Jak zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie internetowej?

Jak zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie internetowej?

Sporo osób zastanawia się w jaki sposób pozyskać odwiedzających do strony internetowej. Jeśli również się nad tym zastanawiacie, to przygotowaliśmy sprawdzone sposoby, dzięki którym można postarać się o więcej odwiedzin.

Budowa bazy mailingowej

Wydaje się, że ten sposób jest najmniej popularny, jako jeden ze sposobów na to, aby zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej – sytuacja jest odwrotna. Osoby, które zapiszą się na nasz newsletter (obok fanów z social media) będą najszybciej dowiadywać się o zmianach, jakie zachodzą na naszej stronie. Informacje, które będziemy przekazywać do ich skrzynek, to przede wszystkim szansa na to, aby dać im coś interesującego, pokazać jakiś spersonalizowany przekaz, który będzie wnosił coś więcej. Na pewno warto zająć się budową własnej bazą mailingową i poznać sposoby na to, w jaki sposób można taką bazę skutecznie rozbudować.

Wywiad z branżowym autorytetem

Od dawna wiadomo, że w każdej branży znane nazwiska są skutecznym sposobem na to, aby przyciągać ludzi. I nie ważne czym będziemy się zajmować – każdy z nas lubi śledzić życie wpływowych osób (gwiazdy muzyki, aktorzy czy politycy), dlatego jeśli chcemy przyciągnąć do naszej strony klientów, to bez problemu możemy zdecydować się na wywiad ze znaną osobą, która będzie związana również z naszą branżą. Jeśli tak się stanie, to możliwe, że nasza strona pojawi się w wynikach wyszukiwania również bezpośrednio na hasła związane z daną osobą. Taki wywiad można również wypromować w serwisach social media i oczekiwać na kolejnych odbiorców naszego wywiadu.

Recenzje produktów lub usług

Nikt nie chce kupować przysłowiowego kota w worku, dlatego zanim podejmiemy decyzję zakupową, to szukamy recenzji na temat danego produktu oraz ewentualnie przeprowadzonych z nim testów. Recenzja to doskonały sposób na to, aby zwiększyć skutecznie liczbę odwiedzających ponieważ każdy zanim wyda pieniądze, będzie chciał się upewnić czy podejmuje dobrą decyzję i czy rzeczywiście dany produkt będzie godny zainteresowania. Recenzja może zostać zakwalifikowana jako treść, która angażuje użytkowników i dlatego nigdy nie powinniśmy jej zignorować.

Promocja lub prezent

Większość z nas lubi dostawać prezenty. Takie słowa jak: gratis, prezent, za darmo zawsze są w stanie przyciągnąć ludzkie oko. Czasami się ich nadużywa i wykorzystuje w złych celach, ale jeśli jednak kampania informacyjna zostanie przez nas przeprowadzona w odpowiedni sposób, to będziemy mogli naprawdę wiele osiągnąć i mówić o sukcesie. Dzięki temu naturalnie będzie można również budować większe zainteresowanie naszym serwisem, więc jest to kwestia, na którą rzeczywiście warto zwracać uwagę. Promocje oraz okazje, to jeden z filarów prowadzących do zmiany odwiedzającego w kupującego.

Udziel wywiadu dla innej strony

Wywiad to nie tylko sposób na rozmowę z osobą, która zajmuje się tą samą branżą i jest dobrze znana, ale można ten mechanizm wykorzystać jeszcze w inny sposób. Nie musimy takiego wywiadu przeprowadzać, ale sami możemy stać po stronie, do której będą kierowane pytania. Pewnie w wielu przypadkach trudno będzie o zainteresowanie takim wywiadem. Jeśli jednak ktoś bardzo dobrze zna się na tym, czym się zajmuje, a jednocześnie jest to pewna tematyczna nisza, to bardzo możliwe, że w gronie zainteresowanych nasz wywiad będzie zauważalny i dzięki temu będzie można przyciągnąć nowych odwiedzających na stronę.

Grupowanie treści

Obecnie funkcjonuje wiele różnych serwisów, które zajmują się skupianiem treści o różnej tematyce, a wśród nich najpopularniejsze to Wykop, Blogosferę czy Feedly. We wszystkich serwisach można zgromadzić treść, która znajduje się na naszej stronie i można oczekiwać, że łatwiej będzie docierać do odbiorców, którzy będą zainteresowani tym, by na taką stronę zajrzeć, ponieważ będą szukać informacji, które na naszej stronie będą się znajdować. Tematycznie jest to zorganizowane w taki sposób, że bez problemu będzie można dotrzeć do interesujących nas treści. Dla naszej strony internetowej będzie to natomiast istotna szansa na to, aby zbudować większe grono odbiorców.

Komentarze na innych stronach

Jeśli zaczniemy komentować wpisy na innych stronach, to będziemy mogli w taki sposób sprawnie przemycić w nich swój link. Sprawdza się to bardzo dobrze w praktyce i możemy w ten sposób promować swoją stronę zarówno wśród osób, które będą takie wpisy czytać, jak i też będziemy mieli okazję do tego, aby zostawić link, na który trafiać będą roboty Google. Link w komentarzu w wartościowym serwisie to okazja do tego, aby skutecznie pracować nad pozycjonowaniem własnej strony.

Sklepy online

Jeśli prowadzimy sklep, to nie musimy ograniczać się wyłącznie do sprzedaży przez własną stronę. Trzeba zadbać również o to, aby zaistnieć w takich serwisach jak Allegro, Olx (i innych w zależności od branży), które skupiają wielu użytkowników. Takie strony pozwalają także wprowadzić odnośnik, który poprowadzi do naszej strony i dzięki czemu pozwoli zwiększyć liczbę odwiedzających.

Współpraca z innymi serwisami

Ilość odwiedzających naszą stronę można także zwiększyć, dzięki współpracy z innymi serwisami. Jeśli ktoś prowadzi stronę tematycznie powiązaną z naszą, to możemy zaproponować mu np. uzupełnienie oferty. W ramach takiej współpracy obie strony będą się promować nawzajem, co w rezultacie przyniesie zadowalające efekty dla wszystkich.

Profile w social media

Wydaje się, że to konieczność w naszych czasach, ponieważ z takich serwisów korzystają miliony ludzi. Jeśli się tam pojawimy, to dość szybko będziemy mogli zauważyć, że wielu nowych użytkowników na naszej stronie będzie pojawiało się właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dzięki takiej promocji zauważymy, jak duże możliwości dają nam obecnie serwisy społecznościowe i jak można je wykorzystywać w swojej firmie.

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: