Jakie są możliwości na poprawę funkcjonalności sklepu internetowego?

Jakie są możliwości na poprawę funkcjonalności sklepu internetowego?

To, co jest najważniejsze dla właściciela sklepu internetowego, to utworzenie takich rozwiązań, które będą atrakcyjne dla jego klientów. Składać się będzie na to wygoda, oprawa graficzna czy też funkcjonalność, dlatego warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób można to wszystko ulepszyć i jakie rozwiązania można zastosować, aby rzeczywiście poprawić pracę naszego sklepu internetowego. Tych możliwości, które mogą ułatwić nam rozwój, jest rzeczywiście wiele. Postaramy się więc zwrócić uwagę na to, w jaki sposób promować swoją działalność i jak doprowadzić do tego, aby witryna funkcjonowała znacznie lepiej.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie elementy powinny znajdować się w profesjonalnym sklepie internetowym?
  • Jakich narzędzi używać podczas prowadzenia sklepu internetowego?
  • Jakie funkcje powinien zawierać profesjonalny sklep internetowy?

Różne metody płatności do wyboru w naszym sklepie

Większość obecnie funkcjonujących platform oferujących sprzedaż przez internet ma swoje systemy płatności, w ramach których przetwarzane będą karty płatnicze VISA oraz MasterCard. Jednak klienci na pewno docenią możliwość, w której będą mieli do wykorzystania kilka różnych form płatności. Większość z nich będzie czuła się wtedy komfortowo. Tutaj również można zastosować kilka znanych już od lat rozwiązań, ponieważ będą najlepiej oceniane przez klientów, są nimi: PayPal, Przelewy24 i DotPay.

Klienci w sklepach mogą być mocno zróżnicowani, dlatego nie powinno się ograniczać tylko do jednej z wymienionych metod płatności. Celem dla nas powinno być zapewnienie maksymalnej wygody, a takową będzie można uzyskać, jeśli do sklepu będziemy wprowadzać różne metody płatności. W ten sposób poprawimy funkcjonalność prowadzonego przez nas sklepu, a to również ma istotne znaczenie.

Lista mailingowa dla naszych klientów

Cel każdego sklepu internetowego stanowi wzrost sprzedaży i tym samym wzrost liczby klientów. Wraz z rozwojem każdej działalności rozwija się nie tylko sama gałąź sprzedaży, ale i również więź z klientami, którzy wracają i dokonują ponownych zamówień. W przypadku stałych klientów warto zadbać o zapis na specjalnie przygotowaną dla nich listę mailingową, na którą będą się mogli zapisać. Taka funkcjonalność sprawia, że możemy informować klientów o nowych produktach i ciekawych promocjach.

Nawiązywana więź z klientami jest bardzo istotna, ponieważ jeśli mamy stały kontakt z klientem, to będzie on bardziej skłonny do tego, by za jakiś czas wrócić ponownie właśnie do naszego sklepu. Obecnie na rynku jest wiele rozwiązań, jeśli chodzi o masowe wysyłanie maili i można jeden z takich narzędzi wybrać dla siebie. Najbardziej popularne narzędzia do masowej wysyłki mailingu to GetResponse, FreshMail i MailChimp, które są wygodne w obsłudze i mają wiele ciekawych funkcji wspomagających wysyłkę wiadomości. Skuteczna budowa i rozwój każdego sklepu internetowego opiera się m.in. o dobrze przygotowany marketing mailowy, o którym jednak wiele osób zapomina, uważając, że taki mechanizm odchodzi już do lamusa i nie jest już stosowany.

Serwisy social media wykorzystywane w kontakcie z klientem

Pewnie każdy specjalista marketingu internetowego zgodzi się z tym, że obecne media społecznościowe są wielką siłą i warto je wykorzystywać w biznesie do komunikacji z klientami. Obecnie integracja sklepu z mediami społecznościowymi to podstawa. W tym celu warto umieścić na stronie przycisk, który bezpośrednio będzie kierował na nasz fanpage. Warto jednak pamiętać, że musi się on znajdować w widocznym miejscu. Można także oferować swoim klientom kupony rabatowe, gdy będą nasze informacje udostępniać na swojej tablicy. W ten sposób my będziemy zyskiwać skuteczną reklamę, a klient będzie mógł dzięki temu uzyskiwać dla siebie atrakcyjne rabaty. Obecnie jest wiele różnych wtyczek, które można wykorzystywać w sklepie internetowym i w ten sposób budować nad jego funkcjonalnością. To rozwiązania, które rzeczywiście warto w swoim sklepie również wykorzystywać, ponieważ przyniosą nam wiele korzyści.

Znaczenie naszych relacji z klientami

Wielu z nas stwierdzi, że to kolejny oczywisty frazes, który stale się powtarza. Jednak jak się okazuje w praktyce, wiele osób uważa ten fakt za zbyt oczywisty i w praktyce o nim zapomina. Jeśli chcemy zwiększyć poziom zadowolenia swoich klientów, musimy budować z nimi mocne relacje. Jeśli pozwolimy im na to, by mogli publicznie i prywatnie wyrażać swoje opinie, będzie to najlepszy znak dla nich, że firma będzie szanowała ich zdanie.

Można także przygotować specjalną aplikację dla klientów, dzięki której będą mogli dodawać swoje opinie. Takie dodatkowe rozwiązania zawsze dobrze się sprawdzają, ponieważ znacząco poprawiają funkcjonalność naszego sklepu, a jednocześnie otwierają dla klientów wiele różnych możliwości. Jeśli klient będzie mógł się wypowiedzieć na temat naszego sklepu, będzie to treść, która w następstwie zostanie zauważona przez innych klientów, którzy przed dokonaniem zakupu będą chcieli zweryfikować naszą firmę. Warto skorzystać z takiej możliwości, ponieważ ludzie najczęściej czytają opinie o produktach przed ich zakupem. Jeśli znajdą je w naszym sklepie, to możemy liczyć na to, że będą częściej dokonywać u nas zakupów, a to właśnie na tym powinno nam zależeć. Możemy również przygotować specjalną ankietę, za pomocą której zapytamy naszych klientów o ich oczekiwania względem brakujących produktów w sklepie lub o to, co wpływa na ich decyzję przed zakupem (np. darmowa dostawa, rabat itp.).

Możliwości Google Ads oraz Google Merchant Center

Reklama dzięki Google staje się coraz bardziej popularna. To narzędzie, dzięki któremu w prosty i szybki sposób można poprawić sprzedaż w sklepie, gdyż dociera do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Takie działania dają nam wielkie możliwości ze względu na to, jak wiele osób korzysta z wyszukiwarki Google. Dzięki kampanii produktowej to, co oferujemy w naszym sklepie, pojawi się nad wynikami wyszukiwania i dzięki temu zdecydowanie łatwiej będzie nam docierać do klientów. Możliwy zasięg takiej reklamy jest rzeczywiście szeroki, więc warto skorzystać z takiej formy promocji.

Pomysłów na promowanie sklepów internetowych może być naprawdę wiele i każdy może mieć w tym kierunku własne rozwiązania. Na pewno warto szukać takich, które przyniosą najlepsze efekty, a to, jakie formy promocji wybierzemy, wiązać się będą z zakresem naszej działalności. Jeśli umiejętnie zaplanujemy strategię naszej promocji i tym samym reklama będzie docierać do wielu osób, to możemy oczekiwać, że promowanie naszego sklepu przyniesie duże efekty. Jeśli dobrze i umiejętnie będziemy w stanie wypromować swój sklep, to rzeczywiście osiągniemy duży sukces związany ze wzrostem sprzedaży, a nasi klienci będą chętnie wracali do naszego sklepu. Przy ciągle rosnącej konkurencji na naszym rynku warto szukać takich metod promocji, które pozwolą skutecznie rozwijać nasz sklep internetowy.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: