Jak zwiększyć konwersję na własnej stronie?

Jak zwiększyć konwersję na własnej stronie?

Najczęściej okazuje się, że do osiągnięcia sukcesu w internecie konieczna jest przebudowa naszej strony internetowej, ponieważ wiele elementów, z których się składa, może być już nieaktualnych i niezgodnych z aktualnymi standardami sieciowymi. Co jednak zrobić, jeśli chcemy, aby nasza strona internetowa przeszła samą ewolucję niż kosztowną rewolucję? Przygotowaliśmy kilka prostych czynników, które jeśli będą stopniowo wdrażane, pomogą poprawić konwersję. Jakie więc działania poprawiają konwersję?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć konwersję na własnej stronie internetowej?
  • Jakie elementy wpływają na dłuższy pobyt użytkowników na stronie internetowej?
  • Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

Ułatw osiągnięcie celu

Na początek musimy zastanowić się nad tym, jaki cel ma nasza strona internetowa? Czy sprzedajemy produkty, czy dostarczamy jedynie informacji za pomocą treści? Jeśli uda się nam sprecyzować cel w ten sposób, aby był możliwie jak najłatwiejszy do osiągnięcia, tym łatwiej będzie nam zadbać o odpowiednią funkcjonalność naszej strony. Nie ma nic gorszego niż przeszkody stawiane użytkownikom. Jeśli ktoś wchodzi na naszą stronę internetową, to będzie miał w tym jakiś cel, dlaczego więc ma mieć problem z elementami, które będą mu przeszkadzać? Jeśli użytkownicy będą mieli problem z jego spełnieniem, to na pewno spora liczba osób zrezygnuje z kontynuacji użytkowania naszej strony, co w konsekwencji wyraźnie wpłynie na niższy zysk.

Zadbaj o wygląd strony

Zarówno w życiu codziennym jak i w świecie wirtualnym musimy dbać o wygląd, dotyczy to również stron internetowych, które muszą przyciągać użytkowników. Czynnikiem, który sprawia, że klient wybiera między stroną „A” a stroną „B” to sposób prezentowania informacji. Takie technologie jak responsywność w obecnych czasach to standard, jednak jak wiadomo sama responsywność to nie wszystko. Większość stron taką opcję już posiada, dlatego użytkownicy mobilni coraz częściej zwracają uwagę także na inne aspekty, które będą miały duże znaczenie. Każdy użytkownik będzie miał swoje potrzeby i oczekiwania wobec naszej strony, a my musimy umieć na nie opowiedzieć. Czynniki wpływające na poprawienie konwersji naszej strony, to między innymi odstępy między różnymi elementami strony (np. między blokami tekstu), widoczne informacje kontaktowe, przejrzystość, wyszukiwarka oraz nawigacja, która będzie łatwa w obsłudze. Naszym celem powinno być tworzenie takich rozwiązań, które sprawią, że użytkownik będzie chciał na naszej stronie przebywać i chętnie do niej wracać.

Popracuj nad tekstami

Bardzo istotne może być każde zdanie w treści umieszczonej na naszej stronie. Odpowiednio stosowany język sprawi, że treść jest oceniana przez odbiorców dobrze lub źle, dlatego właśnie to, jak wyglądają nasze teksty na stronie, będzie bardzo ważne. Powinniśmy kontrolować stan tych tekstów pod kątem słów, które mają negatywny wydźwięk. Tego typu słownictwa należy unikać i zastępować go tak zwanym językiem korzyści. Strony internetowe powinno się optymalizować, aby wypracować konkretne cele. W jaki sposób wyróżnić swoją stronę internetową, aby nasza oferta wzbudziła zainteresowanie klientów? Kluczem będzie przygotowanie takiej treści, która sprawi, że potencjalny klient będzie uważał, że współpraca z nami będzie dla niego przynosić więcej korzyści niż współpraca z naszą konkurencją.

Wezwij do działania

To element, który może bardzo mocno wpływać na zwiększenie konwersji, więc nie powinniśmy o nim zapomnieć. Naszym zadaniem jest wskazywanie użytkownikom konkretnego celu do wykonania. Przygotujmy więc odpowiednie przyciski, które pomogą wezwać do wykonania danej czynności. Przykładowymi przyciskami CTA mogą być „Wypełnij formularz”, „Zarejestruj się” itd.

Wzbudź zaufanie

Na stronach internetowych można przygotować szereg różnych elementów, które mogą wpływać na budowanie zaufania. Należą do nich takie elementy jak szyfrowanie SSL, które pozwoli na bezpieczne połączenie oraz umieszczone na naszej stronie opinie i referencje, które na pewno wpływać będą pozytywnie na klienta, gdyż z zasady chętnie kupujemy to, co jest lepiej polecane przez innych. Ważne jest również to, aby pokazać klientom nagrody lub certyfikaty, które otrzymaliśmy, dzięki którym przyciągniemy potencjalnych klientów do naszej firmy.

Zadbaj o szybkie wczytywanie strony

Trzeba pamiętać, że strona, która długo się ładuje, jest źle oceniana przez wyszukiwarkę i obniżana w jej rankingach. Jeśli ktoś chce zadbać o swoją stronę, internetową, powinien pomyśleć również o kwestii jej wczytywania. Warto więc skorzystać z mechanizmów, które pozwolą nam przetestować stronę i ocenić to, z jaką prędkością się ładuje. Jeśli zobaczymy, że nasza strona ma z tym problem, to warto będzie dokładnie sprawdzić, dlaczego tak się dzieje i jak najszybciej usunąć elementy, które na to wpływają. Część elementów budujących stronę będzie można łączyć i grupować, aby w ten sposób zmniejszyć ilość żądań przy ładowaniu strony. Szybko ładująca się strona na pewno będzie uzyskiwać lepszą ocenę klientów, którzy będą tam chętnie zaglądać.

Jest wiele sposobów, dzięki którym można walczyć o to, aby konwersja naszej strony była na jak wyższym poziomie, jednak trzeba pamiętać, że nie ma metod uniwersalnych, które odmienią każdą sytuację. Na pewno warto przeprowadzić różne testy i wprowadzać zmiany na naszej stronie, aby ocenić, która z metod wpłynęła na lepszą konwersję. Przy stosowaniu różnych rozwiązań uda się nam ocenić, które mechanizmy w naszym przypadku dobrze się sprawdzają i dają dobre efekty.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: