Jak zatrzymać potencjalnego klienta na swojej stronie internetowej?

Jak zatrzymać potencjalnego klienta na swojej stronie internetowej?

Wiele firm, które dopiero zaczynają istnieć w sieci, zastanawia się nad tym, co zrobić, aby klient na długo został na stronie internetowej. Jak się okazuje, rozumowanie to jest słuszne. Co zrobić, aby nasza strona internetowa zatrzymywała klientów? Zachęcamy do lektury naszego artykułu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie czynniki wpływają na pozostanie użytkowników na stronie internetowej?
  • Jak zwiększyć zainteresowanie użytkowników naszą stroną internetową?
  • Jak nagradzać stałych i lojalnych klientów?

Ostatecznym celem każdej firmy jest bez wątpienia zdobycie lojalnego klienta. Nie ma w tym przypadku znaczenia, czy jest to firma prowadząca działalność w sieci, czy też chodzi o lokalny salon fryzjerski. Zadowolenie klienta oznacza, że udało się stworzyć dobry biznes, który przynosi oczekiwany zysk. Dzisiaj pokażemy, co robić, aby utrzymać klienta na stronie, zdobyć jego zaufanie i wzbudzić w nim lojalność. Trzeba pamiętać, że przyciągnięcie nowego klienta może generować nawet pięciokrotnie większe koszty niż zatrzymanie już istniejącego klienta. Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa dbała o klientów, a jednocześnie nakłoniła ich do kolejnego kontaktu/zakupu.

Zapewnij możliwość zadawania szybkich pytań

Większość firm stawia obecnie na kilka kanałów komunikacji.

Najczęściej są to:

  • e-mail;
  • Twitter;
  • Facebook;
  • telefon.

Zarówno e-mail, jak i social media dają możliwość błyskawicznej odpowiedzi na pytania klientów. Monitoruje się je na bieżąco. Co jednak z tymi klientami, którzy nie zdecydowali się na założenie konta na Twitterze bądź Facebooku, a chcą zadać szybkie pytanie? Rozwiązaniem okazują się live chaty. Decydując się na takie rozwiązanie, zwiększamy szansę na przyciągnięcie, a następnie przekonanie nawet tych klientów, którzy weszli na stronę przypadkowo i jeszcze nie do końca wiedzą, czy chcą nawiązać współpracę bądź zrobić zakupy w danym sklepie. Na pytanie, które zadane zostało przez live chat, można odpowiedzieć zaledwie w ciągu kilku sekund czy minut. Buduje to zadowolenie klienta, który otrzymuje odpowiedź na nurtującego go pytanie. W efekcie szybciej zdecyduje się on na złożenie zamówienia.

Spraw, aby wybranie Twoje numeru telefonu było prostsze

Każdy, kto zdecydował się na prowadzenie biznesu w sieci, z pewnością słyszał, że obecnie najwięcej wejść na strony internetowe ma miejsce nie z komputerów stacjonarnych, a urządzeń mobilnych. Dlatego należy zrobić wszystko, aby swoim potencjalnym klientom ułatwić nawiązanie kontaktu telefonicznego z firmą.

Rozwiązaniem, o które chodzi w tym miejscu jest tak zwane „click to call”. Znaczna część stron internetowych w miejscu podawania numeru telefonu pozostawia goły tekst. Tymczasem większość użytkowników ma nadzieję, że będzie to numer typu „click to call”. Jak wielkie może być poirytowanie klienta, kiedy ten zobaczy, że jest to zwykły tekst, który trzeba zaznaczyć, skopiować, wyjść z przeglądarki, otworzyć wybieranie numeru, wkleić numer i dopiero zadzwonić? Z pewnością ogromne. W wielu wypadkach tak duże, że klient może nawet zrezygnować z kontaktu. Po prostu poszuka on innej strony, która stawia na rozwiązanie „click to call”. Aby wprowadzić takie rozwiązanie na swojej stronie, należy nieco zmienić kod strony.

Wyjątkowe korzyści dla najbardziej lojalnych klientów

Każdy lubi się czasem poczuć wyjątkowo. Tyczy się to także klientów, którzy lubią również należeć do elitarnej grupy tych klientów, którzy otrzymują większe korzyści niż nowi klienci. W związku z tym pojawia się pytanie co zrobić, aby zatrzymać klienta na stronie. Kartą przetargową, po którą bez wątpienia warto sięgnąć to po sprzedażowe, najróżniejsze rabaty, testowanie usług, gratisy, darmowe wejściówki. Tym, na co również warto się zdecydować okazuje się program lojalnościowy bądź – mówiąc nieco inaczej – klub VIP.

Stawiając na takie rozwiązanie, należy jednak pamiętać, że założenie takiego programu wymaga sporo czasu, a także odpowiedniego budżetu. Jest to jednak dobry sposób na to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli taki program lojalnościowy odpowiednio rozegramy, możemy być pewni, że uda się nam zyskać kolejnych klientów, których cechą charakterystyczną będzie lojalność wobec nas.

Standardowa strategia prezentuje się następująco:

  • postaraj się dotrzeć do tych klientów, którzy są lojalni i korzystają z Twoich usług już od dawna. Świetnym sposobem jest napisanie do nich wiadomości e-mail z propozycją współpracy i przedstawienie w niej określonych warunków, jakie oferujesz. Koniecznie trzeba wskazać na korzyści, jakie klient uzyska, jeśli zdecyduje się wziąć udział w programie. Aby go zachęcić, można również zaoferować rabat;
  • koniecznie pamiętaj o tych klientach, którzy dobrze rokują. Należy pozostawać z nimi w kontakcie i informować, że w przyszłości będą mieli możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego. Trzeba jednak zaznaczyć, że aby tak się stało, muszą spełnić określone warunki;
  • nigdy nie należy oferować udziału w programie lojalnościowym wszystkim klientom. Celem jest bowiem stworzenie małego klubu VIP, który będzie bardzo zaangażowany;
  • należy spersonalizować wszystkie wiadomości, jakie trafiają do członków programu. Dzięki temu poczują się oni wyjątkowo. A to najlepsza droga do tego, aby klient wracał;

Oczywiście nasze wskazówki są jedynie ogólną instrukcją. Przed przystąpieniem do tworzenia własnego programu lojalnościowego warto przejrzeć dostępne w Internecie rozwiązania, a także sprawdzić, jakie programy oferują inne firmy.

Nie zapominaj o content marketingu

Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji dotyczącej zakupu produktu bądź skorzystania z konkretnych usług, często bazujemy na opiniach znajomych bądź ekspertów. Warto jednak pamiętać, że już sam dobrze wykonany opis produktu jest sposobem na to, aby przekonać nowego klienta, a także zatrzymać tego, który już korzystał z naszych usług. Dlatego inwestycja w content marketing naprawdę się opłaca. Pomoże dotrzeć do zdecydowanie większej liczby klientów, a także sprawi, że pozycja w wyszukiwarce będzie zdecydowanie lepsza. Trzeba jednak pamiętać, że standardowy krótki opis, bądź opis skopiowany od producenta na nic się zdadzą, nie przyniosą oczekiwanego rezultatu.

Content marketing to publikowanie wartościowych, a jednocześnie przydatnych treści, które mają trafić do grupy docelowej. Jest to droga do pozyskiwania nowych klientów. Zachęcamy do lektury naszego innego artykułu poświęconego content marketingowi. Omówione cztery sposoby mające zatrzymać klienta na stronie to oczywiście jedynie niewielki wycinek tego, na co można postawić. Jeśli ani czas, ani posiadane środki nie pozwalają na to, aby stosować wszystkie wymienione metody, warto zdecydować się na content marketing.

W zdecydowanej większości przypadków wpłynie on korzystnie na komunikację z klientem, a jednocześnie poprawi pozycję, jaką strona zajmuje w wyszukiwarce internetowej. To z kolei przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie. A przecież, aby klienta zatrzymać na stronie, musi on się na niej najpierw pojawić. Nie wolno o tym zapominać. Jeśli przychodzą Ci do głowy jeszcze inne pomysły na to, co zrobić, aby klienta utrzymać na stronie internetowej, podziel się z nimi w komentarzach poniżej. Chętnie je poznamy i przyjrzymy im się bliżej.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: