Na czym polega płatna reklama w Google Ads?

Na czym polega płatna reklama w Google Ads?

Google Ads

Płatna reklama w Google Ads to obok pozycjonowania i reklamy w serwisach społecznościowych najpopularniejsza forma promocji stron i sklepów internetowych. Reklama w Google Ads jest rozpoznawalna ze względu na jej główny cel – pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki Google, którzy są potencjalnie zainteresowani zakupem konkretnych produktów lub nawiązaniem współpracy z firmą oferującą konkretny rodzaj usług. W tym artykule przyjrzymy się bliżej kampanii SEM w wyszukiwarce Google i przeanalizujemy najpopularniejsze sposoby na uruchomienie płatnej reklamy, umożliwiającej pozyskiwanie klientów od momentu startu wyświetlania reklam.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czym jest kampania reklamowa w Google Ads i jakie przynosi efekty?
  • Kiedy realizować kampanię w Google Ads?
  • Gdzie można się reklamować za pomocą kampanii w Google Ads?

Czy warto inwestować w kampanię reklamową w Google Ads?

Kampanie w Google Ads (dawniej Google AdWords), to najszybszy sposób na dodarcie ze swoją stroną lub sklepem internetowym nawet do tysięcy potencjalnych klientów. Dzięki reklamie w Google można nastawić się na zdobywanie leadów (klientów), które można przekształcić w skuteczną konwersję (sprzedaż) i wzrost wskaźnika zwrotu z inwestycji (ROI). Zlecając prowadzenie kampanii w Google Ads możesz być pewien o to, że agencja SEM zadba o natychmiastową reklamę Twojego serwisu w Google i będzie pracować nad wzrostem ilości konwersji na Twojej stronie (np. wzrost wypełnionych formularzy kontaktowych) lub wzrostem sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.

Na czym polega kampania Google Ads w sieci wyszukiwania?

Reklama w sieci wyszukiwania wyświetlana jest w dwóch miejscach: wyszukiwarka Google i strony partnerów wyszukiwania Google. Linki sponsorowane wyświetlane są nad listą organicznych wyników wyszukiwania w Google (oznaczone etykietą „Reklama”). Ten rodzaj kampanii w wynikach wyszukiwania to najpopularniejszy i najskuteczniejszy format reklamy w Google Ads. Reklama ta jest głównie nastawiona na szybki efekt.

Reklama nad wynikami wyszukiwania składa się z następujących elementów:

  • nagłówek,
  • adres URL,
  • tekst reklamy,
  • ew. linki do podstron.

Jeśli chcesz za pomocą Google Ads szybko sprzedawać swoje usługi lub produkty, to powinieneś zainteresować się tym rodzajem reklamy w wyszukiwarce Google.

Kampania Google Ads w sieci wyszukiwania

Kampania Google Ads w sieci wyszukiwania (źródło: Google)

Na czym polega kampania Google Ads w sieci reklamowej (GDN)?

Google Ads to największa sieć reklamowa w internecie. Za jej pomocą można trafić do szerokiego grona internautów przez strony wyświetlające reklamy (np. w postaci banerów), dzięki którym zbierając kliknięcia zarabiają. Poza mniejszymi i większymi portalami, które uczestniczą w programie Google Adsense należą do niego również serwisy Google: Gmail, YouTube, Blogger i Mapy Google.

Reklama za pomocą kampanii w Google Ads posiada kilka formatów:

  • reklama tekstowa (linki sponsorowane);
  • reklama graficzna (banery w rozszerzeniach JPG, GIF, PNG);
  • reklama multimedialna (dynamiczne animacje w rozszerzeniach GIF, FLASH, HTML5);
  • reklama wideo (serwis YouTube oraz strony umieszczające filmy z serwisu YouTube).

Kampania ma przede wszystkim cel wizerunkowy i celem tej kampanii jest głównie promowanie marki i tym samym budowa świadomości marki w oczach klientów.

Na czym polega kampania Google Ads w sieci mobilnej?

Reklama w sieci mobilnej pozwala na pozyskanie klientów korzystających z telefonów i tabletów podłączonych do internetu. Sieć mobilna w Google Ads pozwala na tworzenie reklam użytkownikom telefonów komórkowych i tabletów. Reklama w sieci mobilnej jest wyświetlana w wersji mobilnej wyszukiwarki Google oraz w aplikacjach komórkowych, które należą do sieci Google AdSense.

Reklamy w sieci mobilnej na telefonach i tabletach mogą wyświetlać:

  • reklamy tekstowe;
  • reklamy graficzne;
  • reklamy aplikacji;
  • reklamy HTML5 utworzone w programie Google Web Designer;
  • reklamy w aplikacjach na komórkach lub tabletach.

Reklamę w sieci mobilnej powinny wykorzystać firmy, których klienci wyszukują ich numer telefonu używając do tego smartfona lub tabletu. Ten rodzaj reklamy nadaje się idealnie dla firm z branży np. taxi, których klienci szukają numeru w celu zamówienia usługi (np. przewozu lub transportu).

Na czym polega kampania Google Ads w sieci zakupowej (Google Merchant Center)?

Kampania produktowa w Google Ads przeznaczona jest do sprzedaży produktów ze sklepów internetowych. Reklama ta wyświetlana jest bezpośrednio w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danego słowa kluczowego. Reklama ta wyświetla się dla haseł powiązanych z nazwami Twoich produktów w sklepie internetowym (po wpisaniu nazwy produktu wyświetli się nad i obok wyników wyszukiwania w Google).

Reklama produktów w wyszukiwarce Google składa się z kilku elementów:

  • zdjęcia produktu,
  • nazwy produktu,
  • ceny produktu,
  • nazwy sklepu, z którego pochodzi produkt.

Ten rodzaj kampanii w wyszukiwarce Google przeznaczony jest dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą zwiększyć sprzedaż swoich produktów w internecie.

Kampania Google Ads w sieci zakupowej

Kampania Google Ads w sieci zakupowej (źródło: Google)

Na czym polega kampania Google Ads w sieci wideo?

Jeśli chcesz za pomocą Google Ads szybko sprzedawać swoje usługi lub produkty, to powinieneś zainteresować się tym rodzajem reklamy w wyszukiwarce Google.

W ramach reklamy wideo w Google Ads dostępnych jest kilka form reklamy:

  • reklama displayowa;
  • nakładki reklamowe;
  • reklamy wideo możliwe do pominięcia lub niemożliwe do pominięcia;
  • karty sponsorowane.

Kampania wideo ma na celu budowanie świadomości marki. Wykorzystaj tę formę reklamy w celu zbudowania lepszej rozpoznawalności własnej marki.

Na czym polega kampania Google Ads w poczcie Gmail?

Reklamy wyświetlane użytkownikom poczty Gmail, które w bardzo dobry sposób zwiększą ilość zakupów czy rejestracji w formularzach. Firma Google ciągle udoskonala swój mechanizm programów reklamowych i rozszerza nasze możliwości reklamy w swoich aplikacjach. Tak powstała reklama w Gmail (Gmail Sponsored Promotions), dzięki której możemy trafić do naszych potencjalnych klientów i zwiększyć konwersję sprzedaży, dzięki specjalnie skonstruowanej reklamie przybierającej formę wiadomości e-mail.

Kampania reklamowa w Gmail to kolejne możliwości dla reklamodawców pozwalające na rozszerzenie grona odbiorców o kolejną grupę – właścicieli kont na poczcie Gmail. Reklama w poczcie Gmail to kolejna świetna możliwość strategii reklamy w Google Ads. Reklama ukierunkowana jest na zwiększenie konwersji i zachęca do podjęcia konkretnej czynności (call to action), np. zakupów lub rejestracji w formularzach

Na czym polega kampania remarketingowa w Google Ads?

Reklamy wyświetlane użytkownikom, którzy odwiedzili już Twój sklep lub stronę i których chcemy zachęcić do zakupów (np. wyświetlając użytkownikowi reklamę produktu, który wcześniej oglądał). Reklama remarketingowa pozwala nam dotrzeć ponownie do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę lub sklep internetowy. Kampania remarketingowa zostanie wyświetlona standardowo w wynikach wyszukiwania Google oraz dodatkowo w całej sieci reklamowej Google Ads.

Remarketing przeznaczony jest dla właścicieli sklepów internetowych. Za pomocą kampanii remarketingowej można wyświetlić reklamę internautom, którzy odwiedzili wcześniej nasz sklep internetowy lub stronę.

Na czym polega optymalizacja kampanii w Google Ads?

Podczas prowadzenia kampanii reklamowej, warto przeprowadzić skuteczną optymalizację konwersji reklam w Google Ads i skutecznie pracować nad sukcesywnym zwiększaniu współczynnika zwrotu z inwestycji (ROI). Naszym głównym celem będzie wygenerowanie w Twoim sklepie internetowym jak największej sprzedaży, w ramach wspólnie określonego budżetu na kampanię w Google Ads.

W trakcie kampanii reklamowej w Google Ads, agencja SEM zadba także o odpowiednie pomiary skuteczności naszej pracy. W przypadku kampanii w Google Ads poza wbudowanymi statystykami do analizy, w głównej mierze używamy narzędzia Google Analytics oraz planer słów kluczowych od Google. Obie usługi połączone ze sobą, pozwolą na bardzo gruntowną analizę i szerokie możliwości raportowania skuteczności naszej kampanii w Google Ads.

Jak zrealizować efektywną kampanię w Google Ads?

Ustal cel, jaki będziesz chciał osiągnąć tworząc kampanię reklamową w Google Ads.

  • Cel sprzedażowy (np. sprzedaż produktu lub usługi)
  • Rozpoznawalność marki
  • Cel informacyjny (np. kampania społeczna)

1. Ustal budżet kampanii
Ustalmy budżet na prowadzenie kampanii w Google Ads oraz wysokość prowizji za stworzenie i ciągłą optymalizację naszej kampanii.

  • Ustal budżet miesięczny
  • Ustal sezonowość usług firmy
  • Ustal cykliczne zwiększenie i zmniejszenie budżetu

2. Wybierz frazy
Wybierz najlepsze słowa, na które chcemy kierować swoją reklamę. Przy wyborze kieruj się budżetem, tematyką strony i obszarem wykonywania przez Państwa danej usługi (lokalizacją). W czasie wyboru fraz wykorzystamy m.in. planer słów kluczowych od Google.

  • Mechanik samochodowy Warszawa
  • Architekt Kraków
  • Krawiec Poznań
  • Hydraulik Warszawa

3. Wybierz odbiorców
Ustal, do jakiej grupy osób chcemy skierować reklamę. Jest to istotne tylko dla kampanii w sieci reklamowej, gdyż w przypadku kampanii w wynikach wyszukiwania będziesz bazować na słowach kluczowych.

  • Kierowanie demograficzne i na lokalizację
  • Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
  • Odbiorcy na rynku
  • Remarketing

4. Ustal stronę docelową
Wybierz najlepsze miejsce, gdzie trafi Twój przyszły potencjalny klient po kliknięciu w reklamę. Ustalimy najbardziej odpowiednie miejsce w którym znajdzie treść, która go zainteresuje i zachęci do ustalonej przez nas czynności, przykładowo:

  • Wypełnienie formularza kontaktowego
  • Zakup produktu
  • Zapis na newsletter

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

5/5 - (2 votes)
Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: