Marketing szeptany i link building – jak je ze sobą połączyć?

Marketing szeptany i link building – jak je ze sobą połączyć?

Publikowanie wpisów promujących firmę w internecie jest jednym z najlepszych sposobów na reklamę i pozyskanie klientów. Dodawanie publikacji w internecie zachęcających do skorzystania z oferty firmy ma jednak dwa cele — wizerunkowy i pozycjonujący. Bardzo często możemy połączyć je razem ze sobą i osiągać wiele korzyści. W tym tekście odpowiemy na pytania: jak promować się w internecie przy pomocy umieszczania wpisów? Czym jest marketing szeptany i link building, a także czym się od siebie różnią?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Na czym polega marketing szeptany?
  • W jaki sposób wykonywany jest marketing szeptany?
  • Czy marketing szeptany wpływa na lepsze pozycjonowanie strony?

Na czym polega reklama firmy za pomocą publikacji wpisów reklamowych?

Publikacja promocyjnych wpisów o naszej marce to jeden z podstawowych sposobów promocji firmy w sieci. Sposób ten polega na tworzeniu krótkich (często kilkuzdaniowych) wpisów polecających naszą firmę lub produkt. Najczęściej takie wpisy umieszczamy na forach internetowych, blogach czy w serwisach typu social media, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o naszej marce. Takie wpisy składają się najczęściej z linku, nazwy firmy oraz krótkiego opisu działalności. Link prowadzić może bezpośrednio do sklepu lub do witryny naszej marki.

Marketing szeptany

Do realizacji marketingu szeptanego wykorzystaj fora dyskusyjne (źródło: polski-biznes.com)

Publikacje możemy podzielić na dwie główne kategorie: wpisy dotyczące marketingu szeptanego oraz stricte związane z pozycjonowaniem (link buildingiem). Choć wyglądają one dość podobnie, mają inne przeznaczenie i są tworzone pod nieco innym kątem. Niezależnie do tego, jakie wpisy opublikujemy, będą zawsze dobrym rozwiązaniem promującym naszą markę. Wpisy takie możemy wykonywać samodzielnie lub zamówić również w agencjach marketingowych. Ceny za opublikowanie wpisu tego typu rozpoczynają się już od ok. 1 zł za pojedynczy wpis.

Jakie korzyści niesie za sobą marketing szeptany?

Marketing szeptany to pierwszy rodzaj promocji, który oparty jest na publikacji wpisów reklamowych w internecie. Jest to czysto wizerunkowy sposób pozyskiwania klientów. Oprócz tego celu pomaga on również zwiększać zasięg marki oraz tworzyć pozytywny wizerunek w sieci. Marketing tego typu polega na dodawaniu wpisów na forach tematycznych, grupach serwisów społecznościowych, blogach internetowych związanych z kategorią prowadzonej działalności oraz w miejscach, gdzie mogą znajdować się potencjalni klienci.

Celem marketingu szeptanego jest bezpośrednie skłonienie do wejścia w link i wykonania określonego celu. Najczęściej wpisy te krótko opisują naszą markę, polecają ją i przedstawiają ją w dobrym świecie. Marketing tego typu bazuje na poleceniach.

Osoby, które szukają pewnej usługi i mają do wyboru kilka opcji, najczęściej decydują się na opcję, która jest im polecana, nawet gdy polecenie takie może pochodzić od nieznanych osób (siła perswazji). Z marketingu szeptanego korzystają zarówno duże, jak i globalne firmy, a także nowe firmy, które dopiero wchodzą na rynek.

„Szeptanka”, bo tak potocznie określamy marketing szeptany, posiada wiele korzyści. Pierwszą z nich jest naturalna forma reklamy. Wpisy takie są niezwykle naturalne i jeśli są odpowiednio publikowane w dyskusji, nie są odbierane jako spam czy nachalna reklama.

Marketing szeptany

Podczas prowadzenia dyskusji na forum pamiętaj o umieszczeniu linku (źródło: mambiznes.pl)

Dzięki marketingowi szeptanemu możemy małymi krokami budować pozytywny wizerunek naszej firmy. Pozytywna opinia o naszej marce, która będzie widniała w wielu lokalizacjach w internecie, z pewnością wpłynie na lepsze postrzeganie naszej firmy w oczach użytkowników. Publikując wpisy w różnych miejscach w sieci, będziemy mogli dotrzeć do bardzo dużej grupy osób. Jeden wpis może przeczytać nawet kilkuset odbiorców, a odpowiednio mnożąc tę sumę przez liczbę miejsc publikacji, otrzymamy bardzo duży zasięg.

Przy pomocy marketingu szeptanego możemy również wpłynąć na lepiej zauważony rebranding oraz ułatwić swojej firmie wejście na nowe rynki i docieranie do nowych grup odbiorców. Promocja taka, choć nie posiada szerokich możliwości targetowania jak np. reklama w Google czy na Facebooku, daje lepszą możliwość reklamowania się w jednej grupie tematycznej. Dzięki temu nasze środki na reklamę będziemy wydawali jedynie na te osoby, które z dużym prawdopodobieństwem kupią nasz produkt lub są zainteresowane danym rodzajem produktów czy usług.

Jakie korzyści dla pozycjonowania niesie za sobą link z wpisu?

Drugim rodzajem wpisów, które publikujemy w internecie, są wpisy link buildingowe. W ten sposób pozyskuje się linki pozycjonujące, które są istotną częścią pozycjonowania strony internetowej. Wpisy takie będą również promowały naszą markę i zapewniały nam klientów.

Link building to czynności pozycjonujące, które mają istotny wpływ na pozycję naszej strony internetowej — np. sklepu lub bloga w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka m.in. na tej podstawie sprawdza, czy nasza strona jest odpowiedniej jakości oraz ile serwisów „poleca ją” w sieci. Jeśli w internecie znajduje się wiele linków prowadzących do naszej strony internetowej, algorytm Google wyżej umieści naszą witrynę w wyszukiwarce na słowa kluczowe powiązane z promowanym serwisem.

Link building

Do realizacji link buildingu wykorzystaj portale tematyczne (źródło: informed.com.pl)

Umieszczanie wpisów link buildingowych polega na stworzeniu krótkiego, kilkuzdaniowego wpisu oraz publikacji w jego treści linku. Wpis ten tworzy się głównie z myślą o pozyskaniu backlinków, dlatego linki we wpisach mogą prowadzić do poszczególnych podstron na naszej witrynie, a nie tylko strony głównej czy do sklepu.

Wpis taki powinien być unikalny oraz opublikowany naturalnie. Google posiada możliwość rozpoznawania np. sztucznego publikowania dużej ilości wpisów czy próby manipulacji linkami zwrotnymi, dlatego jest to niezmiernie ważny element link buildingu. Wpisy takie umieszcza się także na forach internetowych, serwisach social mediach czy blogach, ale powinny pojawiać się w miejscach związanych z daną tematyką działalności, a jeśli przeprowadzamy lokalne pozycjonowanie strony — na stronach internetowych powiązanych z danym miastem.

Gdzie umieszczać publikacje?

Kolejną istotną kwestią są typy miejsc i linków SEO, które chcemy pozyskać. Każdy link może posiadać jeden z dwóch atrybutów — „dofollow” i „nofollow”.

Atrybut „dofollow” zgodnie z zasadą link buildingu zwiększa wartość i wiarygodność naszej strony oraz wpływa bezpośrednio na profil linków do naszej strony.

Brandle

Do znalezienia miejscu na opublikowanie wpisu wykorzystaj odpowiednie serwisy (źródło: brandle.pl)

Atrybuty „nofollow” są umieszczane m.in. w celu zapobiegania spamowania linkami w komentarzach wpisów blogowych lub w treści wpisów na forach dyskusyjnych. Korzystanie z linków z atrybutem „nofollow” jest również korzystne dla pozycjonowania, gdyż sprawia, że profil linków pozycjonujących wygląda naturalnie (tzw. dywersyfikacja linków SEO).

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: