O czym pamiętać, tworząc treść na stronę internetową?

O czym pamiętać, tworząc treść na stronę internetową?

Chcesz mieć swoją stronę internetową? Nie wiesz, jak stworzyć treści, które powinny się na niej znaleźć? Nasz artykuł jest dla Ciebie idealny. Dowiedz się z niego, czego się trzymać, jeśli Twoim celem jest opracowanie treści przydatnej dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie treści powinny znaleźć się na stronie internetowej?
  • Jak przygotować treści na stronę internetową firmy?
  • Jakimi zasadami kierować się podczas tworzenia treści na wizytówkę firmy?

Doświadczenie pokazuje, że kwestie dotyczące tworzenia treści na witryny internetowe jest naprawdę problemowa. Wiele osób już sama konieczność zastanowienia się nad tym, jakie treści i jak je zaprezentować paraliżuję. Poniżej garść porad dotyczących tego, jak stworzyć przynajmniej sam zarys treści. Osoba tworząca stronę internetową powinna mieć bowiem przynajmniej jakiś punkt zaczepienia. Pozwoli to na opracowanie optymalnego rozwiązania, które będzie szło w parze z indywidualnym doświadczeniem.

Zacznij od opracowania planu działania

Przystępując do przygotowania strony internetowej, koniecznie trzeba zacząć od planu działania. Jak się okazuje, mnóstwo osób ma z tym duży problem. Od czego zacząć?

Dobrym rozwiązaniem jest udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  • jaki jest cel Twojej witryny?
  • czy chcesz zachęcać użytkowników do tego, aby decydowali się na zakup Twoich produktów? Jaki kanał wykorzystujesz bądź zamierzasz wykorzystywać do sprzedaży?
  • jakie są cechy charakterystyczne Twoich produktów? Stawiasz na produkty czy usługi? Do czego są przeznaczone? Jak kształtują się ich ceny?
  • jesteś na przykład architektem bądź wykonujesz inny zawód, w którym istotną kwestią jest bezpośredni kontakt z klientem? Jakie etapy składają się na Twoją pracę z klientem? Który z etapów uzależniony jest wyłącznie od Ciebie?
  • czy możesz wskazać coś, co sprawia, że wyróżniasz się z konkurencji?

Przedstawione pytania pomagają w stworzeniu treści na stronę internetową. Pomagają one w wyłapaniu unikalnych cech, dzięki którym uda się stworzyć ogólny zarys treści. Bez wątpienia taka pewna baza jest potrzebna.

Poznaj konkurencję

Bez wątpienia nie ma nic złego w tym, że podglądamy konkurencję. Koniecznie trzeba rozejrzeć się w sieci, koncentrując się na tych witrynach internetowych, które przynajmniej potencjalnie mogą konkurować z naszą stroną. Warto zwrócić uwagę na to, jak na takich stronach prezentowana jest treść. Przyjrzeć trzeba się hasłom, ogólnym wyglądzie, a także zastosowanych rozwiązaniach. Bez wątpienia uda się znaleźć takie elementy, które warto byłoby umieścić również na swojej stronie internetowej. Zachęcamy w tym miejscu do lektury naszego innego artykułu, w którym mówimy o tym, czego można nauczyć się od konkurencji.

Zasięgnij opinii

Strony, których zadaniem jest sprzedanie czegoś bądź zaprezentowanie oferty nie tworzy się po to, aby wzbudzały zachwyt ich właścicieli, ale by były przyjazne dla potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia jest w związku z tym zdanie tych osób, o których zależy rozwijanie się biznesu. Chodzi oczywiście o grupę docelową. Jak zasięgnąć opinii takich osób? Można to zrobić w sposób bezpośredni, wykorzystując do tego Facebook, maile bądź wykorzystać sytuację bezpośredniej rozmowy. Pozwoli to na poznanie ich oczekiwań, a tym samym stworzenie strony, która będzie idealnie wpisana w ich potrzeby i oczekiwania.

Wiedzy osób zaliczanych do grupy docelowej można zasięgnąć również w sposób bezpośredni. W tym celu należy przeglądać dyskusje, które aktualnie toczą się na rozmaitych forach dyskusyjnych. Jest to metoda, która również naprawdę dobrze się sprawdza.

Wyodrębnij tak zwany USP

Pod tym skrótem kryje się unikalna propozycja sprzedaży. To coś, co pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. To unikalna cecha, której nie ma żaden innych sprzedawca. Warto pamiętać, że dla wielu osób cecha ta może być powodem zrobienia zakupów na danej stronie czy skorzystania z reklamowanych usług. Dlatego tak ważne jest, aby w ramach swojej działalności wyodrębnić unikalną wartość. Dobrym rozwiązaniem jest wspominanie o tym w różnych miejscach strony. Trzeba jednak zrobić to dość dyskretnie.

Nie zapominaj o poprawności językowej

Jeśli zamierzasz tworzyć treści mające znaleźć się na stronie internetowej samodzielnie, należy zapewnić sobie spokój, wygodne narzędzie do pracy i przede wszystkim mieć na to dłuższą chwilę. Istotne jest, aby podczas pisania nie popełniać błędów. Doskonałym narzędziem, o którym pisaliśmy w tekście dotyczącym umiejętności formatowania jest Language Tool. Skorzystanie z niego to sposób na wychwycenie błędów, których nie udało się wyłapać samodzielnie. Co ważne, narzędzie to zaznacza to błędy, których nie wyłapie klasyczny edytor tekstu. Program uwzględnia nie tylko literówki i błędy ortograficzne, ale również robi korektę błędów logicznych i niewłaściwego szyku wyrazów.

Nie zapominaj o odpowiedniej jakości gromadzonych zdjęć

Na wielu różnych stronach internetowych znajdują się działy takie jak „Realizacje” czy „Portfolio”. Najczęściej publikowane są w nich zdjęcia, które pokazują, jak wyglądały przykładowe prace. Decydując się na gromadzenie fotografii, należy pamiętać o jednym: w ich przypadku liczy się nie ilość, a jakość. Wybierać do publikacji należy te zdjęcia, które są atrakcyjne i mogą zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z usług. Liczą się właściwe kolory, dostateczna ostrość, wystarczająco duży rozmiar i kadr.

Nie zapominaj o prezentacji treści

Zastanawiając się nad tym, jak stworzyć treść, która ma się znaleźć na stronie internetowej, na ogół koncentrujemy się wyłącznie na tekstach. Jest to oczywiście istotny nośnik informacji, ale nie bez znaczenia jest także sformatowanie tekstu, a także jego odpowiednie ułożenie. Wspomnieliśmy już wcześniej, że dobrym rozwiązaniem jest przejrzenie stron będących przynajmniej potencjalną konkurencją dla naszego serwisu. Bardzo często to właśnie wówczas pojawiają się rozmaite pomysły, które odnoszą się do ułożenia tekstu, haseł, ikon, obrazów, a także animacji. Wszystko to ma wpływ na treść.

Ostateczne rozwiązanie: stwórz wyłącznie zarys, a wykonanie zleć fachowcom

Nie każdy lubi tak samo korzystać z rozmaitych mediów. Jedni stawiają na maile, inni nie chcą nawet słyszeć o takiej formie komunikacji i zdecydowanie bardziej wolą rozmowę telefoniczną. Nie ma oczywiście w tym nic dziwnego. Podobnie jest, jeśli chodzi o tworzenie treści. Jedni wolą opracowywać je samodzielnie, bazując na własnym, charakterystycznym stylu, inni zaś wolą powierzyć to zadanie profesjonalistom. Jeśli nie dysponujesz wystarczająco ilością wolnego czasu, brakuje Ci chęci bądź sądzisz, że zadanie to Cię przerośnie, powierz wykonanie swojej strony fachowcom.

Należy pamiętać o podaniu takich informacji, jak:

  • branża, w której działasz;
  • oczekiwany wygląd strony (jeśli masz logo, musisz je dostarczyć) – trzeba pamiętać, że to, jak wygląda strona internetowa musi być spójne w wizerunkiem firmy;
  • oferowane produkty bądź usługi – podać należy ich ogólną charakterystykę, przeznaczenie, ceny;
  • profil osób, do których kierujesz swoją ofertę.

Są to informacje, dzięki którym osoba odpowiedzialna za stworzenie strony internetowej będzie wiedziała, jakie są Twoje oczekiwania.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: