
Obraz wyraża więcej niż tysiące słów – to na pozór poetyckie hasło, które zawiera jednak sporo racji. Większość użytkowników zwraca szczególną uwagę na obrazy, które nierzadko wpływają na podejmowane przez nich decyzje. Doskonałym sposobem, by zachęcić do skorzystania z oferty, może być atrakcyjna i adekwatna do treści ikona, fantastyczna fotografia, czy też ujęcie danego produktu z wielu perspektyw.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Czy zdjęcia produktów wpływają na decyzję zakupową klientów w sklepie internetowym?
- W jaki sposób prezentować produkty w sklepie internetowym?
- W jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Spis treści:
Odpowiedni dobór kolorów
Określone barwy w sieci nie biorą się znikąd – potwierdza to przede wszystkim tekst dotyczący znaczenia kolorów na stronach internetowych. Koniecznie uwzględnij ten fakt podczas doboru barw dla swojej witryny, jak również podczas wstawiania zdjęć. Zdjęcia powinny współgrać z tłem, tworząc spójną i zgraną całość kompozycyjną.
Pomyśl o skorzystaniu z tzw. maskotki
Trendy e-commerce w roku 2017 silnie akcentowały obecność tzw. brand hero, czyli maskotki. Przykładem może być tutaj białostocki Dr Tusz – firma, która umiejętnie i skutecznie posługuje się maskotką Rudego. Postać ta jest silnie akcentowana m.in. w mediach społecznościowych. Rozwiązanie to sprawia, że firma kojarzona jest przede wszystkim z postacią Rudego, dlatego też osoby trafiające na tę maskotkę w social mediach stwierdzają, że jest to „doktorek w zielonych okularkach i z czerwoną czupryną, który zajmuje się tuszami”.
Maskotka kojarzy się z firmą. Co ważniejsze, wykorzystanie wesołej, kolorowej i z „sympatyczną otoczką” maskotki sprawia, że firma staje się automatycznie odbierana w sposób pozytywny także przez klientów, którzy do tej pory nie korzystali z jej usług. Powyższy przykład potwierdza fakt, że zastosowanie brand hero może w znaczny sposób wpłynąć na wygląd strony internetowej, nie ma także przeszkód, aby obrazy przedstawiające maskotkę pojawiały się dość często w witrynie, wskazując gestami elementy istotne dla użytkowników – może to być np. postać pokazująca palcem przycisk, który należy w danym momencie kliknąć.
Nie zapominaj o emocjach
Jeśli na stronie internetowej znajduje się zdjęcie, jej autor z całą pewnością miał w tym jakiś cel – najprawdopodobniej chciał wzmocnić przekaz. Powyższy przykład doskonale obrazuje, w jaki sposób można wpłynąć na CTR za pomocą obrazów. Przykładowo, umieszczając zdjęcie przedstawiające piękne widoki egzotycznych krajów w okresie jesiennej pluchy lub zimowych chłodów w Polsce, to doskonały sposób, by rozbudzić marzenia użytkowników i zmobilizować ich do wakacyjnych wspomnień.
Wysoka jakość obrazów
Umieszczając obrazy na stronach internetowych, należy zadbać o to, aby były one jak najlepszej jakości, a przy tym efektowne i ładne. Na co zwrócić uwagę wybierając obrazy na strony www?
Oto kilka wskazówek:
- zadbaj o odpowiednie rozszerzenie (np. do grafik w stylu flat najlepiej użyć rozszerzenia PNG, natomiast dla fotografii optymalną alternatywą jest JPG);
- obrazy i zdjęcia muszą mieć właściwą rozdzielczość, dostosowaną do charakteru strony;
- ważne jest także zastosowanie kompresji, która nie nadszarpnie jakości grafiki.
Przedstawiaj przedmioty w różnych ujęciach
W niektórych produktach ważne są detale. Dotyczy to m.in. smartfonów – dla wielu osób ważne są szczegóły, m.in.:
- szerokość ramek wokół ekranu;
- rozmieszczenie przycisków;
- rozmiar elementów z tyłu telefonu.
Oczywiście każdego może interesować coś innego, dlatego też – chcąc zadowolić wszystkich – warto zaprezentować produkt w różnych ujęciach.
Stosowanie adekwatnych ikon
Niektóre usługi kojarzą się z różnymi aktywnościami. Przykładem może być tutaj Riyo – system, który automatyzuje zarządzanie w wielu branżach, często skrajnych, co w praktyce oznacza, że wylistowanie samych słów jest niewystarczające. Warto więc dorzucić sugestywne ikony, które pomogą zrozumieć, czego dotyczy dana pozycja. Przykładowo – ikona przedstawiająca teczkę kojarzy się z biznesem, koszyk sklepowy z zakupami, a dwa „dymki” z rozmową.
Strona przede wszystkim dla gości
Kupując gadżet dla własnego domu, kierujesz się indywidualnym gustem. Tworząc stronę internetową, musisz pomyśleć przede wszystkim o potrzebach użytkowników, a nie własnych. Nie zapominaj, że każdy element musi pełnić określoną funkcję, jest to wymóg, który zapewni odpowiedni ruch na stronie.
Suma summarum, strony internetowe są tworzone dla odwiedzających i właśnie im powinny służyć, właściciel spełnia w tym przypadku funkcję drugorzędną. Nie zapominaj o potrzebach użytkowników także podczas organizowania grafik w swojej witrynie. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wpłynąć na CTR korzystając z obrazów, wszystkie decyzje podejmuj z uwzględnieniem oczekiwań i potrzeb użytkowników, opierając się na silnie umotywowanych przypuszczeniach lub korzystając z testów A/B, które z całą pewnością pozwolą wyłonić optymalną alternatywę.
Czytając ten artykuł, z całą pewnością zauważyłeś, że cała ta „otoczka” wokół obrazów jest bardzo ważna.
Liczą się przede wszystkim:
- rozmiary grafiki;
- waga pliku;
- użyta paleta barw;
- wykorzystane kształty;
- kontekst, w którym występuje obraz i wiele innych, równie istotnych kwestii.
Nierzadko są małe „smaczki”, których nie sposób dostrzec na pierwszy rzut oka, wierz mi jednak, w ogólnym rozrachunku okazują się jednak niezwykle istotne.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!