Jak sprawić, aby klient wrócił do naszego sklepu?

Jak sprawić, aby klient wrócił do naszego sklepu?

Każdy właściciel sklepu zmaga się z problemem, jak zachęcić klientów do ich ponownego odwiedzenia. Z pewnością, nie jest to łatwe zadanie, w czasach gdy w niektórych branżach podaż przewyższa popyt. Klienci wybierając sklep, często nieświadomie analizują go z wielu stron. Częściej wybierają znane im marki, które są przez nich sprawdzone. Produkty muszą ich zachęcać zarówno jakościowo jak i cenowo.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zachęcić do ponownego zakupu w sklepie internetowym?
  • Jak zachęcić do kolejnych zamówień w sklepie internetowym?
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Wiedząc, jak duża jest konkurencja w naszej branży, warto poznać techniki, które sprawią, że klienci wybiorą nas spośród pozostałych sklepów. Nie chodzi tu jedynie o jednorazowe zakupy, ale również o długookresową współpracę. Najważniejszym czynnikiem, na który klienci zawsze będą zwracać uwagę jest cena produktów. To właśnie nim zajmiemy się dzisiaj w szczególny sposób, sprawdzając co zrobić, by zachęcić konsumentów do korzystania z naszego sklepu.

Oferowanie pakietów długookresowych

Jednym z technik jest ukazanie naszych usług w formie dłuższej umowy. Przedstawienie oferty w formie pakietu na dłuższy czas, wizualnie pokazuje klientowi, na co się decyduje. Możemy zastosować w tym przypadku promocje. Zmniejszymy cenę, w przypadku dłuższej umowy, która w oczach klienta, będzie wyglądała na dużą okazję. Dla nas samych, będzie to ogromna zaleta, ze względu na dłuższą współpracę z klientem. Konsumenci jednak mogą przy dłuższej współpracy okazywać mniejsze przywiązanie do naszych usług. W przypadku, gdy wykupują oni miesięczny pakiet, przez cały ten okres są zaangażowani. Gdy umowa trwa do roku, mogą w tym czasie rozmyślić się i przestać korzystać z naszych usług mimo podpisanej umowy. Jakie jest rozwiązanie w takim przypadku? Musimy na bieżąco przypominać klientowi co mu oferujemy i jakie ma z tego korzyści. Skorzystajmy tutaj z regularnych maili z informacjami i okazjami. Nasza obecność w internecie również będzie mu o nas przypominać. Dbajmy o nasze konta na stronach społecznościowych, gdzie będziemy przedstawiać bieżące informacje. Może być to również blog tematyczny. Ostatnim punktem jest stałe dodawanie wartości naszemu produktowi. Zrobimy to poprzez aktualizacje i ulepszanie go w różnych detalach i aspektach.

Uświadomienie klienta o dobrej okazji

Inną techniką, która sprawi, że klient zobaczy, że wybiera okazję, jest zestawienie ceny naszego produktu z droższymi opcjami. Klient widząc, że wybiera najtańszą opcję z możliwych, poczuje że jego transakcja jest opłacalna i o wiele tańsza niż w innych przypadkach. Zestawmy więc kilka podobnych do siebie artykułów zróżnicowanych cenowo. Klienci na pewno będą chętniej wybierać najtańszą opcję. Jeśli nasz produkt jest dosyć unikalny i w naszej ofercie nie mamy do niego odpowiedników, możemy zastosować inny sposób. Obok ceny artykułu przedstawmy inną liczbę, która będzie od niej znacznie większa. Może być to na przykład liczba sprzedanych modeli. W głowie klienta, pokaże się myśl, że jest to popularny i sprawdzony produkt, o stosunkowo niskiej cenie.

Cenowa iluzja

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego większość produktów w sklepach nie ma pełnych cen, a brakuje im do nich kilka groszy? Spotykamy się z takimi liczbami jak 8,99 czy 99,90. Jesteśmy nieświadomi, że jest to celowe manipulowanie klientami, którzy widzą mniejszą cenę. Zupełnie inaczej odbiera się te liczby niż pełne 9 czy 100 złotych. Ceny wydają się o wiele niższe, mimo że dzieli je tylko kilka groszy. Klienci widząc pełną kwotę a tą, z kilkoma groszami po przecinku, zawsze wybiorą drugą opcję. Jest to całkiem nieświadomy zabieg, który skutecznie zachęca ich do zakupu takich produktów. Dlatego zróbmy analizę cen w naszym sklepie. Zmniejszmy delikatnie ceny idąc 10 czy 30 groszy w dół. Obserwujmy, jak sprzedaż rośnie. Jest to psychologiczny zabieg, który z pewnością nam pomoże. Nie wpłynie to znacząco na nasze dochody. Jedyna kwestia, jaka zostanie tu zmieniona jest z pewnością wysokość sprzedaży produktów.

W zestawie taniej

Niektóre produkty odnoszące niskie poziomy sprzedaży, warto przeanalizować. Może klientom nie opłaca się ich zakup przy wyższych kosztach wysyłki niż cena tych artykułów? W takich sytuacjach z pomocą przychodzą nam zestawy. Połączmy kilka produktów w jeden i zmniejszmy cenę całej trójki lub dwójki, tak aby pakiet był tańszy niż łączny zakup produktów indywidualnie. Dodatkowo, klienci mogą skusić się na te opcje z myślą, że połączenie tych produktów da im lepszy efekt niż stosowanie tylko jednego z nich. Może to być skuteczne na przykład w przypadku kosmetyków. Zamiast samego kremu do twarzy, dodajmy jeszcze tonik i peeling. Stosując je łącznie, uzyskamy lepszy oraz szybszy efekt. Nasza sprzedaż na pewno wtedy wzrośnie, a klienci chętniej będą wracać do naszej tańszej opcji, niż dokonają droższego zakupy produktów osobno

Korzyści dla stałych bywalców

Połową sukcesu sklepu jest pozyskanie nowych klientów. Co jednak zrobić, by klient wrócił do nas jak najszybciej? W naszych usługach powinno znaleźć się członkostwo jako stały klient sklepu. Takie osoby mogą otrzymywać gratisy oraz zniżki. Dobrą opcją, jest na przykład zbieranie punktów przez konsumentów, które mogą później wymienić na rabat. Osoby zarejestrowane w naszym sklepie powinny móc korzystać z oferowanych przez nas okazji. Co jakiś czas, zaproponujmy im niewielką zniżkę, lub darmową wysyłkę. Z pewnością zachęci ich to do stałego korzystania z naszych usług oraz promocji. Zaoferujmy im również zniżkę poprzez zapisanie się do newslettera. Wszystkie promocje powinny mieć określony termin ważności. W ten sposób, klienci będą spieszyć się z zakupami, by zdążyć wykorzystać swój rabat. Możemy również łączyć zniżki z aktualnymi promocjami. To również sprawi, że w oczach klienta pokaże się niesamowita okazja na transakcję.

Mały upominek do produktu

Klient widząc, że dostaje coś gratis, potrafi bez zastanowienia zdecydować się na powiązany produkt. Dorzućmy do artykułu coś małego, co w pewnym stopniu jest z nim związane. Klienci na pewno stwierdzą, że oferta jest dla nich opłacalna i zdecydują się na zakup. Nie zawsze musi być to coś drogiego. Spróbujmy do kremu dodać próbkę perfum czy podkładu. Do butów dołączyć koszulkę, a do telefonu kabel USB. Takie gratisy zawsze będą wyglądać korzystniej niż w pozostałych sklepach, z którymi konkurujemy. Sprawi to, że wybór pomiędzy punktami będzie prosty, a klienci z chęcią wrócą do nas. W żadnym stopniu nie powinno nas to obciążyć finansowo, a jedynie zachęcić nowych oraz stałych klientów do kupna naszych produktów, czerpiąc z tego atrakcyjne dla nich korzyści w postaci dodatkowych produktów.

Proste kroki do sukcesu

Jak widać, sprzedaż nie jest łatwą sprawą, a żeby utrzymać się na rynku, należy stosować kilka technik. Wbrew pozorom, stosując dobrą analizę oraz przedstawione porady, nie powinno nam to stworzyć problemu. Kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się w tłumie konkurencji, najlepiej za pomocą ceny naszych artykułów. Jest to najważniejszy czynnik, na który konsumenci zwracają uwagę. Proponując im atrakcyjną ofertę, nasza sprzedaż na pewno będzie na zadowalającym poziomie.

Jak sprawić, aby klient wrócił do naszego sklepu?
5 (100%) 4 votes

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: