Kiedy można otrzymać karę od Google i jaki może być jej powód?

Kiedy można otrzymać karę od Google i jaki może być jej powód?

Google zawsze dba o jakość oferowanych wyników wyszukiwania. Wszelkie nieuczciwe praktyki, które sztucznie podnoszą pozycję sprawiają, że otrzymujemy karę od Google, a więc tak zwany filtr. Google będzie nakładać takie kary zawsze, gdy ktoś zdecyduje się na niedozwolone praktyki, które mają nieuczciwie budować pozycję strony. Poznajmy sposoby na ich uniknięcie.

W tym momencie kary można podzielić na dwie podstawowe kategorie: kara algorytmiczna i ręczna. Kara od algorytmu polega na tym, że nakładana jest automatycznie przez algorytm wyszukiwarki. Posiada ona obecnie kilka algorytmów, które są stale aktualizowane. Działania wbrew ich wytycznym mogą doprowadzić do tego, że otrzymamy karę. Ręczna kara jak sama nazwa wskazuje, jest ręcznie nakładana przez pracownika Google, który zauważył, że pojawiają się nieuczciwe linki do strony.

Optymalizacja linków wewnętrznych

Linki wewnętrzne są tymi, które można stale kontrolować. Dzieje się tak w odróżnieniu od linków zewnętrznych, które są uzyskiwane z innych stron. Linki te można stosować w taki sposób, by strona podlinkowana wzmacniała inną pokrewną zakładkę. Jest tutaj pewna reguła: linkujemy z podstrony A do tematycznie związanej z nią podstrony B, a nie do strony losowej. Jeśli nie chcemy za linki wewnętrzne otrzymać kary trzeba pamiętać, że ważne jest utrzymywanie odpowiedniej hierarchii i struktury linków. Trzeba także zadbać o krótki anchor text, który będzie składał się z jednego słowa opisowego.

Użytkownicy mobilni

Obecnie jednym z najbardziej prostych sposobów na obniżenie wyników strony jest brak wersji responsywnej strony. Posiadając stronę w wersji mobilnej trzeba przeprowadzić także test mobilny i ewentualnie sprawdzić, czy nie pojawiają się żadne błędy związane z wyświetlaniem strony na urządzeniu mobilnym. Jeśli takie zostaną przez nas zauważone, to oczywiście koniecznie trzeba będzie je usunąć. Google obniży wynik naszej strony w rankingu, gdy nie będziemy posiadać dostosowanej strony pod urządzenia mobilne, a więc brak dostosowanych wielkości czcionek utrudniających czytanie czytanie, brak skalowanych obrazów, małe odstępy między elementami strony, brak zmieniającego się układu strony podczas zmiany rozdzielczości ekranu.

Sprawdzanie negatywnych aspektów SEO

Konkurencja czy wrodzy użytkownicy mogą niestety nawet w prosty sposób zniszczyć nasz autorytet w Google. Mogą to zrobić, gdy stworzą negatywne linki spamowe do danej strony internetowej. Wyłącznie przy ich kontroli można wykryć taką działalność, gdy sprawdza się linki zwrotne. Kiepskiej jakości linki do strony negatywnie będą wpływać na pozycje w wyszukiwarce. Jeśli chcemy w tej sytuacji ochronić się przed filtrem, to trzeba używać specjalnych narzędzi, dzięki którym będzie można monitorować linki zwrotne. Jeśli uda się nam znaleźć niskiej jakości linki zwrotne albo linki przez nas niepożądane, trzeba będzie trzeba postarać się o wykorzystanie narzędzia Disavow od google Google, dzięki któremu będziemy mogli się zrzec takich linków. Warto taką czynność wykonać, jeśli zauważymy linki nieznanego pochodzenia. W ten sposób szybko zareagujemy na podejrzane działania i uchronimy się przed tymi negatywnymi dla nas konsekwencjami.

Skuteczne dbanie o UX

Google zwraca uwagę na aspekty związane z komfortem i odczuciami użytkownika w trakcie przeglądania strony. Aby uniknąć kary od Google trzeba zadbać o to, aby nasza strona była dobrze wykonana pod kątem technicznym. Ilość kliknięć w stosunku do wyświetleń, wysoki wskaźnik odrzuceń, krótki czas spędzony na naszej stronie to aspekty, które niestety mogą mocno wpłymąć na wyniki w rankingu wyszukiwania. Strona musi mieć bardzo dobrą budowę, jeśli chcemy by osiągała bardzo dobre wyniki.

Unikanie nadmiaru danych strukturalnych

Znaczniki schema czy dane strukturalne to doskonały sposób na to, by poprawić wyniki organiczne. Jest to ułatwienie również dla robotów Google, które indeksują stronę. Jeśli owe znaczniki są używane źle czy w zbyt dużej ilości, może to doprowadzić do kary od Google. Należy pamiętać o tym, by sprawdzić dane strukturalne specjalnym test narzędziem. Trzeba śledzić jakie zmiany następują w sekcji danych strukturalnych w Search Console. Znajdziemy tam błędy i uwagi o których warto wiedzieć. Musimy być na bieżąco z wytycznymi odnoszącymi się do tego zagadnienia.

Treść naszej strony

Kary mogą także wynikać ze względu na treści, jakie znajdują się na stronie internetowej. Ukrywanie treści albo wypisywanie czegoś bardzo małą czcionką to czynnik, który może spowodować, że nasza witryna otrzyma filtr. Oprócz tego kary otrzymują także te strony, które decydują się na dublowanie treści na stronie. Jeśli w kilku miejscach mamy taką samą treść, albo dublujemy treść z innej strony to również czeka nas kara. Musi dbać o unikalne i doskonałe jakościowo teksty.

Przede wszystkim przyczyną otrzymania filtra czy kary od Google będą wszelkie techniki nieetyczne i niedozwolone, które stosowane są wyłącznie po to, by udało się oszukiwać wyszukiwarkę. Śledzenie zmian kolejnych aktualizacji algorytmów, to zawsze najlepszy sposób na to, aby w czasie pozycjonowania być na czasie z wymaganiami Google. Jeśli nie wiemy o tym, jakie działania i w jaki sposób można robić na własną rękę, to warto będzie udać się do specjalistów, dzięki temu będzie można uniknąć ukarania przez Google za nieuczciwe praktyki. Niestety, ale różne przewinienia możemy popełnić także nieświadomie. Dlatego osoba, która nie ma pojęcia o pozycjonowaniu i nigdy się tym nie zajmowała raczej powinna unikniemy podejmowania działań na własną rękę, co nie doprowadzi w ten sposób do niczego dobrego. Musimy uważać na to co robimy i w jaki sposób działamy, ponieważ wyjście z filtra nie będzie proste.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: