Najlepsze sposoby na optymalizację kampanii w Google AdWords

Najlepsze sposoby na optymalizację kampanii w Google AdWords

Optymalizacja kampanii w Google AdWords to ogół czynności, które umożliwiają osiągnięcie możliwie jak największej efektywności naszej reklamy. Postaramy się opowiedzieć o tym, jak w skuteczny sposób wykonać optymalizację naszej kampanii.

Wiele osób na pierwszy rzut oka może stwierdzić, że kampania AdWords wydaje się być prosta do zorganizowania: należy przygotować słowa kluczowe, następnie utworzyć reklamę tekstową i czekać na nowych klientów. Jednak w praktyce tak to nie wygląda. Optymalizacja kampanii jest bowiem skomplikowanym przedsięwzięciem. Może dojść do sytuacji w której bardzo szybko będą mogły wyczerpać się środki na koncie, a nowych klientów i tak nie uda się nam zdobyć. W związku z tym bardzo ważna jest wiedza na temat tego, w jaki sposób prowadzone są kampanie, gdyż ciągle musimy je usprawniać, nadzorować i dostosowywać pod kolejnych użytkowników.

Rozszerzenia objaśnień

Na początku, gdy chcemy prowadzić optymalizację własnej kampanii w AdWords musimy podjąć działania zmierzające do tego, aby dodać rozszerzenia do naszych reklam. Jest to mówiąc prosto dodatkowa linijka tekstu w wyświetlanej reklamie. W ten sposób będziemy mogli uzyskać aż 25 znaków do dodatkowego wykorzystania w reklamie. Jest to również opcja, która pozwala nam nakłaniać użytkowników do tego, aby chcieli skorzystać z naszej oferty. Potencjalny klient zobaczy więcej informacji o naszej ofercie, a my będziemy mieli okazję do tego, aby ją lepiej zaprezentować. Jeśli zastosujemy rozszerzone objaśnienia, to nasza reklama może się wyróżnić na tle innych ofert.

Słowa kluczowe w reklamie

Kwestia optymalizacji może być również sprowadzona do bardzo prostych i oczywistych metod, np. przez odpowiednie dopasowanie słowa kluczowego. Warto opisać to na przykładzie. Jeśli ktoś szuka np. butów do biegania konkretnej firmy, to będzie chciał, aby na stronie na którą wchodzi mógł znaleźć produkt, który właśnie szuka. To, czego chce użytkownik, to właśnie reklama produktu, która będzie go interesować. Jeśli będziemy szukać konkretnej marki obuwia, to mamy pewność, że inne marki nie będą nas interesować, dlatego jeśli nie uściślimy naszych reklam i jeśli będą zbyt ogólne, to użytkownicy będą je ignorować. Optymalizacja powinna więc zmierzać do tego, aby dbać o użytkownika i starać się oferować mu dokładnie to, czego będzie potrzebował, dlatego przygotowujmy reklamy ściśle dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów.

Reklama pod nazwą firmy

Dużym błędem reklamodawców AdWords jest to, że nie reklamują strony pod nazwą własnej firmy (czyli nie tworzą tzw. reklamy brandowej). Wiele osób uważa, że to nie ma sensu, ponieważ i tak pod tą frazą będą widoczni na czele wyników wyszukiwarki. Jednak jest kilka powodów, które mogą nas zachęcić do utworzenia takiej reklamy, przede wszystkim koszty jej utrzymania z zasady są niskie, dlatego rzeczywiście warto z tej możliwości skorzystać. Dodatkowo może się zdarzyć, że nasza konkurencja będzie się reklamować wykorzystując nazwę naszej firmy, aby podkraść nam klientów. Dzięki reklamom będzie można odsyłać od razu klienta do tych zakładek, w ramach których mamy do zaoferowania jakieś promocje. Jeśli pojawi się wysoki współczynnik kliknięć w nasze reklamy, to jednocześnie zbudujemy większy ruch na stronie. Ważne będzie również to, aby optymalizacja kampanii była skupiona również na reklamie własnej firmy w trakcie jej trwania. Koszt nie będzie duży, a skuteczność praktycznie na pewno będzie wtedy rosła.

Wykluczające słowa kluczowe

Jeśli mówimy o optymalizacji kampanii, to należy wspomnieć również o wykluczających słowach kluczowych, które są podstawą do tego, aby wykonać rzeczywiście skuteczną optymalizację. Słowa wykluczające to niechciane frazy, na które nie chcemy, aby nasza reklama się pojawiała. Dobra optymalizacja sprawia, że musimy tą kwestią zajmować się regularnie, jednak jest to rozwiązanie, które pozwoli nam pozbyć się niechcianych fraz. W kampanii dowiemy się na jakie słowa wyświetla się nasza reklama i jeśli będziemy je przeglądać, to otrzymamy ich statystyki i można będzie eliminować te, które nie są zgodne z naszą strategią marketingową. To działanie ma istotne znaczenie dla optymalizacji naszej kampanii. Bez ingerowania w słowa wykluczające tworzy się niepotrzebny ruch i oczywiście traci się środki na koncie.

Stosowanie rozszerzenia linków do podstron

Naszą reklamę możemy rozszerzyć o linki do podstron, to dodatkowa linijka tekstu z odnośnikami do wybranych podstron w obrębie naszej strony. Optymalizacja kampanii AdWords może stać się skuteczniejsza, jeśli takie rozszerzenie zostanie dodane.

Stawka dopasowana do lokalizacji

Odpowiedni proces optymalizacji zawsze musi być związany z dopasowaniem stawek dla danych słów kluczowych, również opartych pod kątem lokalizacji. Stawkę dla danej frazy można ustalić w zależności od miasta, regionu czy kraju, który będzie osiągał dla nas najlepszą konwersję. Kampanię można optymalizować w taki sposób, który sprawi, że w najlepszych dla nas lokalizacjach potencjalne zyski będą największe. Dla lokalizacji w której nie osiągniemy odpowiedniej skuteczności będziemy mogli ograniczyć koszty kliknięcia w naszą reklamę.

Remarketing

Ostatni krok to dokonanie optymalizacji remarketingu, który będzie polegał na wyświetleniu reklamy osobom, które już miały styczność z naszym sklepem i mogą być rzeczywiście zainteresowane daną reklamą. W ten sposób można trafić do tych samych osób, ponieważ podczas pierwszej wizyty klienta w naszym sklepie rzadko dochodzi do podjęcia decyzji o zakupie.

Optymalizacja kampanii AdWords jest bardzo ważnym zadaniem i podstawą do tego, aby skutecznie reklamować się w wyszukiwarce Google. Usługa reklamowa jedynie na początku wydaje się, że jest prostym mechanizmem. Rzeczywistość jednak szybko będzie weryfikować wszystkie nasze ewentualne błędy i brak kontroli kampanii. Przez brak odpowiedniej optymalizacji stworzy się kampanię, która będzie szybko wykorzystywać nasze środki i nie przyniesie nam żadnych efektów. Warto pamiętać również, że optymalizacja to proces, który musi trwać i trzeba stale nad nim pracować. Nie można zrobić tego jednorazowo i zostawić własnemu biegowi, ponieważ modele kampanii i warunki będą się zmieniać i ta kwestia koniecznie musi być przez nas uwzględniana przy optymalizacji, aby w ciągły sposób odpowiadać na oczekiwania naszych klientów.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: