Jak współpracować z agencją SEO w czasie pozycjonowania naszego serwisu?

Jak współpracować z agencją SEO w czasie pozycjonowania naszego serwisu?

Pozycjonowanie to usługa, którą często powierzamy specjalistom, bowiem nikt lepiej nie zadba o naszą stronę, niż osoby zajmujące się tym zawodowo, jak np. profesjonalna agencja SEO. Bardzo często jednak chcemy wspomóc ten proces i pomóc agencji, która pozycjonuje naszą witrynę, gdyż chcemy uzyskać jeszcze lepsze efekty. Wbrew pozorom, istnieją sposoby na to, aby pomóc przy pozycjonowaniu, nie posiadając specjalistycznej wiedzy technicznej. Przygotowaliśmy najciekawsze pomysły i porady, które można wykorzystać podczas współpracy z firmą pozycjonującą.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy pomagać agencji SEO podczas ich kampanii SEO?
  • Jakie czynniki wpływają na efektywne pozycjonowanie?
  • W jaki sposób zwiększyć widoczność serwisu w wyszukiwarce Google?

Ustal formę współpracy z agencją SEO

Najważniejszą czynnością, którą powinieneś wziąć pod uwagę, jest konsultacja SEO. Kieruj się bowiem zasadą: Przede wszystkim nie szkodzić! Nigdy nie powinniśmy podejmować działań bez wiedzy i zgody agencji SEO, ponieważ Twoje indywidualne decyzje mogą okazać się w rzeczywistości nieefektywne, dublować się z czynnościami realizowanymi przez pozycjonerów lub nawet przeszkadzać w pracy nad pozycjonowaniem Twojego serwisu. Agencje SEO bardzo chętnie udzielą nam wskazówek, a chęć współpracy klienta jest bardzo często spotykana z aprobatą ze strony agencji SEO. Specjaliści odpowiadający za wyniki kampanii SEO podpowiedzą również, w jaki sposób wykonywać dane czynności oraz które z nich będą akceptowalne w czasie kampanii. Wspieranie pracy agencji SEO z góry jest korzystne, gdyż dodatkowe czynności ze strony klienta wpływają na szybsze osiągnięcie zamierzonego celu, w postaci osiągnięcia wysokich pozycji w Google.

Zdobywaj linki pozycjonujące za zgodą agencji SEO

Drugim sposobem na efektywną współpracę z agencją SEO podczas pozycjonowania naszej witryny jest link building, polegający na tworzeniu linków zwrotnych do naszej witryny. Im więcej wysokiej jakości backlinków prowadzić będzie do naszej witryny, tym lepiej nas serwis będzie oceniany przez algorytmy Google, co w następstwie wpłynie na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Profil linków pozycjonujących o wysokiej jakości informuje algorytmy wyszukiwarki Google o tym, że nasza strona jest polecana i warta uwagi. Samo przeprowadzenie link buildingu polega na umieszczaniu krótkich wpisów i komentarzy wraz z linkiem np. na forach, blogach czy innych stronach. Może szybko się okazać, że to monotonna czynność, ale jeśli chcemy wspomagać pozycjonowanie agencji SEO, warto dodawać dodatkowe linki. Po rozmowie z agencją z pewnością dowiemy się, na jakich stronach możemy je dodawać, a które z nich warto unikać.

Marketing szeptany

Podczas dyskusji na forach w sprytny sposób „przemyć” link do swojego serwisu (źródło: mambiznes.pl)

Bardzo ważna jest także liczba linków pozycjonujących, które zostaną utworzone. Nie powinniśmy przekraczać dziennej, tygodniowej lub miesięcznej liczby linków SEO, którą powinna zostać ustalona z agencją. Linki dodawane w „naturalny” sposób z pewnością przyczynią się do wyższej pozycji w wyszukiwarce Google.

Publikuj treści wspomagające pozycjonowanie

Trzecim sposobem na wsparcie agencji SEO przy pozycjonowaniu stron internetowych jest tworzenie i publikacja artykułów SEO. Są to teksty tematyczne, pisane dla czytelników, ale i odpowiednio zoptymalizowane pod ważne słowa kluczowe. Dzięki nim Google wie, o czym jest nasza witryna, jaki content zawiera oraz ile treści zawiera. Im więcej takich tekstów opublikujemy na naszej witrynie, tym więcej słów kluczowych zostanie powiązanych z naszym serwisem w indeksie wyszukiwarki Google.

Blog

Dobrze przygotowany artykuł wpłynie na zwiększenie ruchu z wyszukiwarki Google

Jeśli mamy czas, warto pisać treści poruszające tematy i zagadnienia związane z kategorią tematyczną naszego serwisu. Artykuły powinny być unikalne i zawierać przydatne informacje, a także być odpowiednio sformatowane, np. posiadać nagłówki, listy punktowe czy śródtytuły. Specjaliści od optymalizacji pod pozycjonowanie z pewnością podpowiedzą, jak powinien wyglądać taki tekst lub przedstawią przykładowy artykuł, zoptymalizowany pod SEO. Jeśli zatem potrafimy pisać teksty, z pewnością takie czynności przyniosą efekty i wesprą agencję SEO w pozycjonowaniu witryny.

Wspomóż kampanię SEO aktywnością w serwisach społecznościowych

Czwartą przydatną czynnością w czasie pozycjonowania jest aktywność w kanałach social media. Proces ten nie przełoży się bezpośrednio na wyniki pozycjonowania, ale głównym celem będzie sprowadzanie ruchu na naszą stronę internetową. Poprzez aktywne działania w serwisach społecznościowych (np. publikowanie ciekawych wpisów na Facebooku) możemy zwiększyć popularność naszej strony. Jeśli nasza strona jest wartościowa i porusza ciekawe zagadnienia, może bardzo często liczyć na naturalne udostępnianie jej adresu między użytkownikami. Poruszony przez nas temat w artykule może sprawić, że wiele osób poleci nasz wpis i przekaże link do naszego serwisu swoim znajomym. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na darmowy link building i sprowadzenie ruchu na naszą witrynę.

Facebook

Postaw na firmowy fanpage, który wpłynie na popularność Twojej firmy w internecie (źródło: Facebook)

Aby wypromować serwis w kanałach social media, należy stworzyć profil marki, a następnie uzupełnić go w taki sposób, aby był zadbany i przedstawiał w sposób profesjonalny naszą działalność. Dobrym sposobem jest opublikowanie zdjęć i krótkich filmów wideo przedstawiających naszą firmę i oferowane przez nas produkty lub usługi.

Oprócz multimediów warto także publikować ciekawe artykuły, np. poradniki i tutoriale, aby przyciągać użytkowników do naszego profilu. Jeśli mamy czas oraz możliwości, warto przeprowadzać webinaria oraz transmisje „na żywo”. Dzięki ciekawej formie contentu z pewnością wiele osób zainteresuje się naszym profilem i naszymi produktami, bądź usługami.

Facebook

Przygotuj ciekawą infografikę, która wzbudzi zainteresowanie wśród użytkowników (źródło: Facebook)

Na portalach społecznościowych możemy również dołączać do tematycznych grup i poinformować o naszym serwisie, zwiększając jego popularność.

A Ty, w jaki sposób wspomagasz pracę agencji SEO i tym samym zwiększasz efekty kampanii SEO? Czy możesz polecić inne czynności, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: