierało nasz proces planowania słów kluczowych i podpowie, które frazy warto będzie zastosować w sklepie.

Sklep dostosowany pod użytkownika

Warto pamiętać, że to nie my ze sklepu będziemy korzystać, ale nasi klienci, dlatego właśnie umiejętnością będzie przygotowywanie sklepu w taki sposób, który przypadnie do gustu odwiedzającym. Sklep internetowy musi przynosić nam zyski, dlatego należy zapoznać się z zachowaniami i potrzebami potencjalnych klientów, aby móc im sprostać. Nawigacja naszego sklepu musi być wygodna, wygląd sklepu powinien być dopasowany do tematyki oferowanych produktów, i jednocześnie powinien dopasowywać się idealnie do urządzenia, na którym będzie wyświetlany. Jeśli sklep ma być popularny i wybierany przez klientów ważna będzie jego responsywność, czyli dopasowanie do użytkowników smartfonów i tabletów, którzy przez takie urządzenia dokonują zakupów. Podczas prowadzenia sklepu internetowego musimy zwrócić uwagę na istotne kwestie. Na pewno klient musi czuć się bezpiecznie dokonując zakupów za które będzie dokonywał płatności. Rozwiązania takie jak certyfikat SSL muszą zostać zainstalowane w sklepie, a sama nawigacja w sklepie powinna być przygotowana w taki sposób, aby łatwiej było się w takim sklepie odnaleźć, dzięki czemu proces zakupowy będzie rzeczywiście bezpieczny dla naszego klienta. Pamiętajmy, aby formy płatności w naszym sklepie były przez nas przetestowane i bezpieczne. Najważniejsze, aby korzystanie z naszego sklepu dawało klientowi poczucie bezpieczeństwa i radości z wykonywanych zakupów. Warto pamiętać również o tym, iż typowy klient zwykle nie chce otrzymywać natrętnych komunikatów czy reklam, dlatego w żadnym wypadku nie powinniśmy zasypywać go informacjami, które nie wzbudzą w nim nawet potencjalnego zainteresowania. Klient może chcieć dokonać zakupu szybko i bez rejestracji, dlatego warto przygotować rozwiązania w postaci strony mobilnej, która będzie realizować cały proces zakupowy. Jeśli sklep internetowy ma być wygodny, poszczególne mobilne rozwiązania muszą być dopasowane do różnych użytkowników, przechodzenie między stronami musi być komfortowe, a proces zakupowy powinien być ograniczony tylko do kilku wymaganych kroków (zakup, dokonanie płatności i akceptacja regulaminu). Trzeba również zadbać o to, aby poszczególne przyciski na stronie były przygotowane zarówno młodych jak i starszych użytkowników, którzy często uważają, że przyciski są zbyt małe i dochodzi do przypadkowych kliknięć. Nasz sklep musi ostatecznie wywołać u kupującego pozytywne odczucia, dzięki czemu zwiększymy szansę na to, że będzie chciał do nas wracać i dokonywać kolejnych zamówień.

Pozyskiwanie linków SEO do sklepu internetowego

Treść wysokiej jakości dla wyszukiwarki jest coraz bardziej istotna w budowaniu rankingu wyników wyszukiwania, jednak odpowiedniej jakości linki zwrotne nadal są ważnym elementem przy ocenie strony. Należy więc starać się pozyskiwać nowe linki do swojego sklepu, aby móc go wypozycjonować. Podstawową czynnością podczas zdobywania linków do sklepu internetowego będzie wymiana linków z serwisami, które działają w podobnej branży. W przypadku sklepów internetowych trzeba dobrać sobie odpowiednich partnerów do takiej operacji, aby między sobą nie konkurować. Dobrze będzie zwrócić uwagę również na komentarze. Opinie w sklepie, to ważny element, na który zwracają uwagę klienci. Jeśli produkt jest często komentowany, to możemy oczekiwać, że zyska zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Dotyczy to również samego sklepu, gdyż przekazywane dalej komentarze, to również szansa na to, aby doprowadzić do uzyskania linków.

Opinie w sklepie internetowym

Pozytywne opinie na temat jakości naszych produktów, to bardzo ważny element do budowania silnej pozycji naszego sklepu. Warto dążyć do tego, aby możliwie każdy produkt zyskał zainteresowanie klientów. Wielu potencjalnych klientów zwraca uwagę właśnie na kwestie związane z opiniami, jakie nasz sklep posiada. Dla wielu z nich jest to właśnie najlepszy wyznacznik jakości naszych produktów oraz podpowiedź, czy warto nam zaufać. Warto więc prosić klientów o opinie na temat złożonego zamówienia, aby móc pochwalić się nimi kolejnym klientom i podnieść jakość naszych usług.

Chcąc skutecznie zadbać o swój sklep powinniśmy dążyć do tego, aby tworzyć w nim unikalne tytuły oraz opisy produktów. To ważny element, który istotnie ułatwi nam proces pozycjonowania. Bez odpowiednich i unikalnych tytułów oraz opisów nasz sklep będzie gorzej oceniany i przeszkodzi to nam w budowaniu silnej pozycji. Jeśli więc chcemy uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, to musimy tworzyć treści na odpowiednim poziomie i dbać o czytelne i dobre jakościowo opisy produktów – zarówno dla robota indeksującego jak i dla człowieka.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: