Marketing w sklepie internetowym – na czym polega?

Marketing w sklepie internetowym – na czym polega?

Można stwierdzić, że branża e–Commerce jest obecnie naprawdę konkurencyjna. Konkretny produkt można znaleźć nie w jednym, a nierzadko w kilku czy nawet kilkunastu sklepach online. Aby więc przekonać do siebie klientów, trzeba się naprawdę mocno postarać. Niezwykle istotne jest w tym wypadku opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej, którą wdrożymy w swojej firmie. Pozwoli to na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Kierunków, którymi można podążać jest kilka. Uzależnione są one od środków, jakimi dysponujemy, a także naszych możliwości. W naszym artykule przedstawiamy działania marketingowe, które można prowadzić w odniesieniu do sklepu internetowego.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób można promować sklep internetowy?
  • Jak reklamować swój sklep internetowy?
  • Który rodzaj reklamy wybrać dla mojego sklepu internetowego?

Content marketing

Jest to marketing, który związany jest z treścią. Jego popularność wzrosła niezwykle wraz ze zmianami, które dotyczą działań SEO. Dzisiaj algorytmy Google przywiązują coraz większą wagę nie tyle do zdobywania linków, ale również co do jakości publikowanych treści. Jeśli chodzi o działania content marketingowe, to najłatwiej można je sprowadzić do blogowania. Przynosi to wiele zalet, które pojawiają się wówczas, gdy blog będzie prowadzony regularnie.

Do tych najważniejszych zalicza się:

  • korzyści mające związek z pozycjonowaniem;
  • postrzeganie przez potencjalnych klientów marki, jako eksperta w danej branży;
  • większe zaangażowanie odbiorców;
  • nieinwazyjną formę reklamy produktów w treści wpisów;
  • zwiększanie świadomości marki.

Wpisy gościnne
Decydując się na blog, dobrze jest sięgnąć również po wpisy gościnne. O co w nich chodzi? Nasza treść zostanie opublikowana na innej stronie. Zwiększa to szanse na dotarcie do większego grona odbiorców. Bez wątpienia w każdej branży można znaleźć przynajmniej kilka innych stron, które chętnie zdecydują się nawiązać współpracę.

Opis produktu
Jeśli chodzi o content marketing, można go prowadzić również w zakresie opisu produktu. Trzeba pamiętać, że jego podrasowanie ma ogromny wpływ na zachęcenie klientów do jego zakupu. Tak naprawdę w większości sklepów znajdziemy opisy bardzo krótkie i dostarczające niewielkiej ilości informacji. Wszystko to sprawia, że są one po prostu nieprzydatne dla osób, które chcą coś kupić. Decyzja zakupowa jest w związku z tym podejmowana w oparciu o cenę i zdjęcia. Należy pamiętać, że słowo pisane jest także doskonałym środkiem przekazu i świetnie sprawdza się, jeśli trzeba kogoś zachęcić do zrobienia zakupów.

E-mail marketing

Marketing sklepu internetowego może opierać się także na e–mail marketingu. Jest to dość specyficzna forma reklamy. Z jednej strony jest bowiem krytykowana, a tych, którzy zniechęcają do mailingu nie brakuje. Z drugiej zaś strony wiele osób mówi o tym, że newslettery przynoszą naprawdę bardzo dobre wyniki. W związku z tym trudno jednoznacznie powiedzieć, że e–mail marketing jest naprawdę korzystny. Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie, czy w naszym przypadku taka forma się sprawdzi.

Własna baza mailingowa
Najrozsądniej jest zbudować bazę mailingową. Jeśli decydujemy się na zakup gotowej bazy, tak naprawdę dostajemy wielką niewiadomą. Nie mamy pojęcia jakich odbiorców otrzymamy i czy będą oni tak naprawdę pasować do naszej grupy docelowej. Własna baza to pewność, że zyskujemy świadomych i zdecydowanych subskrybentów. Można zakładać, że są to przynajmniej potencjalni przyszli klienci. Budowanie bazy najłatwiej przeprowadzić, stawiając na jakiś wabik. Chodzi o coś, co klient otrzyma, jeśli zdecyduje się zapisać. Może to być na przykład darmowa przesyłka, zniżka, kod promocyjny itp.

Automatyzacja
Najlepszym przykładem automatyzacji mailingu jest porzucenie koszyka. Na czym to polega? Klient dodaje produkty do koszyka, ale ostatecznie nie dokonuje zakupu. To właśnie w tym miejscu zaczynają działać automatyczne procesy, które radzą sobie z wychwytywaniem takich działań. Wysyłają do użytkowników informację zachęcając, aby dokończyli swoje zakupy.

Social media

Jeśli chodzi o social media, e–Commerce marketing daje naprawdę duże możliwości. Obecnie znaleźć można kilka serwisów tego rodzaju, które dość istotnie się między sobą różnią. Niezwykle uniwersalny jest Facebook, który daje ogromne możliwości. Pinterest jest nastawiony na treść wizualną. Postawić można również na Instagram oraz Twitter. W ich przypadku największe znaczenie ma bardzo szybka, zwięzła informacja. Serwisy tego rodzaju świetnie sprawdzają się, jeśli chcemy budować zaangażowanie, a także własną społeczność, która będzie koncentrować się wokół naszej marki.

PPC

Płatna reklama w modelu PPC wiąże się z koniecznością płatności wówczas, gdy doszło do jakiegoś zdarzenia, na przykład wówczas, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w naszą reklamę. Jeśli chodzi o tego typu kampanie, największą popularnością cieszy się Google Ads. Obejmuje ona wyniki, które pojawiają się w wyszukiwarce jako pierwsza. Znajdziemy je zaraz nad wynikami darmowymi, czyli organicznymi. Jak to działa? Musimy wybrać frazę kluczową, na jaką nasza strona będzie się pojawiała. Jest to błyskawiczny sposób na to, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania. Na takie rozwiązanie mogą zdecydować się między innymi sklepy, które nie prowadzą działań SEO, bądź ich witryna ma jeszcze zbyt słabą siłę, aby mogła pojawiać się wysoko na hasła, które wpisują użytkownicy. Model płatnych reklam jest niezwykle popularny również w mediach społecznościowych, gdyż możemy w nich publikować płatne reklamy. Ich niewątpliwym plusem jest to, że trafiają one do większej grupy odbiorców. Są to reklamy naprawdę bardzo skuteczne. Jeśli postawimy na Facebook, mamy możliwość dużego wyboru grupy docelowej. W efekcie z reklamą możemy trafić do określonej grupy odbiorców. W efekcie można mieć większą pewność, że reklama trafi do właściwych osób i przyniesie oczekiwane rezultaty.

Remarketing
W reklamach w modelu PPC bardzo duże znaczenie ma pojęcie remarketingu. Jest to wystartowanie z kolejną kampanią tylko do tych odbiorców, którzy już wcześniej zetknęli się z naszą reklamą, bądź witryną. To kampania, która przynosi efekty. Każda kolejna wzmianka o marce sprawia, że internauta zna ją jeszcze lepiej. Działanie takiej kampanii można porównać do piosenek w radiu. Każde kolejne usłyszenie utworu sprawia, że nasza tolerancja na niego jest coraz większa.

SEO

Nie ma e–Commerce marketingu bez pozycjonowania. Dla rozwoju sklepu internetowego SEO ma ogromne znaczenie. Bez niego nie uda się zaistnieć w sieci. Jego efekty są dość trwałe. Pozycjonowanie sprawia również, że pozyskujemy ruch bezpośrednio z wyszukiwarki na konkretne frazy kluczowe. Na efekty trzeba jednak poczekać. Pozycjonowanie ma ścisły związek z content marketingiem. Doskonale do pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki nadają się blogi. Jak sprawić, aby tak się stało? Trzeba tylko tworzyć przydatne materiały i w sposób nienachalny umieścić wzmianki o produktach z naszego sklepu.

Przykładowe tytuły takich wpisów:

  • w co się ubrać, kiedy zamierzamy biegać?
  • jaki rower do 1000 złotych?
  • jak wybrać mikser kuchenny?

Wszystkie stawiane pytania mają charakter poradnikowy. Dzięki nim udzielamy odpowiedzi na pytanie, a jednocześnie zyskujemy świetną okazję, aby zaprezentować produkty z naszego sklepu.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
W jaki sposób pozyskiwać klientów posiadając sklep internetowy?

Dla właścicieli sklepów poważnym problemem jest pozyskiwanie klientów i związane z tym również zwiększanie sprzedaży. Na ogół konkurencja jest naprawdę...

Zamknij