Jaki budżet powinniśmy przeznaczyć na kampanię w Google AdWords?

Jaki budżet powinniśmy przeznaczyć na kampanię w Google AdWords?

Google AdWords to jeden z najpopularniejszych wykorzystywanych obecnie mechanizmów reklamowych dla stron internetowych. Dość często pojawia się pytanie wśród klientów, ile pieniędzy powinno się wydać na kampanię?

Należy zwrócić uwagę na to, że Google AdWords to narzędzie reklamowe, które jest dość specyficzne. Mechanizm, który nim kieruje funkcjonuje jak typowa aukcja. Właśnie dlatego może się pojawić pytanie, ile tak naprawdę powinno się wydać na taką reklamę? Odpowiedź nie będzie prosta, ponieważ jest to zagadnienie bardzo szerokie.

Koszty kampanii w Google AdWords

Jeśli chcemy, aby nasza reklama przynosiła jak największe zyski, to przy mocno ograniczonym budżecie trudno będzie stwierdzić, ile na taką reklamę trzeba będzie wydać, aby przynosiła zyski. Można stwierdzić, że Google AdWords to mechanizm, który działa jak typowy spożywczy minimarket, w którym mamy różne słowa kluczowe. Każda grupa słów kluczowych ma wiele istotnych cech, na które składać się będą elementy takie jak cena czy konkurencja. W czasie tzw. licytacji kliknięć w AdWords nie będziemy licytować się ze wszystkimi firmami na świecie, gdyż będzie tam dokonywana licytacja, która będzie dotyczyć wyłącznie nas i naszych konkurentów, którzy wybrali takie same frazy. Dla budżetu na kampanię nie ma znaczenia to, jak duża będzie wartość promowanego przez nas produktu oraz czy sprzedajemy kwiaty, samochody, książki czy usługi. Istotne będzie to, jaki posiadamy budżet reklamowy, a jaki posiada nasza konkurencja. Dla systemu reklamowego AdWords istotna jest branża, w której prowadzimy działania, a dla nas ile zysku mogą dać nam klienci po wejściu na naszą stronę z danej reklamy (ROAS). Od tego będzie zależeć, ile tak naprawdę będziemy chcieli wydać na reklamę w AdWords. Warto te kwestie rozważyć i zastanowić się, jaki zysk może przynieść ta usługa, gdyż w ten sposób będziemy mogli również ocenić, ile tak naprawdę możemy przeznaczyć na reklamę.

Dzienny budżet na reklamę w Google AdWords

Pojęcie minimalnego budżetu do przeznaczenia na reklamę w AdWords oficjalnie nie istnieje. Niektórzy uważają, że na początek można przeznaczyć małe środki i w ten sposób sprawdzić, jak dana reklama będzie konwertowała. Jednak to podejście jest nietrafne, gdyż w praktyce nie przekłada się na rezultaty, jakie będziemy mogli osiągnąć w ramach kampanii w Google AdWords. Jeśli ustawiony zostanie przez nas zbyt niski dzienny budżet, a nasza konkurencja na dane słowo kluczowe jest duża, to emisja naszych reklam może się zakończyć już o godzinie 6:00 rano i w praktyce nie osiągniemy żadnych rezultatów. Tak naprawdę pierwsza czynność, którą trzeba będzie wykonać to zaplanowanie strategii reklamy. W tym zakresie możemy wykorzystać planer słów kluczowych udostępniany w systemie Google AdWords tuż po założeniu bezpłatnego konta. To narzędzie, które może nas wspomóc podczas planowania strategii marketingowej naszej firmy, ponieważ udostępni nam propozycje słów kluczowych, które możemy wykorzystać i sprawdzimy dla nich historyczne statystyki, dzięki którem będziemy mogli sprawdzić potencjalną skuteczność, którą będzie można uzyskać podczas ich użycia (średnią ilość wyszukiwań w skali miesiąca). Dodatkowo planer podpowie nam, w jaki sposób możemy stworzyć nową listę fraz w połączeniu z innymi, które sam zaproponuje.

Miesięczny budżet na reklamę w Google AdWords

Nasz budżet powinien zaczynać się od 500,00 zł miesięcznie. Trzeba podkreślić, że ostatecznie kwota będzie uzależniona od branży, kosztu kliknięcia w reklamę i ilości kliknięć jaką chcemy uzyskać. Jeśli ktoś dopiero będzie rozpoczynał swoją przygodę związaną z AdWords, powinien zacząć od niskiej stawki. Jak niska powinna być? Tutaj warto zwracać się do specjalistów, którzy pomagać w podjęciu odpowiedniej decyzji. Wyższa stawka na pewno przyniesie więcej kliknięć, a tym samym otrzymamy więcej danych do analizy. Pamiętajmy jednak, że nie ma pewności czy większa liczba kliknięć pozwoli nam od razu na większą sprzedaż większą i większą liczbę klientów.

Większy budżet na kwartał czy mniejszy przez cały rok?

Wiele osób popełnia błąd, ponieważ rozkłada bardzo dużą kwotę budżetu na cały rok, pamiętajmy jednak o sezonowości naszej firmy! W praktyce duża kwotka rozłożona równo na 12 miesięcy w okresie np. świąt nie przyniesie dobrych efektów. Dlatego wydaje się, że czasami warto przydzielić większą kwotę budżetu na kwartał, ponieważ da to lepszy efekt niż w momencie, gdy całą taką kwotę przeznaczymy na cały rok. W dość krótkim czasie będziemy mogli sprawdzić, czy nasza reklama przyniesie nam zamierzone rezultaty. Jeśli nie, to wtedy będzie można szukać innych rozwiązań, które dla nas będą bardziej opłacalne. Dodatkowo kampania z większym budżetem np. na kwartał, to dla nas szansa na to, że będzie można skutecznie konkurować z najlepszymi, którzy przygotowywali dla swojej kampanii duży budżet. Istnieją branże dla których kliknięcie w jedno słowo kluczowe może nas kosztować nawet 100,00 zł, dlatego zalecany budżet musi być uzależniony od branży oraz obszaru geograficznego na którym prowadzona jest nasza działalność (pamiętajmy, że w dużych miastach konkurencja będzie większa). Powinniśmy dążyć do tego, aby ostatecznie zoptymalizować swoją kampanię w taki sposób, aby była dopasowana do tych warunków, w jakich będziemy się znajdować. Każda firma ma swoją specyfikę i te kwestie koniecznie należy zawsze brać pod uwagę.

Czy warto inwestować w Google AdWords?

To pytanie, które często się pojawia w rozmowie z klientami, ale nie ma dla niego jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli bierzemy pod uwagę kampanię w AdWords to bardzo możliwe, że będzie to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na budowę dobrej pozycji dla swojej firmy w internecie. W większości przypadków sukces będzie zależał od tego, czy prowadzeniem takiej kampanii będzie zajmowała się tym osoba bez doświadczenia, czy firma specjalizująca się w prowadzeniu takich kampanii. Efektem złego wyboru może być strata budżetu, który zostanie zainwestowany, a nie zostanie zwrócony. Specjalista od reklamy w Google AdWords, który powinien zająć się prowadzeniem i optymalizacją naszej kampanii powinien nas na bieżąco informować o przewidywaniach w stosunku do naszej reklamy. Google AdWords nie jest narzędziem dla każdego, dopiero w rękach specjalisty może przynieść nam bardzo dobre efekty.

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: