Jak w odpowiedni sposób dokonywać zmian na stronie internetowej?

Jak w odpowiedni sposób dokonywać zmian na stronie internetowej?

Przebudowanie strony internetowej, która istnieje jest zdecydowanie prostsze niż tworzenie jej zupełnie od nowa. Pozwalają między innymi na zauważenie i poprawę błędów znajdujących się na stronie internetowej, bądź uzupełnienie ewentualnych braków, które należy uzupełnić. Na co więc zwrócić uwagę, dokonując zmian na stronie internetowej?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Co zmienić na swojej stronie i w jaki sposób dokonywać zmian?
  • Jakie funkcje powinny być dostępne na stronie internetowej?
  • Jak powinna być zbudowana profesjonalna strona internetowa?

Przebudowa strony internetowej to również szereg innych korzyści. Pozwala na odświeżenie wizerunku i dostosowanie go do obowiązujących aktualnie trendów. Jest okazją do wyeliminowania błędów oraz niedopatrzeń, które często zauważa się dopiero po pewnym czasie. Umożliwia optymalizację strony tak, aby wzrósł nam współczynnik konwersji. Przebudowa witryny to również świetna okazja na wzbogacenie jej o nowe funkcjonalności, a także rozbudowę treści, co z kolei może skutkować większym zaangażowaniem odbiorców, którzy wejdą na naszą witrynę.

Rozważ sens oraz cel witryny

Przede wszystkim trzeba się zastanowić nad tym, dlaczego rozważasz zmianę swojej strony. Co nie podoba Ci się w tej, którą masz obecnie? Czego w niej brakuje? Jakie cele mają być realizowane przez nową witrynę? Udzielenie odpowiedzi na te pytania sprawi, że zdecydowanie lepiej można określić stan aktualny, a także dowiedzieć się, czego tak naprawdę oczekujemy od nowej strony. Określenie dlaczego chcemy dokonać zmian wpływa również istotnie na to, w jakim kierunku ma zmierzać jej nowa wersja. A powodów może być całe mnóstwo. Zaliczyć można do nich na przykład brak realizacji założonych celów, mało nowoczesny wygląd, zbyt mała ilość informacji lub słabo zaprezentowana oferta.

Rozbuduj treść i przyciągaj contentem

Zmiana strony internetowej jest również doskonałą okazją do tego, aby przyjrzeć się znajdującym się na niej treściom. Mogą one być zbyt skąpe lub nadmiernie rozbudowane. Jeśli treści jest zbyt mało, warto zastanowić się nad ich rozbudowaniem. To dobry sposób, jeżeli chcemy lepiej pokazać czym się zajmujemy, a także co znajduje się w naszej ofercie. Dodatkowa treść niesie ze sobą również plusy, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Jej rozszerzenie może się w związku z tym okazać kluczowe, jeśli chodzi o przebudowę. Jeśli natomiast treść na stronie jest już mocno rozbudowana, dobrze jest zastanowić się nad jej przeorganizowaniem. Trzeba bowiem pamiętać, że schematy prezentowania treści na stronach internetowych ulegają zmianie. Dobrze jest, aby wygląd strony był adekwatny do obowiązujących aktualnie standardów. Duże znaczenie ma także stosowanie nagłówków oraz wypunktowań. Należy zdać sobie sprawę z tego, że całe treści w całości czyta tak naprawdę mało kto. Znaczne część osób wchodzących na stronę „skanuje” wyłącznie nagłówki, wypunktowania, a także pogrubienia. Pozwala to na poznanie sensu materiału. Kiedy któryś z nagłówków zainteresuje internautę, to dopiero wówczas decyduje się on zapoznać z całością opisu. Dobrze jest więc uwzględnić te wskazówki, jeśli zdecydujemy się na zmianę treści.

Zadbaj o elementy wpływające na lepszą konwersję

Nowa wersja witryny internetowej to świetna okazja do tego, aby poprawić nie tylko elementy wzbudzające zaufanie, ale również odpowiedzialne za konwersję. Chodzi o odsetek internautów, którzy ostatecznie zostają naszymi klientami.

Na co warto zwrócić uwagę?

  • dodanie przycisków CTA – to właśnie one przekierują użytkowników do pożądanej akcji. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie takich przypisków na każdej podstronie;
  • umieszczenie w górnej części strony elementów kontaktowych – chodzi w tym wypadku o takie dane jak adres mailowy czy numer telefonu;
  • umieszczenie tych elementów, które wzbudzają zaufanie – zalicza się do nich logo firm, które z nami współpracują oraz posiadane certyfikaty i zdobyte przez nas nagrody;
  • różne możliwości nawiązania kontaktu – dzisiaj liczy się nie tylko e-mail oraz telefon, ale również live chat i wszelkie media społecznościowe.

Przeanalizuj dane dotyczące aktualnej strony

Posiadanie strony to dostęp do szeregu różnych danych, które można doskonale wykorzystać podczas przebudowy. Narzędzia takie, jak Google Analytics, Google Search Console, a także statystyki prowadzone przez social media dostarczają szeregu pomocnych informacji.

Zalicza się do nich te narzędzia, które powiedzą nam o tym:

  • które podstrony, bądź wpisy blogowe cieszą się największą popularnością;
  • skąd pochodzi największa liczba odwiedzin na stronie;
  • na jakie słowa kluczowe witryna najczęściej pojawia się w wyszukiwarce;
  • jak dużo internautów przegląda stronę, wykorzystując do tego urządzenia mobilne;
  • jak wiele czasu użytkownicy spędzają na stronie.

Są to bardzo ważne informacje, które pozwolą na usprawnienie całej witryny. Przeanalizowanie danych to najlepszy sposób na to, aby spojrzeć na wszystkie jej mankamenty.

Zoptymalizuj stronę pod przyszłe pozycjonowanie

Zmiana witryny to zawsze – mniejsza bądź większa – rewolucja w SEO, dlatego bardzo ważnym jest, aby upewnić się, że dopilnowane zostały wszystkie związane z tym kwestie.

O czym powinniśmy pamiętać?

  • jeśli dana podstrona w obrębie naszej witryny nie będzie już dostępna, należy nadać jej przekierowanie 301. Dzięki temu link nie będzie generował błędów, a użytkownicy zostaną przekierowani na inną podstronę;
  • ustalając tytuł i opis strony, weź pod uwagę ich użyteczność – może dobrym rozwiązaniem jest zachowanie dotychczasowej struktury, bądź tylko niewielkie jej udoskonalenie?;
  • usuń z indeksu te podstrony, które nie powinny się w nim znajdować;
  • nie zapomnij o zgłoszeniu do Google nowej mapy strony, którą wygenerujesz. Google musi odczytać z niej najnowszą strukturę linków wewnątrz Twojej witryny.

Dobrym rozwiązaniem jest zlecenie audytu SEO (np. takiej agencji jak nasza) zanim przystąpimy do przebudowy strony. Jest to najlepszy sposób, aby wyłapać wszystkie nieścisłości na stronie. Wiedza na ich temat pozwoli je zniwelować, gdy będziemy pracować nad nową wersją strony. Wnioski z audytu SEO to doskonała baza, na której budować można nową wersję strony.

Nie lekceważ technicznych spraw

Trzeba pamiętać, że zmiana strony na nowszą, wiążę się również z koniecznością zatroszczenia się o jej techniczne kwestie. Pamiętajmy jednak, że my sami nie musimy ich znać, gdyż firma, która ma zająć się przebudową naszej strony powinna wziąć je pod uwagę.

Jeśli jednak dokonujemy zmian na własną rękę, to powinniśmy wziąć pod uwagę:

  • responsywność – jest to dostosowanie strony do tego, aby mogła być wyświetlana na urządzeniach mobilnych (pamiętajmy, że dzisiaj jest to absolutny standard);
  • certyfikat SSL – jego ranga znacznie wzrosła i wpływa zarówno na bezpieczeństwo, jak i pozycję w wyszukiwarkę Google;
  • dane uporządkowane (znaczniki schema.org) – treści trzeba oznaczyć tak, aby Google nie miało problemu z odczytaniem tego, co znajduje się na naszej stronie (tytuły, opisy, ceny, zdjęcia itp.).

Nie wolno lekceważyć również kwestii dotyczących prędkości wczytywania się witryny, a także wszystkich zagadnień dotyczących SEO.

Przyjrzyj się konkurencji

Oczywiście warto również zrobić chociaż niewielkie rozeznanie w konkurencji (tzw. research). Powinniśmy sprawdzić, jak wyglądają również inne strony internetowe (niekoniecznie tylko konkurencji). Pozwoli to nam zauważyć te elementy, których nie posiadamy na swojej stronie internetowej, a które zasługują na to, aby je wprowadzić również na naszej.

Zmiana witryny internetowej to dobry sposób na osiągnięcie nowych możliwości, a także kolejnych zawodowych celów jak np. pozyskanie owocnych kontaktów w biznesie, czy dotarcie do większej liczby klientów. Wystarczy przemyślany plan działania, aby osiągnąć naprawdę rewelacyjne wyniki.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Marketing w sklepie internetowym – na czym polega?

Można stwierdzić, że branża e–Commerce jest obecnie naprawdę konkurencyjna. Konkretny produkt można znaleźć nie w jednym, a nierzadko w kilku...

Zamknij