Opublikowaliśmy wpis na blogu, co teraz?

Opublikowaliśmy wpis na blogu, co teraz?

Dodałeś na blogu nowy wpis i nie wiesz, co teraz zrobić? Koniecznie zapoznaj się z listą naszych wskazówek. Zastosowanie się do nich pozwoli mieć pewność, że udało się wykonać wszystkie kroki zbliżające do tego, aby liczba osób odwiedzających bloga była możliwie jak największa.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak poinformować naszych klientów o nowym wpisie na blogu firmowym?
  • Jak zareklamować swój blog internetowy?
  • Jak zwiększyć ruch do swojego bloga internetowego?

Udało Ci się znaleźć interesujący temat, zebrałeś wszystkie przydatne materiały, napisałeś wyczerpujący tekst. Jesteś pewny, że praca, jaką wykonałeś, przełoży się na określoną wartość. Pojawia się jednak pytanie, co dalej? Przychodzi czas na to, aby artykuł ujrzał światło dzienne. Bez wątpienia powinno zobaczyć go możliwie jak najwięcej osób, które wchodzą w skład grupy docelowej. Istnieje mnóstwo dróg postępowania dotyczących tego, co robić wówczas, gdy opublikowaliśmy już wpis na blogu. Poniżej garść porad, jakimi drogami bez wątpienia warto podążać.

Media społecznościowe, czyli obowiązkowy początek

Czynnością, którą należy wykonać jako jedną z pierwszych, jest bez wątpienia poinformowanie użytkowników Facebooka, że na blogu pojawił się nowy wpis. Nie ma w tym nic dziwnego. Portal ten jest tak popularny, że przyciągnie niemałe grono czytelników. Takie informacje można publikować zarówno na profilu firmowym, jak i prywatnym. Jeśli chcesz na ten temat dowiedzieć się więcej, zachęcamy do lektury innego naszego artykułu poświęconego temu, jak podnieść zaangażowanie czytelników bloga. Mówimy w nim między innymi o możliwości jednorazowego dopalenia posta z zastosowaniem opcji promowania. To świetny sposób, jeśli chcemy dotrzeć do niemałej grupy odbiorców, a jednocześnie nie chcemy zbyt dużo w to inwestować.

Postaw na newsletter

Jeśli zdecydowałeś się na prowadzenie newslettera, oczywistym jest, co należy zrobić po opublikowaniu wpisu na blogu. Ci, którzy zapisali się na newsletter, zrobili to po to, aby otrzymywać wiadomości mailowe informujące o nowych artykułach na blogu. Jeśli Twoim problemem jest zbyt mała liczba odwiedzających, warto zapoznać się z artykułem dotyczącym tego, dlaczego tak mało osób czyta prowadzony przez Ciebie blog. Znalazło się w nim wiele porad dotyczących tego, jak sukcesywnie zwiększać liczbę czytelników.

Odwiedzaj grupy branżowe

Może prowadzić swoją działalność w branży, w której specjaliści chętnie dołączają do rozmaitych wąskich grup. Pozwala im to na wymianę spostrzeżeń. Każdy, kto tworzy nowy wpis blogowy, kieruje go do określonej grupy docelowej. Dobrym rozwiązaniem jest więc skorzystanie z wyszukiwarki i odnalezienie takich mikrospołeczności, które być może zainteresują się tym, co udało się Ci napisać.

Nawiąż kontakt z innymi osobami działającymi w Twojej branży

Trendy w social media obejmują między innymi rosnący niemalże z każdym dniem wpływ tak zwanych influencerów. Chodzi o osoby, które postrzegane są jako eksperci w danej dziedzinie, a ich opinie mają szerokie grono odbiorców. Z pewnością w Twojej dziedzinie da się znaleźć influencerów, którzy mogą zainteresować się Twoim tekstem. Jeżeli uda Ci się ich znaleźć, napisz do nich wiadomość mailową z informacją o nowym artykule. Koniecznie trzeba w nim poprosić o to, aby informacja na ten temat została przez nich udostępniona. Jeszcze więcej na ten temat można przeczytać w innych naszych artykułach.

Zadbaj o zdobywanie wartościowych linków

Co trzeba zrobić, jeśli wpis na blogu już się pojawił? Podstawą jest zdobywanie wartościowych odnośników z innych stron, które będą przenosiły do Twojego tekstu na blogu. Jak tego dokonać? Sposobów jest kilka. Pierwszy z nich to nawiązanie kontaktu z influencerami, o których wspomnieliśmy wcześniej. Drugi sposób to informowanie o swoim artykule osób, które są autorami obszernych artykułów gromadzących treści powiązane tematycznie. Można wówczas liczyć na to, że w którymś wpisie zostanie wymieniony również nasz artykuł.

Postawić można również na link building. Można to zlecić firmie, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Warto pamiętać, że taka współpraca nie musi mieć charakteru stałego. Może to być również jednorazowe pozyskanie odnośników o dużej wartości. Można również postawić na komentarze wstawiane na innych stronach oraz forach internetowych. Należy jednak robić to tak, aby miały one realną wartość w dyskusji. Dodawanie ewidentnego spamu nie jest dobrą strategią. Jeśli chcesz na ten temat dowiedzieć się jeszcze więcej, odsyłamy do lektury naszego innego tekstu poświęconego sposobom na pozyskanie linków zwrotnych na bloga.

Przekształć tekst, tworząc kilka nowych form treści

W ostatnim czasie bardzo modne staje się prezentowanie dokładnie tej samej treści w różny sposób. Wyróżnić można podcast, zastosować infografikę czy też postawić na niewielki e-book dostępny w formacie PDF. Co to ma na celu? Każdy odbiorca ma szansę znaleźć nasz wpis w formie, która jest dla niego najbardziej dogodna. Jeśli tylko dysponujesz odpowiednią ilością wolnego czasu, środków i chęci, zastanów się nad takim rozwiązaniem. To sposób na to, aby znacznie zwiększyć swoje szanse na pozyskanie nowych czytelników. Bez wątpienia docenią oni także, że autor bloga podejmuje starania o wpisanie się w różne gusta.

Nie zapominaj o sprawdzaniu statystyk

Koniecznie trzeba regularnie sprawdzać statystyki dotyczące wpisu. Analizowanie takich danych pozwala na zdobycie wiedzy dotyczącej tego:

  • które kanały pozyskiwania odbiorców zapewniły największą liczbę wejść;
  • jak długo czytelnicy pozostają na podstronie, która zawiera wpis;
  • jaką wartość ma współczynnik odrzuceń.

Informacje te stanowią cenne dane niezbędne do opracowania dalszej strategii dotyczącej publikacji kolejnych treści. Każdy kolejny wpis to bogatsze doświadczenie. Narzędziem, które z powodzeniem można wykorzystać, jest Google Analytics.

Nie zapominaj o odpowiadaniu na komentarze

Wszystkie komentarze na blogach pełnią istotną funkcję. Są okazją do wypowiedzenia się na dany temat. Mają również ogromną wartość, jeśli pod uwagę weźmiemy SEO. Każdy komentarz sprawia, że treść podstrony zostaje poszerzona. Jeśli pod wpisem wywiąże się merytoryczna dyskusja, zyskujemy wartość dodaną, która przyda się nie tylko czytelnikom, ale również wyszukiwarkom. Dlatego każda osoba prowadząca bloga powinna zadbać o to, aby odpowiadać na pojawiające się pod artykułem komentarze.

To pokazanie czytelnikom, że są ważni, a ich zdanie naprawdę się liczy. To także dobry sposób na to, aby szybko zwiększyć liczbę słów, które zaliczane są do danej podstrony. Nie można zapominać, że jest to zabieg, który szczególnie doceni również SEO, o którym obecnie nie sposób zapominać. Bez SEO odniesienie sukcesu jest niemożliwe. Podstawowym celem każdego blogera jest dotarcie z artykułem do jak największej liczby osób. Trzeba jednak pamiętać, że nie chodzi o to, aby wpis przeczytały przypadkowe osoby. Powinni o nim dowiedzieć się Ci, których artykuł naprawdę może zainteresować. Dlatego tak ważne jest, aby uderzać w te miejsce, w których gromadzą się potencjalni członkowie danej grupy docelowej.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: