Jakie znaczenie dla Google ma treść o wysokiej jakości?

Jakie znaczenie dla Google ma treść o wysokiej jakości?

Treść, którą publikujemy na naszej stronie staje się dla algorytmów Google bardziej ważniejsza niż pozyskiwane linki zwrotne. Google coraz bardziej zwraca uwagę także na to, jak długo użytkownicy przebywają na naszej stronie, jest to wyznacznik tego, w jaki sposób użytkownik angażuje się w daną stronę internetową. Utrzymanie użytkownika w naszym serwisie to klucz do tego, aby osiągnąć sukces, jeśli chodzi o pozycjonowanie i wysoką pozycję w wyszukiwarce. Należy więc szczególnie zadbać o wysokiej jakości treść, ponieważ dzięki niej użytkownicy będą bardziej zainteresowani naszą stroną i dzięki temu dłużej będą na niej przebywać.

Interesujące materiały

Obecnie znaczenia nabiera długość treści oraz sposób jej przyswajania przez czytelników. Krótki tekst nie ma szans na przyciągnięcie użytkownika, ponieważ nie porusza w sposób profesjonalny możliwie wszystkich aspektów danego tematu, którego dotyczy. Warto więc wyprzedzić konkurentów i nieco szerzej opisać swoją ofertę. Dotyczyć to będzie nie tylko kwestii związanych z prowadzeniem strony internetowej, ale również dla prowadzonego sklepu internetowego. Starajmy się tworzyć rozwiązania, dzięki którym będziemy mogli pokazać więcej faktów o własnej działalności, niż tylko ogólnikowe hasła. Obecnie kluczem do sukcesu jest dążenie do rozwiązań, w ramach których oferta powinna być opisana w możliwie jak najbardziej szeroki sposób. Wydawać by się mogło, że opisanie oferty nie będzie stanowić problemu, jednak w praktyce okazuje się, że przygotowanie dłuższej treści nie jest takie proste. Ktoś może być bowiem w swojej dziedzinie specjalistą, ale trudno będzie mu przygotować dobre jakościowo treści. Sprawa nie jest więc taka prosta, w tej sytuacji na pewno warto będzie sięgnąć po pomoc specjalistów, którzy są w stanie przygotować dobry content marketing i w ten sposób zyskamy siłę przy promocji własnej strony. Treść wysokiej jakości powinna być lekka i czytelna, nie powinniśmy stosować w niej zawiłych zadań i wyszukanych zwrotów, ponieważ nie będzie szans na to, aby zainteresować laika, który może nie znać się na temacie i dopiero będzie chciał poznać naszą branżę. Postarajmy się więc o tekst, który będzie łatwo przyswajalny.

Prezentacja

Kolejny aspekt, który będzie brany pod uwagę przez Google, to kwestia prezentacji naszej treści, czyli wygląd interfejsu naszej strony. Jeśli jest ona dobrze zaprojektowana i łatwa w nawigacji, to będziemy mogli oczekiwać, że użytkownik tak szybko nie wyjdzie z naszej strony. To również sygnał dla Google, że witryna jest wartościowa. Oczywiście warto również zadbać o kwestie związane z użytkownikami mobilnymi. Stronę należy przygotować w formie responsywnej, aby dopasowała się do ekranów smartfonów i tabletów. To ważne, gdyż obecnie coraz więcej osób przegląda strony internetowe na różnych urządzeniach mobilnych.

Słowa kluczowe w treści

Czas, gdy do tekstu wprowadzało się masę słów kluczowych mamy już daleko za sobą. Zamiast upychać w co drugim zdaniu słowo kluczowe, należy starać się o ich lekkość i naturalność. Piszmy dla ludzi, przyjemnie, ciekawie i naturalnie. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w naszej treści, ale pamiętajmy o tym, żeby nie przesadzać, gdyż otrzymamy odwrotny skutek od oczekiwanego – karę od Google.

Linki czy treść?

Tak samo jak słowa kluczowe, również linki zwrotne są mniej skuteczne niż przed laty. Zamiast pracować nad budowaniem sieci linków warto postawić na przygotowanie treści, która będzie łatwa do udostępnienia i będzie w stanie przyciągać użytkownika. Google stara się dążyć do tego, aby skutecznie radzić sobie z nienaturalnym tworzeniem linków, w których masowo będą umieszczone słowa kluczowe. Obecnie treść jest ważniejsza od linków i warto na tym aspekcie się skupić.

Siła mediów społecznościowych

Nie da się obecnie zapomnieć o mediach społecznościowych, które mogą istotnie wpływać na ranking w wynikach wyszukiwania. Jeśli nawet wcześniej ten czynnik nie był tak ważny dla Google, to warto pamiętać, że im częściej nasza strona będzie udostępniana tym lepiej, ponieważ będzie to szansa na to, aby dotrzeć do większej ilości osób. W ten sposób można dążyć do budowania świadomości naszej marki i wzrostu liczby odwiedzających naszą stronę. Sygnały jakie dostajemy w mediach społecznościowych to wyznacznik dla jakości naszej treści. Jeśli będziemy zdobywać polubienia oraz udostępniania, to liczba potencjalnych klientów zainteresowanych naszą treścią będzie wzrastać. Warto podkreślić, że jeśli nasza treść nie będzie czytana przez wielu użytkowników, to nie zawsze musi to oznaczać, że jest zła, gdyż problemem może być to, że nie będziemy w stanie dotrzeć do zainteresowanej nią grupy odbiorców, np. ze względu na niski budżet na reklamę.

Nieuczciwe praktyki

Gdy zainteresujemy się tym, jakie zmiany wprowadza w swoich algorytmach wyszukiwarka Google to zauważymy, że przede wszystkim jest przygotowana w taki sposób, aby mogła skutecznie radzić sobie z nieuczciwymi praktykami, które mają prowadzić do budowania pozycji. Pojawia się więc moment, w którym coraz mniejsze znaczenie mają linki zwrotne oraz przesycenie słowami kluczowymi. To bowiem najczęściej wykorzystywany do tej pory sposób na to, aby w sposób nieuczciwy budować pozycję. Google zdecydowało poradzić sobie z takimi praktykami wprowadzając do algorytmu rozwiązania, w ramach których będzie kłaść większy nacisk na jakość oraz naturalność przygotowywanej treści. Wszelkie sztuczki są łatwo wyłapywane przez roboty indeksujące, a strony dokonujące takich praktyk muszą się liczyć z możliwością otrzymania filtra, który obniży ich pozycję w Google. Jeśli więc chcemy podążać kierunku pozytywnych efektów pozycjonowania, to powinniśmy podążać za tym, jakie trendy wyznacza nam Google. To co powinniśmy zrobić w pierwszym kroku, to przygotowanie wysokiej jakości tekstów, które powinny pasować do naszej strony. Warto pamiętać, że musi być to treść, która będzie unikalna, a pozostałe działania można pozostawić wyszukiwarce, która na pewno ją doceni i tym samym zwiększy naszą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Jeśli będziemy regularnie dodawać wpisy o wysokiej jakości, to szansa na wysoką pozycję będzie znacznie większa.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: