Osiem przydatnych wskazówek w kwestii lokalnego SEO

Osiem przydatnych wskazówek w kwestii lokalnego SEO

Z dnia na dzień rośnie rola lokalnych wyszukiwań, trudno się więc dziwić, że lokalne SEO spędza sen z powiek właścicielom stron internetowych. Oczywiste jest, że każdy dąży do tego, by wycisnąć jak najwięcej z wyników serwowanych dla miejsc, które są jednoznacznie skojarzone z terenem prowadzenia działalności. Co należy robić prowadząc lokalne SEO?

Utworzenie dedykowanej podstrony

Jeśli działalność twojej firmy obejmuje rejon, który można podzielić na mniejsze strefy – koniecznie to wykorzystaj. Przede wszystkim stwórz landing pages, które będą skierowane do klientów z poszczególnych miejscowości, a w dużych miastach nawet dzielnic. Zwróć uwagę na odpowiednie meta-tagi, w których powinny znaleźć się najczęściej zadawane przez klientów pytania, zachęcające do odwiedzenia serwisu. Nie zapomnij też o odpowiednim linkowaniu zewnętrznym. Dobrze jest zadbać także o zróżnicowanie treści. Wiadomo, że niektóre elementy będą się powtarzać, m.in. adres, numer telefonu, nazwa firmy, a także ogólna rama treści, postaraj się jednak zróżnicować content, dzięki czemu landing pages będą się w pewien sposób różnić. Warto także wykorzystać zdjęcia z konkretnego regionu – pozwoli to potencjalnemu klientowi szybciej skojarzyć sobie twoją lokalną ofertę z miejscem, które go interesuje. Pamiętaj także o odpowiednio skonstruowanych atrybutach ALT.

Staraj się o recenzje

Z pewnością nie zdziwi cię informacja, że większość użytkowników przed dokonaniem konkretnego wyboru, poszukuje informacji w przedmiotowym temacie, uwzględniając także pobliskie lokalizacje. Wbrew pozorom, opinie i referencje są bardzo ważne, często pomagają w podjęciu ostatecznego wyboru. Sugerowanie się opiniami innych ludzi jest wpisane w ludzką naturę. Fakt ten warto wykorzystać także podczas tworzenia lokalnego SEO. Jednocześnie warto zadbać o własny wizerunek na zewnątrz – w tym przypadku z całą pewnością przyda się Facebook, Google, TripAdvisor, czyli serwisy, w których klienci mogą zamieszczać opinie dotyczące konkretnych firm. Warto więc poprosić klienta o pozostawienie opinii po skorzystaniu z usługi, tym bardziej, gdy są to klienci zadowoleni z efektów. Zwłaszcza, że opinie dodawane za pomocą Google Moja Firma są widoczne w samej wyszukiwarce. Przydatne okazują się także wypowiedzi klientów, które możesz zamieścić na własnej stronie internetowej, uwiarygodniając w ten sposób własną działalność w oczach innych osób.

Używaj lokalnych danych strukturalnych

Dane strukturalne to informacje rozszerzone, z których mogą korzystać m.in. lokalne firmy. Korzystając z tego narzędzia można w znaczny sposób ułatwić robotom zrozumienie treści danej strony internetowej, co automatycznie zwiększa szansę na ukazanie się informacji dotyczących twojej firmy w wynikach wyszukiwania w sposób bardziej przyjazny dla odbiorców. Korzystanie z danych strukturalnych wymaga jednak zachowania szczególnej ostrożności, gdyż w tym przypadku bardzo łatwo o błąd. Przydatnym narzędziem jest bez wątpienia tester poprawności danych strukturalnych, z którego warto skorzystać podczas ich wdrażania.

Staraj się pozyskiwać lokalne linki zwrotne

Jeśli zamierzasz skupić się na lokalnym SEO, podstawę powinny stanowić odnośniki do twojej strony, które będą kojarzyły się przede wszystkim z miejscem wykonywania działalności. Musisz podjąć działania zmierzające do ich pozyskania. Jak to zrobić?

Możliwości jest kilka:

1. Sponsoring – wiele firm świadczy różne usługi, niekoniecznie w zamian za finansową gratyfikację. Możesz spróbować tego rozwiązania, wykonując konkretne zadania w zamian za link sponsorowany. Pamiętaj, że wartościowe linki często są bardziej przydatne niż odklepanie kilku zleceń, za które otrzymasz jednorazowe wynagrodzenie.
2. Wydarzenia lokalne – angażując się w lokalny event lub tworząc go od podstaw, na pewno zainteresujesz lokalne media oraz samych użytkowników. Jest to dla ciebie szansa na pojawienie się w lokalnych serwisach oraz darmowe linki zwrotne.
3. Współpraca – podejmij współpracę z lokalnymi partnerami, z pewnością nie będziesz tego żałował. Jest to doskonały sposób, by wymienić się linkami na określonych zasadach.

Rzetelnie wykonuj swoją pracę

Jeśli klienci będą zadowoleni z twoich usług, zdecydowanie chętniej podzielą się informacjami na twój temat, czego efektem może być przyrost recenzji i pozytywnych opinii. Pamiętaj, że lokalny biznes opiera się przede wszystkim na zaufaniu.

Nie zapominaj o roli Google Maps

Spore możliwości zapewniają także mapy Google. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, skorzystaj z artykułu Jakuba Ozorowskiego o marketingu w Google Maps.

Koniecznie angażuj lokalną społeczność

Lokalne SEO wiąże się także z przeprowadzonym dla danego regionu content marketingiem. Jeśli prowadzisz bloga, wykorzystaj tę alternatywę i utwórz wpis, który nawiąże do konkretnej lokalizacji. Zadbaj przy tym o ciekawe informacje oraz atrakcyjne zdjęcia. Nie zapomnij także o chwytliwym obrazku, który będzie towarzyszył wpisowi.

Zadbaj o wrażenia użytkowników mobilnych.

Nie zapominaj o użytkownikach posługujących się urządzeniami mobilnymi, czyli właścicielach smartfonów i tabletów. Ilość zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych stale rośnie – jest to wyraźny sygnał, że należy uwzględnić tę grupę odbiorców w działaniach SEO.

Pamiętaj, że twoja strona internetowa powinna łamać efekt „pogo”:

  • lista wyników wyszukiwania Google;
  • pierwsza strona na liście;
  • powrót do listy wyników;
  • druga strona na liście;
  • powrót do listy wyników itd.

Jeśli twój serwis będzie skonstruowany w taki sposób, aby użytkownik mobilny bez problemu mógł odnaleźć to, czego szuka – z pewnością odniesiesz zamierzony sukces. W trosce o użytkowników mobilnych należy zadbać przede wszystkim o duży rozmiar fontów, intuicyjną nawigację oraz szybkie wczytywanie się informacji. Możesz także wykorzystać atuty urządzeń mobilnych – przykładowo, jeśli stworzysz kilka landing pages skierowanych do obsługi danych rejonów, zamieść na nich indywidualnie dobrane przyciski CTA. Poszczególne przyciski mogą zawierać informacje typu „Wciśnij przycisk, aby połączyć się z oddziałem w Wilanowie”, natomiast odnośnik z przedrostkiem „tel:” umożliwi wybranie następującego po nim numeru, dzięki czemu użytkownik łatwo i szybko nawiąże połączenie.

Nietrudno zauważyć, że istnieje wiele kwestii, które należy uwzględnić podczas optymalizowania strony internetowej pod kątem zapytań lokalnych. Patrząc na korzyści, jakie zapewnia to rozwiązanie śmiało można jednak stwierdzić, że działania te są jak najbardziej pożądane, gdyż umożliwiają odnalezienie przez użytkowników twojej witryny i skorzystanie z jej zasobów.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: