Jak zadbać o dobry o wizerunek firmy w internecie?

Jak zadbać o dobry o wizerunek firmy w internecie?

Istotny pod kątem pozyskiwania klientów i postrzegania marki jest wizerunek firmy w internecie. To, jak prezentuje się dana marka, wpływa w istotny sposób na to, czy dany klient będzie chciał dokonać zakupu, bądź skorzystać z usług danej firmy. Internet jako medium niesie ze sobą szereg możliwości. Mogą one działać zarówno korzystnie, jak i niekorzystnie, dlatego tak ważne jest, aby swoją markę prezentować w odpowiedni sposób. Zobacz więc, o czym trzeba pamiętać i co uwzględnić, jeśli chcesz zatroszczyć się o wizerunek swojej firmy, a jednocześnie być pewnym, że cały poniesiony trud nie pójdzie na marne.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Co wpływa na pozytywną lub negatywną opinię klienta?
  • W jaki sposób traktować swoich klientów?
  • Jak dbać o dobrą relację z klientem?

Budowanie relacji z klientami i pozytywnej ich opinii jest żmudnym procesem, który łatwo zniweczyć jednym niewłaściwym krokiem. Podpowiadamy więc jak dbać o wizerunek firmy, wykorzystując do tego celu drogę online.

Strona internetowa na poziomie

Jeśli chodzi o prezentację firmy w sieci, to podstawową funkcję pełni oczywiście strona firmowa. Pod względem wizerunku firmy w Internecie ma ona najważniejsze znaczenie. Strona internetowa firmy pełni często rolę wizytówki, czyli prezentacji marki. Jeśli strona nie będzie odpowiednia, trudno liczyć na to, że potencjalny klient nam zaufa.

Trzeba jednocześnie zdawać sobie sprawę z tego, że strona musi być atrakcyjna, przyjazna w odbiorze/, a także nowoczesna. Wiele osób stwierdzi, że są to wyłącznie ogólniki. Mają one jednak istotne znaczenie. Nasza strona mająca kilka lat będzie wypadała gorzej na tle konkurencji, która troszczy się o to, aby ich strona była rozwijana regularnie.

Sposoby na przedstawianie treści w internecie regularnie się zmieniają. To, co modne było dwa lata temu, dzisiaj jest rozwiązaniem nudnym, które w ogóle nie zachwyca. Mówiąc o stronie internetowej, nie można zapomnieć, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Większości odbiorców wystarczy zaledwie kilka sekund, aby dojść do wniosku, czy dana strona zasługuje na ich uwagę, czy też nie. Warto dodać, że takie proste ocenianie towarzyszy nam praktycznie w każdej dziedzinie życia.

Zaprezentuj się od dobrej strony, wykorzystując do tego stronę „O nas”

Koniecznie trzeba zatroszczyć się o podstronę „O nas”. Powinna opisywać ona zespół, zarząd bądź właścicieli firmy. To dobry sposób na to, aby osoba odwiedzająca stronę miała możliwość poznania osób tworzących daną markę, a także zdobycia wiedzy na temat historii danej firmy i wartości, jakimi się kieruje. Takie rozwiązanie sprawdza się wówczas, gdy zależy nam na nawiązaniu pozytywnej relacji z klientami i ociepleniu wizerunku.

Spójność marki na wielu frontach

Bardzo ważne dla budowania wizerunku jest zachowanie pewnej spójności. Wizerunek wszędzie powinien być taki sam. Chodzi o dobór kolorów czy po prostu stylu, który będzie korespondował z koncepcją logo. Dlatego jest to tak ważne? Wpływa to na świadomość marki. Dzięki temu zapada ona silniej w pamięć. To najlepsze rozwiązanie, jeśli chcemy, aby odbiorcy szybko skojarzyli markę, a także bay zbudziły się w nich pozytywne emocje. Przykładem tego, jak kolor zapada w pamięć są barwy firmowe Coca–Coli. Każdy bez zastanowienia poda kolory, z którymi kojarzy się ta marka. Jest to świetny dowód na to, jak ważna jest polityka marki i wizerunek, który nie zmienia się od lat.

Wywiązuj się ze złożonych obietnic

Tym, co może bardzo poważnie, a jednocześnie szybko nadszarpnąć wizerunek firmy w sieci jest niedotrzymywanie obietnic, które złożyliśmy. Praktycznie w każdej treści publikowanej w sieci znajdziemy jakąś obietnicę.

Przykłady:

  • zwiększysz przychód firmy;
  • pozbędziesz się niechcianych kilogramów w dwa tygodnie;
  • dostawa już jutro;
  • odpowiedź w ciągu piętnastu minut.

Przykłady można mnożyć. Trzeba pamiętać, że niedotrzymywanie obietnic to ogromne ryzyko, które może zakończyć się katastrofą. Jeśli klient zauważy, że nasze obietnice się nie sprawdzają, możemy być niemalże pewni, że nie zdecyduje się ponownie skorzystać z naszych usług czy kupić naszego produktu. Jest to więc prosta droga do tego, aby stracić klientów.

Nie zapominaj o szacunku oraz uprzejmości

To, jaki jest wizerunek firmy w sieci, uzależnione jest od podejścia marki do klienta. To właśnie klienci napędzają biznes i dlatego odpowiednie ich traktowanie jest absolutną podstawą. O czym nie wolno zapomnieć, jeśli chodzi o relacje z klientami?

Istotne jest:

  • bycie uprzejmym podczas wymiany korespondencji i w czasie zwykłej rozmowy;
  • aby nie dać się ponosić emocjom;
  • aby odpowiadać na prośby i potrzeby klientów;
  • pokazanie klientowi, że traktujemy go w sposób indywidualny;
  • aby nie zapominać o tym, że klient nie musi rozumieć wszystkiego, a w związku z tym nie możemy oczekiwać od niego, że będzie znał wszystko poruszane przez nas zagadnienia;
  • obsługiwanie klienta w taki sposób, jakbyśmy sami chcieli być obsłużeni.

Zastosowanie się do tych zasad to wyraz szacunku do klienta. Trzeba pamiętać, że klienci są różni i wielu z nich jest naprawdę bardzo wyczulonych na jakość obsługi. Jeśli klient poczuje się potraktowany lekceważąco, dostrzeże brak szacunku w stosunku niego czy damy mu odczuć, że nie ma dla nas znaczenia, wówczas należy liczyć się z tym, że zdecyduje się poszukać innej firmy i znajdzie inną, która potraktuje go z należytym szacunkiem.

Nie podejmuj zbędnych tematów

Często popełnianym błędem jest podejmowanie tematów, które w ogóle nie powinny występować w kręgu zainteresowania marki. Chodzi o takie kwestie jak religia, polityka czy bieżące wydarzenia, których nie należałoby poruszać. Jest to zachowanie zupełnie niepotrzebne, które może bardzo negatywnie odbić się na wizerunku naszej firmy. Osoby szukające konkretnych informacji raczej nie zadowolą się naszym światopoglądem. Co więcej, klient może mieć zupełnie inne zdanie niż my sami.

Nie zapominaj o dowodach społecznych

Tym, co buduje wizerunek marki, są opinie, a także innego rodzaju dowody społeczne. Wpływa to na postrzeganie marki. Użytkownik, który czyta informacje o nieznanej marce, wypracowuje sobie o niej zdanie. W grę wchodzi również wzbudzenie zaufania.

Jeśli dowody społeczne będą pozytywne, internauta zostanie przekonany, jeśli natomiast negatywne należy liczyć się z tym, że nabierze dystansu, a nie zaufania. Pozytywne opinie/ sprawiają, że w klientach szybciej budzi się zaufanie, a tym samym gotowość do skorzystania z oferty. Trzeba umożliwić użytkownikom dodawanie komentarzy pod produktami czy wpisami. Dobrze, jeśli będzie można je wizualizować na przykład za pomocą ilości gwiazdek. Klienci chętnie wystawiają opinie na temat zarówno produktów, jak i usług.

Jak się okazuje, wizerunek firmy w internecie ma naprawdę ogromne znaczenie. W związku z tym trzeba zrobić wszystko, aby pokazać klientom, że nasza marka jest im przyjazna. W efekcie zwiększymy sobie szansę na to, że potencjalny klient zaufa naszej firmie i zdecyduje się skorzystać jej usług lub dokonać zamówienia w sklepie internetowym.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: