Jak zoptymalizować stronę w oparciu o współczynnik odrzuceń?

Jak zoptymalizować stronę w oparciu o współczynnik odrzuceń?

Google Analytics to system statystyk w którym znajdziemy tzw. współczynnik odrzuceń. Co to takiego i jak będzie można sobie z nim poradzić? Sprawdźmy.

Współczynnik odrzuceń dostępny w Analytics pokazuje odsetek sesji w oparciu o liczbę użytkowników opuszczających naszą stronę chwilę po jej otwarciu. Zbyt wysoka wartość współczynnika odrzuceń, to problem wielu małych oraz średnich firm. Może wpływać na to wiele czynników, jednak jest kilka rozwiązań, które warto w tym względzie wykorzystać. Jeśli w ogóle chcemy dowiedzieć się, czy dla naszej strony konieczne będzie wsparcie, należy sprawdzić wynik tego współczynnika w Analytics. Jeśli wynik będzie na wysokim poziomie musimy zaplanować zmiany na naszej stronie. Sprawdźmy najpierw w jaki sposób można zmniejszyć ten właśnie współczynnik.

Wizualne przerywniki w treści strony

Rozmiar czcionki ma istotne znaczenie dla naszych oczu, jeśli jednak zastosujemy duże bloki tekstu bez wykorzystania przerywnika, to odbiorca nie będzie zainteresowany czytaniem takiej treści. Można więc szybko poprawić czytelność naszej strony, jeśli w blokach tekstu wprowadzone zostaną obrazy, wypunktowania i nagłówki. Dzięki temu łatwiej naszym czytelnikom będzie odnaleźć informację, którą szukają.

Odpowiednie kroje i rozmiary czcionek

Jeśli na naszej stronie znajduje się więcej krojów czcionki niż trzy różne, to warto będzie podjąć działania ograniczające je do niezbędnego minimum. Następnie trzeba również dopasować wielkość czcionki w taki sposób, aby nasza strona stała się czytelna zarówno dla młodszych jak i starszych użytkowników. Dzięki temu będzie to witryna, która stanie się bardziej nowoczesna, a tym samym także bardziej przyjazna dla użytkowników. Należy podkreślić, że im więcej czcionek będziemy używać, tym dłużej trwać będzie ładowanie naszej strony, co może wpłynąć na jej odbiór i pozycję w rankingu.

Ogranicz liczbę animacji

Należy zwrócić uwagę na liczbę animacji na stronie internetowej, a jeśli witryna zawiera ich wiele animacji i dodatkowo wykonana jest przy użyciu technologii Flash, to nadszedł czas na to aby to zmienić. Najlepiej skorzystać z oferty profesjonalnej agencji interaktywnej, która będzie mogła nam w tym pomóc, gdyż firmy zajmujące się profesjonalnym projektowaniem stron internetowych znają aktualne trendy panujące w internecie. Według analityków internetowych mamy jedynie kilkanaście sekund na to, aby przekonać klienta do naszej strony, jeśli więc nie będzie ona wykonana prawidłowo, to nie będziemy mieć szans na to, aby skorzystali z naszej oferty.

Wykorzystaj siłę profesjonalnych zdjęć

Zdjęcia, które przedstawiają ludzi są bardziej wiarygodne, dlatego jeśli będziemy w stanie dodać na naszą stronę zdjęcia na których ukazani będą nasi klienci możemy wzbudzić większe zaufanie wśród potencjalnych klientów. Odpowiednie zdjęcia w treści naszej strony są również czynnikiem, który może wpływać na sam współczynnik odrzuceń, zmniejszając go.

Postaw na dyskusję

Autor każdej strony internetowej powinien starać się o to, aby cały czas rosło zainteresowanie przygotowaną na niej ofertą. Pobudźmy naszą stronę do życia prowokując na niej dyskusję między naszymi czytelnikami. Okazuje się, że jeśli na stronie pojawiają się żywe dyskusje, to stanowi to impuls do tego, aby skutecznie zatrzymywać ludzi na naszej stronie i zachęcać ich do tego, aby mogli się na niej regularnie pojawiać. Jeśli dodatkowo ktoś będzie chciał się aktywnie włączyć do takiej dyskusji, to możemy mieć pewność, że taka osoba będzie chętnie wracać, aby móc ją kontynuować.

Zadbaj o odpowiednie linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne to takie rozwiązanie, które ma ułatwić nawigowanie w ramach naszej strony. Warto umieścić je na stronie, ponieważ w ten sposób będziemy w stanie skutecznie budować hierarchię między stronami i podstronami. Dzięki temu również nowe odnośniki będą wpływać na pozycjonowanie naszej strony. Odpowiednio przygotowane linki wewnętrzne, to ważny element w budowaniu dobrej pozycji.

Postaw na tzw. storytelling

Jeśli wykorzystałeś już wszelkie możliwości na optymalizację swojej strony, to należy sięgnąć do bardziej radykalnych rozwiązań – udostępnij treść wysokiej jakości. Najlepiej sprawdzi się tu przekonująca i oczywiście autentyczna historia naszej firmy. W ten sposób najlepiej buduje się zaufanie wśród ludzi, których ciekawa historia przyciągnie do Twojej firmy. Przygotowanie tak wartościowej treści nie będzie prostym zadaniem, ale jeśli uda się nam to zrobić, to mamy szansę na to, że nasza strona będzie się rozwijać i pozyska wielu klientów.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: