Jak zwiększyć ruch do sklepu internetowego?

Jak zwiększyć ruch do sklepu internetowego?

Aby odnieść sukces w dziedzinie handlu internetowego trzeba przede wszystkim zdobyć wielu internautów, którzy będą nas odwiedzali. Istnieje oczywiście wiele sposób na znaczne zwiększenie ruchu na swojej stronie. Warto poznać je wszystkie i stosować je nieustannie, bowiem takie działania zawsze przekładają się na większe zyski sklepu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Co wpływa na popularność sklepu internetowego?
  • Jak zwiększyć ilość wejść do sklepu internetowego?
  • Jak zwiększyć ilość zamówień w sklepie internetowym?

Zbyt mały ruch w sklepie internetowym to problem mogący wynikać z bardzo wielu różnych czynników. Z tego powodu trudno jest tutaj wskazać jednoznaczną odpowiedź, która dobrze sprawdzi się w każdym przypadku. Do każdego sklepu należy podejść w sposób indywidualny. Istotny wpływ może tu mieć przykładowo sam profil działalności oraz produkty, jakimi zajmuje się dany sklep. Analizę swojej własnej sytuacji warto jednak zacząć od przyjrzenia się kilku podstawowym czynnikom, które mogą decydować o tym, czy nasz sklep jest chętnie odwiedzany. Istnieje mimo wszystko kilka sposobów, które zawsze mogą zwiększyć liczbę odwiedzin.

Prowadzenie bloga

Blog jest świetnym dodatkiem do sklepu. Dzięki prowadzeniu własnego „sklepowego” bloga można skutecznie przyciągnąć do siebie nowych klientów i zwiększyć zainteresowanie sobą w internecie. Prowadzenie bloga jest jednak niemałym wyzwaniem. Trzeba naprawdę mocno postarać się o to, aby pojawiały się tam wyłącznie treści na wysokim poziomie. Za pomocą bloga można w bardzo ciekawy sposób zaprezentować swój sklep. Dobrym pomysłem jest zbudowanie wokół swojej działalności całej historii. W ramach bloga możemy opisywać, jak wyglądało zakładanie sklepu, jakie przyświecały temu idee i jak wiele pracy musieliśmy włożyć w to, aby wszystko zaczęło działać. Może już w trakcie prowadzenia działalności przytrafiły się nam jakiekolwiek interesujące historie i zdarzenia, które również warto opisać?

Hashtagi do przyciągnięcia użytkowników

Hashtagi pełnią w dzisiejszym internecie bardzo istotną funkcję. Odpowiadają one za naprowadzanie użytkowników na konkretne treści i ułatwiają wyszukiwanie wybranych informacji. Z tego powodu ważne jest używanie ich w umiejętny sposób, bowiem może to znacznie zwiększyć ruch na naszej stronie. Do dyspozycji mamy zarówno typowe hashtagi opisujące konkretne treści, jak i unikalne, stworzone wyłącznie dla nas. Te drugie mogą być doskonałym narzędziem w różnych kampaniach marketingowych w internecie.

Współpraca ze znanymi osobami

W każdej dziedzinie znajdziemy w internecie wielu znanych ludzi, którzy cieszą się znacznym autorytetem. Ich opinie w dużym stopniu wpływają na gusta klientów czy nawet na ich decyzje zakupowe. Ponadto samo znane nazwisko może przyciągnąć do danego sklepu wielu nowych klientów. Z tego powodu współpraca z takimi osobami zawsze jest bardzo korzystna. W wielkich kampaniach reklamowych, kiedy dysponuje się sporym budżetem, można oczywiście zaangażować do działania bardzo znane nazwiska. Wizerunek popularnego aktora czy muzyka doskonale wpływa na odbiór reklamy. Nie trzeba jednak podejmować aż takich kroków, aby zwiększyć ruch na swoim sklepie internetowym. W zupełności wystarczy współpraca, chociażby ze znanymi blogerami. Może ona przybierać różne formy. Znana osoba może na przykład zrecenzować wybrany produkt z naszego sklepu, a następnie polecić naszą ofertę. Wszystko zależy jedynie od naszej kreatywności.

Indywidualne podejście do klienta

Klienci oczekują dziś bardzo indywidualnego traktowania ze strony sklepu, w którym robią zakupy. Trudno jednak jest się temu dziwić. Nikt z nas nie chce być traktowany przez żadną firmę jako nic nieznaczący numer w statystykach sprzedaży. Chcemy być dostrzeżeni i potrzebujemy pewności, że współpracujemy z prawdziwymi, żywymi ludźmi. Z tego powodu warto postawić na mocno spersonalizowany przekaz.

Dobrym pomysłem w przypadku stałych klientów jest na przykład dołączenie od czasu do czasu do zamówienia niewielkiego podarunku. Do podarunku można załączyć też kartkę, w której imiennie dziękujemy klientowi za wierność i regularne zakupy. Jest to niewielki gest, który praktycznie nic nas nie kosztuje. Jednocześnie takie rzeczy w ogromnym stopniu zachęcają klientów do robienia u nas częstych zakupów. Istnieje oczywiście wiele innych sposobów na dostosowywanie się do gustu i charakteru klienta. Również w tym przypadku wszystko zależy jedynie od naszej wyobraźni i kreatywności. Aby móc w pełni wykorzystywać potencjał tych działań, trzeba oczywiście dokładnie poznać klienta oraz jego preferencje.

Problem porzucania koszyka

Porzucanie koszyka przez klienta robiącego zakupy to częsty i bardzo poważny problem dla wielu przedsiębiorców. Polega on na tym, że klient wypełnia koszyk produktami i spędza w sklepie sporo czasu, ale jednocześnie na samym końcu nie składa zamówienia i po prostu wychodzi. Istnieje wiele przyczyn, dla których klienci mogą zachowywać się w ten sposób. Trzeba dokładnie przyjrzeć się wszystkim elementom procesu zakupowego w naszym sklepie, bowiem w którymś z tych momentów znajdziemy winę. Czasami są to zbyt wysokie ceny dostawy towaru czy konieczność podawania zbyt wielu nieistotnych informacji w celu złożenia zamówienia. Zbytnie skomplikowanie procesu zakupowego często sprawia, że klient nie składa zamówienia mimo zainteresowania ofertą.

Funkcja schowka

Schowek, nazywany też listą życzeń, to bardzo istotny element sklepu. Użytkownik może dodawać do schowka interesujące go produkty, których nie chce zamówić w danym momencie. Jest to potem istotny powód do tego, aby powrócić do sklepu i sfinalizować zakupy. Warto wdrożyć także narzędzia, które dadzą pewność, że klient nie zapomni później o zapisanych produktach. Najprostszym i najskuteczniejszym rozwiązaniem jest po prostu wysyłanie maili z przypomnieniem.

Pamiętaj o opiniach klientów

Opinie i recenzje wystawiane przez klientów w internecie mają często ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Zanim podejmiemy decyzję o kupieniu danego produktu czy skorzystaniu z konkretnej oferty, lubimy dowiedzieć się, co sądzą o tym wcześniejsi klienci. Z tego powodu warto postarać się, aby w naszym sklepie możliwe było łatwe i szybkie dodanie recenzji. Znacznie wzbogaci to treść naszej strony i ułatwi trafienie do konkretnego produktu wielu innym klientom. Ponadto opinie pomagają innym w podjęciu decyzji i zakupach, są zatem bardzo cenne.

Duży ruch w sklepie

Zwiększanie ruchu na sklepie nie zawsze jest proste. W niektórych branżach konkurencja jest naprawdę wielka, zatem trzeba czasami niemałego wysiłku, aby wyróżnić się na jej tle i przyciągnąć do siebie internautów. Z drugiej strony, cały ten proces jest potrzebny również z punktu widzenia jakości oferty danego sklepu. Chęć zwiększenia popularności strony wymusza na nas podjęcie działań, które polepszają cały nasz sklep i sprawiają, że jest on bardziej atrakcyjny dla klienta. Takie działania to między innymi uproszczenie procesu zakupowego. Wiele zależy również od kreatywności właściciela strony. Czasami nawet przy niewielkim budżecie można odnieść znaczny sukces, jeśli tylko podejdzie się do tego w umiejętny sposób. Zdecydowanie warto, gdyż działania te zawsze przynoszą wielkie korzyści.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria: ,

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: