Kampania w Google Ads czy kampania w Facebook Ads?

Kampania w Google Ads czy kampania w Facebook Ads?

Reklama w sieci to ważna część promocji firmy. Postaramy się przedstawić tu dwa rozwiązania, które pozwolą skutecznie promować naszą firmę i jej usługi. Skupimy się na dwóch usługach, które obecnie posiadają dużą kontrolę nad rynkiem (97%). Jak więc działają te dwie sztandarowe usługi od Google i Facebooka? Postaramy się Wam także podpowiedzieć, którą usługę wybrać.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak działa kampania wykonywana narzędziem Google Ads?
  • Jakie efekty można osiągnąć dzięki kampanii w Facebook Ads?
  • Jakie są różnice między Google Ads a Facebook Ads?

Sukces firmy zależy od kilku czynników, przede wszystkim istotne jest określenie naszej branży i odbiorcy naszych usług – najważniejsza jest więc strategia działań, którą podejmujemy i budżet, który posiadamy na reklamę. To od tych kryteriów będzie zależna decyzja czy wybrać kampanię w Google Ads, czy kampanię w Facebook Ads. Warto, aby przed samym startem naszej kampanii reklamowej przeanalizować, która forma promocji w naszym przypadku będzie najlepsza. To istotna kwestia, ponieważ źle przygotowana reklama niestety może prowadzić do wielu problemów z osiągnięciem dobrych wyników oraz przede wszystkim zaprzepaści nasz budżet na reklamę. Przy wyborze złej usługi może dojść do sytuacji, w której firma będzie ponosiła koszty i nie osiągnie zadowalających efektów. Na samym początku warto będzie zapoznać się z obiema formami reklamy i zrozumieć, dlaczego obecnie dają tak duże możliwości, jeśli chodzi o sprawne reklamowanie firmy.

Google Ads – reklama w Google

Reklamowanie się w wyszukiwarce Google jest oparte przede wszystkim na tym, co klienci wpisują do pola wyszukiwania i czego szukają. Innymi słowy, podstawą do określenia słów kluczowych będzie to, w jakiej branży działa dana firma. W Google Ads użytkownik wpisuje różne frazy, które mogą być kluczowe dla naszej działalności. Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę hasło i jeśli będzie ono zgodne z tym, co przygotowała osoba dla danej kampanii, pojawi się link nad wynikami organicznymi w miejscu, gdzie wyświetlają się reklamy (nad standardowymi wynikami wyszukiwania). W samej reklamie pojawia się adres strony WWW, a także kilka zachęcających tekstów.

Samo wyświetlenie naszej reklamy w Google Ads jest darmowe. Płacić należy dopiero w momencie, gdy ktoś w taką reklamę kliknie, a dzięki temu wejdzie na naszą stronę www. Jest to wygodny dla użytkownika i co ważne uczciwy mechanizm. Można tutaj wygodnie kontrolować koszty i rozliczać efekt reklamy. Ramowy plan dla kampanii reklamowej Google Ads musi być bardzo dobrze zaplanowany. Konieczne jest wybranie słów kluczowych odpowiednich do naszych usług czy produktów, ustalić budżet i przygotować samą kampanię. Możemy również ustalić zasięg reklamy, a więc to, komu taka reklama się wyświetli. Po pewnym czasie będzie można dokładnie sprawdzić, jakie słowa kluczowe dobrze się sprawdzają i cieszą się zainteresowaniem klientów. Dzięki temu na tych słowach będzie można się skupić podczas realizacji.

Wykorzystywanie kampanii Google Ads nie będzie trudnym zadaniem. Jedyne, na czym należy się skupić, to definicja kampanii w taki sposób, by była ona rzeczywiście jak najbardziej skuteczna i opłacalna. Jeśli wybierzemy kampanię w Google Ads, można zrealizować konkretne rozwiązania, które dla danej firmy będą się najlepiej sprawdzać. Dobra agencja SEO obecnie zajmuje się nie tylko kampaniami SEO, ale i również działaniami związanymi z realizowaniem reklamy Google Ads (kampanie SEM) i jeśli taką firmę wybierzemy, można oczekiwać, że zajmie się naszą reklamą i przygotuje ją w taki sposób, aby efekty były rzeczywiście zadowalające.

Reklama w social media w ramach kampanii Facebook Ads

Usługa reklamowa, która przygotowana jest przez Facebook to także opcja, dzięki której możemy trafić do konkretnej grupy odbiorców. Zauważ, że osoby korzystające z tego serwisu zostawiają tam o sobie konkretne dane. Mogą podać wiek, miejsce urodzenia, miejsce pracy, oraz własne zainteresowania. Facebook przechowuje te dane i dzięki temu będzie mógł filtrować swoje reklamy dla odpowiednich użytkowników. Jeśli ktoś zajmuje się budownictwem czy remontami, może zrezygnować z reklamy dla dzieci, ponieważ nie będzie to dla niego właściwa grupa docelowa. Jeśli więc zdefiniuje się dobrze reklamę, zdecydowanie lepiej dotrze się do potencjalnego klienta.

Pierwsza kwestia, jaką trzeba podjąć, to określenie czy celem (tzw. targetem reklamy) ma być strona internetowa, wpis na Facebooku czy np. aplikacja. Będzie trzeba również zadbać o dobrze przygotowaną grupę odbiorców, biorąc pod uwagę wiek, płeć, miasto, zainteresowania, oraz strony, jakie lubi użytkownik. Te kryteria wyboru mogą być naprawdę mocno zróżnicowane i w zależności do konkretnej firmy mogą się zmieniać. Tych elementów, które będzie można wziąć pod uwagę podczas tworzenia kampanii, jest naprawdę wiele.

Zawsze jednak trzeba kierować się tym, by reklamę dopasować do swojej firmy i tym samym do potencjalnych klientów, którzy mogą być daną firmą zainteresowani. Promocja w social media to obecnie bardzo wielka siła i dzięki temu można rzeczywiście walczyć o nowych klientów. To rozwiązanie, na które warto się zdecydować, ponieważ w ten sposób zdecydowanie można pozyskać nowych klientów, w porównaniu z tradycyjnymi formami reklamy, które obecnie odchodzą do lamusa i nie są już tak chętnie stosowane. Internet dla firm stał się szansą na przygotowanie skutecznej reklamy w bardzo krótkim czasie i dlatego rzeczywiście warto będzie z takiego rozwiązania skorzystać.

Czy wybrać kampanię Google Ads, czy kampanię w Facebook Ads?

Jeśli ktoś będzie chciał rozpocząć reklamowanie swojej firmy przez internet, trzeba będzie dobrze przemyśleć, gdzie łatwiej będzie można rozpocząć nasze działania oraz w jaki sposób będzie można dotrzeć do jak największej ilości klientów. Jeśli kierujemy się do młodych osób, może się okazać, że najlepszym wyborem będzie właśnie reklama w Facebook Ads, ponieważ młode osoby są szczególnie aktywne na portalach społecznościowych i możliwe, że w tym przypadku taka forma reklamy będzie najskuteczniejsza i najlepiej będzie mogła się sprawdzić. Warto więc przeanalizować sobie do kogo ma być kierowana reklama i tym samym do kogo łatwiej będzie nam z nią dotrzeć. Ten element ma zawsze istotne znaczenie i powinno się o nim pamiętać.

Udana reklama niezależnie czy będzie chodziło o Google Ads, czy Facebook Ads nie będzie zadaniem prostym. Samodzielne jej przygotowanie może dla wielu osób być dość trudne, dlatego skorzystanie z pomocy firmy, która w tego typu działaniach się specjalizuje, będzie bardzo dobrym wyborem. Firma, która zajmuje się kampaniami reklamowymi w internecie, będzie w stanie nie tylko wybrać dla naszej firmy odpowiednią formę reklamy, ale jednocześnie będzie także mogła zająć się przygotowaniem ostatecznie takiej kampanii, której wynik będzie naprawdę bardzo dobry.

Samodzielne przygotowywanie kampanii w Google Ads czy kampanii w Facebook Ads dla osób, które nie mają na ten temat pojęcia, będzie trudne i może niekiedy doprowadzić wyłącznie do generowania niepotrzebnych kosztów, nieosiągających przy tym zadowalających wyników. Dlatego raczej do samodzielnych działań będzie trzeba podchodzić z chłodną głową, ponieważ ktoś, kto podczas jej realizacji spowoduje wiele błędów, wygeneruje tym samym same koszty.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: