Jak sprawić, aby nasza strona internetowa była godna zaufania?
Zdarza się, że podczas surfowania po sieci trafiamy na stronę, która od razu nie wzbudza naszego zaufania. Ma ona w sobie coś, co sprawia, że nie jesteśmy do niej przekonani. Pojawia się w związku z tym pytanie: co zrobić, aby nasza strona internetowa wzbudziła zaufanie? Przedstawiamy kilka porad dotyczących budowy więzi z naszymi klientami.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak wzbudzić zaufanie wśród naszych klientów?
- Jak zbudować stronę, która wzbudzi zaufanie wśród użytkowników?
- Z czego powinna się składać profesjonalna strona internetowa?
Jeśli posiadasz własną stronę internetową, musisz zrobić wszystko, aby nikt nie opuszczał Twojego serwisu dlatego, że nie czuje się w nim niezbyt pewnie. To, co wpływa na złe postrzeganie strony internetowej przez naszych klientów, to między innymi brak czytelnych danych kontaktowych, źle wdrożony certyfikat SSL, teksty naszpikowane błędami, czy źle dopasowane zdjęcia. Takich elementów można oczywiście wskazać znacznie więcej.
Przedstawiamy kilka porad, które sprawią, że poziom wiarygodności Twojej witryny w oczach jej odwiedzających znacznie wzrośnie.
Spis treści:
Udostępnij dane, które dotyczą Twojej firmy
Jest to jedna z najbardziej podstawowych kwestii, o której nie należy zapominać. Jeśli ktoś wchodzi na Twoją stronę internetową, to można przypuszczać, że będzie chciał również nawiązać z Tobą kontakt. Przynajmniej taki powinien być zakładany przez nas cel. Mnóstwo osób jest kompletnie nieświadomych tego, jak niewłaściwe zastosowanie niektórych elementów na stronach internetowych negatywnie wpływa na chęć nawiązania kontaktu.
Zalicza się do nich:
- brak łatwo dostępnych danych kontaktowych, które rzucają się w oczy;
- brak informacji na temat fizycznego adresu firmy;
- brak informacji na temat takich danych firmowych, jak np. NIP oraz REGON.
Zadbanie o te elementy sprawia, że poziom zaufania do danej strony wzrasta.
Zainstaluj certyfikat SSL
Certyfikaty SSL wykorzystywane są na stronach internetowych już od kilku lat. Tak naprawdę jednak niewiele osób jest świadomych tego, jakie korzyści wynikają z ich użytkowania. O obecności certyfikatu SSL informuje zielona kłódka, obok protokołu „https” w pasku przeglądarki. Co daje SSL? Przede wszystkim sprawia, że przesyłane dane są szyfrowane. Wpływa on także korzystnie na lepszy wizerunek witryny w sieci. Pokazuje również, że właściciel witryny zatroszczył się o zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na swojej stronie.
Zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa była estetyczna
Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była postrzegana jako godna zaufania, zatroszcz się o jej wygląd. Ma on ogromne znaczenie i daje internautom wyraźny sygnał, że dana firma dba o każdy detal.
Postaw na dowody społeczne
W wielu naszych artykułach mówimy o dowodach społecznych. Nie dzieje się to bez powodu. Po prostu znamy ich wartość. Dowody społeczne mają za zadanie przekonać tych, którzy odwiedzają stronę, że danej firmie warto zaufać.
Na wzrost zaufania klientów wpływają:
- opinie klientów;
- wizerunki znanych osób;
- chwalenie się wzmiankami o naszej firmie w mediach;
- uwydatnienie statystyk, które mogą zrobić wrażenie.
Obecnie żyjemy w czasach, kiedy zaufanie wzbudza w nas to, co zostanie społecznie dowiedzione i uzasadnione, dlatego dowody społeczne koniecznie powinny znaleźć się na naszej stronie.
Wystrzegaj się stosowania skomplikowanego i branżowego żargonu
Na to czy strona internetowa jest godna zaufania, wpływa również to, w jaki sposób komunikujemy się z jej odbiorcami. Każdy z nas korzysta z języka branżowego. Sięgamy po zwroty, które zrozumiałe są tylko dla przedstawicieli danej branży. Trzeba jednak pamiętać, że ci, którzy wchodzą na naszą stronę internetową, nie muszą płynnie porozumiewać się w naszym wewnętrznym języku. Dlatego do komunikacji z odbiorcami należy używać jasnego i klarownego języka, dzięki temu nie będzie żadnych wątpliwości co do tego, co znaczą poszczególne słowa i zwroty. Jeśli zapomnimy o tej zasadzie, odbiorca w trakcie rozmowy może poczuć się niezręcznie.
Pokaż odwiedzającym, że firma jest aktywna w internecie
Blogowanie ma całe mnóstwo zalet. Chodzi o aspekty dotyczące pozycjonowania, sposobu kreowania wizerunku jako eksperta w danej branży oraz podkreślenie swojej aktywności w przestrzeni wirtualnej.
To, że strona internetowa firmy jest obecna w internecie, nie musi wcale oznaczać owocnej działalności firmy. I tutaj pomocny okazuje się blog. Jeśli artykuły, które są na nim publikowane, są dość świeże, jest to sytuacja naprawdę oczywista. Trzeba jednak pamiętać, że sam blog to nie wszystko. Ogromne znaczenie mają również media społecznościowe. To, czy dana firma działa prężnie, można ocenić przez jej aktywność na Facebooku i innych mediach społecznościowych.
Sprawdź, czy teksty na stronie nie zawierają błędów
Czy błędy znajdujące się na stronie internetowej w jakikolwiek sposób wpływają na poziom zaufania do witryny? Oczywiście! Jeśli dany serwis publikuje wartościowe artykuły pozbawione błędów, można być pewnym, że wzbudza zaufanie. Błędy mówią nie tylko o poziomie merytorycznym osoby, która napisała artykuł, ale również sprawiają, że cała witryna zaczyna być negatywnie odbierana. To z kolei przekłada się na wizerunek całego przedsiębiorstwa.
Trzeba pamiętać, że strona internetowa jest swojego rodzaju wizytówką. W związku z tym powinna być pozbawiona wad, do których zalicza się między innymi błędy ortograficzne oraz literówki.
Opublikuj podstronę „O nas”
To, co „uczłowiecza” naszą witrynę jest podstrona „O nas” („Nasz zespół” czy „Nasza ekipa”). Taki niewielki dodatek sprawia, że witryna postrzegana jest jako bardziej przystępna dla odwiedzających. Pokazuje ludzką twarz firmy i przedstawia internautom członków całego zespołu. Wpływa to bardzo korzystnie na zaufanie wśród odbiorców.
Zaprezentuj marki, z którymi współpracujesz
Jeśli współpracujesz ze znanymi osobami w danej branży, pochwal się tym. To kolejny element z możliwych dowodów społecznych, o których wspomnieliśmy wcześniej. Taki bardzo prosty zabieg wywołuje u odwiedzających naprawdę dobre wrażenie.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!