Jak zwiększyć liczbę odwiedzających stronę dzięki pozycjonowaniu?

Jak zwiększyć liczbę odwiedzających stronę dzięki pozycjonowaniu?

Analiza efektów kampanii SEO

Strona internetowa wymaga pracy niemalże przez cały czas. Należy aktualizować opublikowane już treści, poprawiać linki wewnętrzne, zdobywać nowe odnośniki z innych stron. Oczywiście perfekcji osiągnąć się nie da, ale już samo dążenie do niej jest pożądane. Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO to liczne działania, które mogą być wykonywane w różny sposób. Wcześniej wspomnieliśmy o tekstach oraz linkach. Jest to oczywiście jedynie część prac, które – jeśli tylko zostaną dobrze przeprowadzone – na pewno sprawią, że zainteresowanie Twoją witryną się zwiększy. Dowiedz się więc, na co trzeba zwrócić uwagę, aby strona zyskiwała nie tylko w oczach użytkowników, ale również wyszukiwarek.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?
  • Jak pozyskać nowych użytkowników z wyszukiwarki Google?
  • Jak zwiększyć popularność strony internetowej?

Zdobywanie linków zwrotnych wysokiej jakości

Skąd wyszukiwarka ma wiedzieć, że nasza strona internetowa jest bardziej wartościowa od innych i w związku z tym powinna zajmować wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania? Domena witryny musi mieć pewien autorytet. Jak się go buduje? Stawiając na linki odsyłające do Twojej strony znajdujące się na innych witrynach. Wprawdzie od kilku lat mówi się, że znaczenie linków jest coraz mniejsze, a rośnie znaczenie treści, to jednak warto robić swoje i regularnie dbać o pozyskiwanie nowych odnośników wysokiej jakości.

Tworzenie treści, która odpowiada zapotrzebowaniu użytkowników

Każdego dnia sięgamy po wyszukiwarki internetowe. Trzeba pamiętać, że w algorytmach wyszukiwarek największym uznaniem cieszą się serwisy zapewniające użytkownikom wyniki możliwie jak najdokładniejsze. Pojawia się w związku z tym pytanie, co zrobić, aby strona została dopracowana pod tym kątem. Należy tak tworzyć treść, aby w maksymalnym stopniu odpowiadała na potrzeby odwiedzających. W związku z tym treść musi zawierać znaczące słowa kluczowe, a także gotowe rozwiązania danych problemów. Nie bez znaczenia jest również prezentacja graficzna witryny. Nikt nie ma ochoty na przeczesywanie strony, która wizualnie odpycha.

Podnoszenie klikalności wśród wyników wyszukiwania

Celem algorytmów wyszukiwarek jest uchronienie użytkownika przed koniecznością ciągłego skakania wśród wyników wyszukiwania. Mówiąc inaczej, jeśli ktoś wpisze coś w wyszukiwarce, chce jak najszybciej znaleźć stronę, która go interesuje. Jednocześnie każdy z nas chce uniknąć klikania w przycisk „Wstecz” i zapoznawania się z kolejnymi pozycjami. Pojawia się w związku z tym pytanie o to, jakie techniki stosowane na liście wyników wyszukiwania sprawią, że zainteresowanie naszą stroną internetową będzie większe. Aby zwiększyć stopień klikalności, czyli CTR, należy przede wszystkim dopracować wygląd kolejnych podstron w SERP-ach.

Wstawienie danych uporządkowanych

Każdy, kto spojrzy na tekst na blogu, od razu wie, gdzie znajduje się tytuł, obraz czy treść. Pojawia się jednak pytanie, skąd wiedzą to roboty wyszukiwarek. Trzeba pamiętać, że algorytmy są coraz bardziej inteligentne. W związku z tym, z wieloma kwestiami radzą sobie bez problemu. Oczywiście można jednak im w tym pomóc, znacznie usprawniając ten proces. Służą do tego dane uporządkowane, które jeszcze nie tak dawno określano danymi strukturalnymi. Pod nazwą tą kryją się określone fragmenty kodu strony internetowej. Dla użytkowników są one niewidoczne. Robotom wyszukiwarek dostarczają jednak informacji na temat tego, za co odpowiada dany element witryny.

Rozszerzanie treści

Kolejną czynnością, która sprawi, że zainteresowanie Twoją stroną internetową będzie większe, jest rozszerzanie treści. Chodzi o rozbudowywanie podstron, a także dodawanie nowych akapitów czy całych rozdziałów do tych artykułów, które są już archiwalne. Roboty wyszukiwarek zdecydowanie lepiej postrzegają treści kompleksowe i złożone, które w ramach głównego problemu poruszają kilka mniejszych kwestii. Jeśli więc na prowadzonym przez Ciebie blogu są jakieś wpisy archiwalne, zastanów się nad ich uzupełnieniem i aktualizacją.

Zwiększona koncentracja na słowach kluczowych i LSI

Semantyczne słowa kluczowe, czyli LSI – to właśnie one opisują, co mamy na myśli, pisząc określone słowa na stronie internetowej. Koniecznie trzeba przejrzeć podstrony, które wchodzą w skład serwisu, wybierając te, na których zależy Ci najbardziej. Trzeba sprawdzić, czy obecne są na nich najbardziej istotne dla nas frazy z punktu widzenia pozycjonowania. Uwzględnić w treści trzeba również ich synonimy. Treść powinna być przeorganizowana tak, aby było ich sporo, ale jednocześnie nie można przesadzić z jej optymalizacją. Nadmierna liczba fraz może bowiem sprawić, że teksty będą wyglądały sztucznie.

Usunięcie błędów technicznych

Nie brakuje stron, które na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo dobrze. Kiedy jednak zajrzymy do ich „wnętrza”, okazuje się, że nie jest już tak różowo. O co chodzi?

Pojawiają się:

  • niezoptymalizowane obrazy;
  • błędy JavaScipt;
  • błędy 404;
  • wykorzystanie nagłówków H1 i H2 w nieodpowiedni sposób;
  • obrazy z nieuzupełnionymi wartościami atrybutów ALT;
  • brak meta tagów bądź meta tagi niezoptymalizowane.

Takich „kwiatków” jest oczywiście dużo więcej. Koniecznie trzeba sprawdzić, czy nasza strona internetowa wolna jest od takich błędów. Większość z nich udaje się wyeliminować błyskawicznie.

Poprawa stopnia czytelności treści

W innym tekście dotyczącym poprawy wyglądu bloga wskazaliśmy kilka typowych wizualnych kwestii. Koniecznie trzeba o nie zadbać, formatując treść.

Najważniejsze wskazówki:

  • nie można zapominać o właściwych odstępach między poszczególnymi elementami, tj. nie mogą one nachodzić na siebie, muszą mieć również dość wolnego miejsca – internauci nie lubią, kiedy treści na stronie są zbyt ściśnięte;
  • pamiętać trzeba o stosowaniu odpowiednich odstępów pomiędzy kolejnymi linijkami tekstu;
  • unikać należy stosowania wielkich bloków tekstu i trzeba rozbijać je na mniejsze akapity, gdyż tak sformatowaną treść czyta się zdecydowanie łatwiej;
  • nie wolno zapominać o korzystaniu z list numerowanych oraz punktowanych.

Stosowanie się do tych rad sprawi, że witryna będzie dużo lepsza w odbiorze. Jednocześnie trzeba pamiętać, że znaczenie mają nie tylko nasze indywidualne odczucia, ale również aspekty techniczne. Chodzi między innymi o to, aby średni czas przebywania użytkowników na stronie się wydłużył.

Poprawa linkowania wewnętrznego

Odpowiednio wdrożone linkowanie wewnętrzne sprawi, że zainteresowanie stroną internetową może się zwiększyć. To zabieg, który przynosi korzyści dla użytkowników. Jasna, przejrzysta struktura linkowania wewnętrznego sprawi, że strona będzie lepiej postrzegana również przez roboty indeksujące. Będzie to widoczne wśród wyników wyszukiwania.

Zdobywanie opinii oraz recenzji

Jeśli zleceniodawca, który korzystał z naszych usług, jest zadowolony, warto poprosić o wystawienie opinii. Odnosi się to także tych, którzy prowadzą sklep internetowy. Warto dać swoim użytkowników możliwość oceniania produktów i realizacji wysyłki.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: