Optymalizacja strony typu one-page pod pozycjonowanie

Optymalizacja strony typu one-page pod pozycjonowanie

Optymalizowanie stron internetowych powinno być realizowane w taki sposób, aby były one przyjazne zarówno dla robotów indeksujących jak i dla użytkowników. Średnio co kilka miesięcy widać znaczne zmiany w algorytmach i trzeba na nowo się z nimi mierzyć. Może to oznaczać, że niektóre elementy SEO, które są ważne w tym roku, w następnym mogą zejść na drugi plan, a w przyszłości całkowicie stać się nieistotne. Postaramy się więc podpowiedzieć jakie kwestie związane z pozycjonowaniem stron typu one-page są aktualnie istotne.

Tytuł strony zaczynający się od słowa kluczowego

Tytuł strony to jeden z elementów, które ma największe znaczenie w pozycjonowaniu, dlatego jeśli na początku tytułu będzie postawione nasze słowo kluczowe, tym lepiej będzie odbierane w czasie pozycjonowania. Jest to bowiem czynnik wpływający na to, jak dana podstrona będzie odbierana przez roboty indeksujące.

Wprowadzanie modyfikatorów do tytułu strony

Warto korzystać z pewnych modyfikatorów takich jak: najlepszy, poradnik, przewodnik, recenzja – to słowa, które będą miały istotne znaczenie, ponieważ pomogą nam uzyskać dobre odmiany dla długich ogonów słowa kluczowego, gdy będziemy się na nie pozycjonować.

Zastosowanie nagłówka H1 w tytule strony

Znacznik H1 to typowy nagłówek dla artykułu każdej strony internetowej. W większości systemów CMS jest on dodawany automatycznie, ale warto sprawdzić jak dokładnie wygląda on w kodzie strony dbając o to, aby tytuł każdego wpisu znajdował się między znacznikami H1. Należy również sprawdzić, czy na danej podstronie jest tylko jeden znacznik h1 i czy w tym znaczniku znajduje się zawarte również odpowiednie słowo kluczowe.

Podtytuły w znacznikach H2

Należy także zadbać o to, aby umieścić podtytuły w znacznikach H2. Oprócz tego powinniśmy również sprawdzić, czy w tym podtytule znajduje się słowo kluczowe. Nie jest to jakiś bardzo ważny czynnik, jeśli chodzi o SEO, ale pamiętajmy, że czasami liczą się szczegóły i warto na nie zwracać uwagę. Ten element, jeśli zostanie wprowadzony może dać nam mały plus, więc nie warto z niego całkowicie rezygnować.

Słowo kluczowe w pierwszych słowach wpisu

Dobrze, gdy słowo kluczowe pojawi się również w pierwszym akapicie naszego artykułu, co wygląda bardzo naturalnie dla wyszukiwarki. Wiele osób może zaczynać wpisy od długiego wstępu, a tak naprawdę nie będzie do końca wiadomo o czym mówi dany wpis. Zamiast tego już w pierwszych stu słowach artykułu powinno się umieścić słowo kluczowe. W ten sposób Google będzie w tanie dobrze ocenić o czym będzie dany wpis.

Wprowadzanie multimediów do treści

Jeśli będziemy do naszego wpisu wprowadzać zdjęcia, filmy, diagramy może to istotnie zmniejszyć współczynnik odrzuceń, a jednocześnie zwiększy czas, który użytkownicy będą poświęcali na to, aby zapoznać się z naszą treścią. Stosowanie schematów, zdjęć, zrzutów ekranu to rozwiązania, które zaciekawiają użytkowników i ulepszają odbiór treści. Multimedia to korzyści, które pozwalają równieżna pozycjonowanie naszej strony. Można bowiem oczekiwać, że dochodzi do większej interakcji użytkownika ze stroną internetową, a takie interakcje są sygnałami dla Google, że witryna będzie dobrze odbierana i będzie warto ją umieszczać wyżej w rankingu. Dodatkowo multimedia wpływają także na wartość wpisów, a więc użytkownicy są bardziej skłonni do tego, by treść linkować w sieci.

Responsywny wygląd strony

Przygotowywanie strony responsywnej to aktualnie oczywisty krok w kierunku optymalizacji strony. Wyszukiwarka Google prowadzi działania zmierzające do obniżania pozycji stron, które nie są przyjazne urządzeniom mobilnym. Takie strony będą jeszcze bardziej tracić w rankingu w kolejnych latach. Jeśli chcemy, aby witryna była przyjazna użytkownikom mobilnym, warto także postawić na atrakcyjny wygląd. Za każdym razem, gdy strona nie jest dopasowana do urządzeń mobilnych traci zarówno w rankingu Google, jak i w oczach użytkowników. Jeśli myślicie o tym, aby poprawić mobilność strony internetowej, to warto będzie wprowadzić do niej responsywny design.

Linki zewnętrzne

Jest to strategia pozycjonowania, która zaliczać się będzie do white hat SEO. Dzięki temu można doprowadzić do sytuacji, w której na stronie internetowej będzie więcej ruchu. Linki prowadzące do innych powiązanych witryn pozwolą poprawić pozycję strony, ponieważ Google będzie uważać, że witryna jest miejscem, gdzie można szukać dobrej jakościowo informacji. Jeśli linkujemy do innych stron, to one również będą mogły odpowiedzieć tym samym i w ten sposób skorzystają na tym obie strony.

Dbanie o prędkość strony internetowej

Google ocenia dobrze takie strony internetowe, które potrafią szybko się wczytać. Witryna na którą trzeba czekać prędzej czy później zacznie tracić użytkowników, dlatego warto starać się o to, aby kontrolować czas ładowania strony i wprowadzać poprawki w jej funkcjonowaniu, gdy okaże się, że to ładowanie zajmuje jednak zbyt wiele czasu.

Optymalizacja zdjęć

Zdjęcia na stronie muszą być uporządkowane: należy do nich wprowadzić atrybut ALT, opisać je odpowiednio, aby roboty wiedziały co na nich się znajduje. Trzeba również dopasować rozmiar zdjęć do naszej treści. Wprowadzić można na stronę przyciski prowadzące do mediów społecznościowych. Obecnie korzysta z nich coraz więcej stron, dlatego warto kierować do własnych profili bezpośrednio ze strony internetowej.

Dobre treści wpływają na czas przebywania na stronie

Kluczem do sukcesu jest przygotowywanie dobrych treści na naszą stronę internetową. Długie, połączone z multimediami wpisy mogą przyciągnąć użytkownika, a czas spędzony na naszej stronie może się wydłużyć, ponieważ wpływa bezpośrednio na funkcjonowanie strony internetowej i jej ocenę przez Google.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: