Marketing szeptany – prosta i skuteczna reklama

Marketing szeptany – prosta i skuteczna reklama

Nie od dziś wiadomo, że reklama powinna być przede wszystkim skuteczna. We współczesnym świecie istnieją różne możliwości marketingowo-reklamowe, jedną z nich jest znany i stosowany od lat marketing szeptany. Przekazywanie informacji dotyczących zalet produktów czy usług było znane i stosowane niemalże od zawsze, także w czasach, gdy świat nie słyszał o internecie. Ludzie ufają innym ludziom, zwłaszcza znajomym. Wiele osób chętnie korzysta z rad udzielanych przez innych, uznając, że są to działania podejmowane w dobrej wierze.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany określany także jako buzz marketing, korzeniami sięga popularnej plotki. Jak dowodzi rzeczywistość, plotek nikt nie lubi, ale każdy chętnie słucha. W przypadku marketingu szeptanego jest nieco inaczej – najczęściej przekazywane są wartościowe, zgodne z prawdą informacje.

Ogólnie rzecz ujmując, działanie to polega na przekazywaniu potencjalnym konsumentom informacji dotyczących danej marki lub produktu. Nie jest to jednak klasyczna reklama, traktowana przez wielu z dużym dystansem. Podstawą marketingu szeptanego jest zwykła rozmowa, jaką prowadzą między sobą ludzie. Nie od dziś wiadomo, że informacje przekazywane z ust do ust traktowane są poważnie, dając tym samym pozytywne efekty.

Wywołanie dyskusji stwarza możliwość przedstawienia zalet danego produktu, a co ważniejsze, można to robić w sposób naturalny i niewymuszony. W praktyce oznacza to, że efekty marketingu szeptanego są jak najbardziej spontaniczne i naturalne. Funkcja marketerów ogranicza się praktycznie do pobudzenia dyskusji, dalsze działania to wyłącznie inwencja uczestników wirtualnej rozmowy. Alternatywa ta sprawia, że informacje o marce czy produkcie rozchodzą się w sposób naturalny, tym bardziej, że zawsze znajdą się osoby, które skorzystały z konkretnego rozwiązania. Jak dowodzą badania konsumenckie, siła rekomendacji i dobra opinia wyrażona przez innych konsumentów jest ogromna.

Jak skutecznie prowadzić marketing szeptany?

Marketing szeptany to tanie i jednocześnie skuteczne narzędzie reklamowe. Efekty są zaskakujące w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Istotną funkcję na tej płaszczyźnie odgrywa internet, dzięki któremu z powodzeniem można realizować działania za pośrednictwem bloga, forów internetowych czy też portali społecznościowych. Warto jednak pamiętać, że umiejętnie prowadzony marketing szeptany do przede wszystkim zachęcanie do udziału w dyskusji oraz kreatywne kierowanie rozmową. Kluczową funkcję odgrywa naturalność i nienachalność, w rzeczy samej wystarczy być sobą, by osiągnąć pożądane efekty.

Buzz marketing to doskonały sposób, by wypromować markę, a także budować pozytywny wizerunek własnej firmy. Narzędzie to pozwala w krótkim czasie dotrzeć do wartościowych klientów, zwiększając jednocześnie ruch na stronie internetowej. Nietrudno zauważyć, że pozytywne efekty marketingu szeptanego przekładają się na korzyści finansowe przedsiębiorstwa, a co ważniejsze, zadanie to wymaga stosunkowo niewielkiego nakładu pracy, tym bardziej, jeśli są to działania prowadzone za pomocą portali społecznościowych oraz forów internetowych, do których dostęp jest całkowicie darmowy.

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: