Jak przygotować treść do umieszczenia w sklepie internetowym?

Jak przygotować treść do umieszczenia w sklepie internetowym?

W tym artykule wyjaśnimy, w jaki sposób należy przygotować treść do sklepu internetowego, aby przełożyła się ona na korzyści w postaci niezwykle ważnego ruchu generowanego z wyszukiwarki internetowej. To najlepszy sposób na to, aby szybko zwiększyć sprzedaż. Dowiedz się, w których miejscach należy zamieścić treść, a także, w jaki sposób ją tworzyć, aby dochodziło do generowania zysków.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak przygotowywać treści reklamujące produkty?
  • Jakich zasad powinniśmy przestrzegać podczas tworzenia treści?
  • Jakie treści powinny znaleźć się w sklepie internetowym?

W jednym z poprzednich artykułów wspominaliśmy, jak istotna jest treść na stronie, a także to, jaki jest jej przekaz. Tym razem skoncentrujemy się na treści, nie wychodząc poza obręb sklepu internetowego. Wiele osób zapyta w tym miejscu, dlaczego ma to tak wielkie znaczenie. Jeśli treść będzie właściwie przygotowana i rozplanowana, możemy być pewni, że da solidną podstawę do czerpania korzyści.

Treść jest dzisiaj również niezwykle istotna z punktu widzenia działań SEO. Dlatego tak ważne jest, aby została ona odpowiednio przygotowana. Ruch, który pochodzi z wyszukiwarki internetowej, jest bowiem najcenniejszym dla sklepu. Zobaczmy więc, jak należy przygotować treść, która ma znaleźć się na stronie sklepu internetowego.

Ogólne zasady, o których nie należy zapominać

Bardzo dużo mówi się dzisiaj o tym, jak ogromną wartość ma treść. Prowadzone badania pokazują, że nawet ponad ¾ użytkowników nie czyta w ogóle treści. Ci, którzy czytają ją bardzo dokładnie to na ogół jedynie niewielki ułamek wszystkich wejść na stronę. Dlatego ci, którzy odpowiedzialni są za przygotowanie treści, powinni zdawać sobie z tego sprawę. Tym, co już na samym początku wydaje się nudne jest blok jednolitego tekstu. Użytkownik nawet go nie przeczyta – skreśli go od razu.

W związku z tym, jak należy przygotować treść do sklepu internetowego, skoro tak naprawdę mało kto decyduje się z nią zapoznać? Najlepszym rozwiązaniem jest przedstawienie treści w takiej formie, aby jej skanowanie było proste. Skanowanie, czyli przeglądanie w poszukiwaniu tego, co jest dla danego użytkownika interesujące.

Będzie to prostsze, jeśli w tekście pojawią się:

  • krótkie akapity;
  • wypunktowania;
  • listy numerowane;
  • stopniowanie nagłówków;
  • obrazy pełniące funkcję przerywników;
  • podkreślenie i pogrubienia.

To, co istotne jest również zwięzłe pisanie. Koniecznie trzeba również pamiętać o tym, że jeśli chodzi o treść, to ilość nie przekłada się na jakość. Treść ma oczywiście ogromne znaczenie, ale nigdy nie należy tworzyć jej na siłę. Będzie to bowiem sztuczne, a odbiorcy tego nie docenią. Treść ma nieść dla nich realną wartość. Najlepiej, jeśli będzie ona godziła potrzeby użytkowników, a także robotów indeksujących Google.

Na uwadze koniecznie trzeba mieć również unikalność materiału. Kopiowanie nie działa na korzyść witryny. Nie ma tu znaczenia, czy w grę wchodzi powielanie treści w obrębie serwisu, czy też treść została zapożyczona z innych witryn. Unikalność ma dzisiaj ogromne znaczenie. Świadomość dotycząca treści jest bowiem coraz większa.

Strona główna

Musimy pamiętać, że jeśli chodzi o stronę główną, to treść nie ma tak wielkiego znaczenia. Ma ona bowiem być jedynie uzupełnieniem produktów, które są prezentowane. Tym, do czego należy przykładać dużą wagę, jest pierwsza sekcja. Najczęściej tworzy ją tak zwany slider, który ma albo zmieniające się obrazy, albo tak zwany hero image. Wyglądem przypomina on slider, ale widok jest tylko jeden. Nie ma tu przesuwających się obrazów.

Rozwiązaniem, które na pewno zasługuje na uwagę, jest pokazanie unikalnej wartości, która sprawia, że sklep wyróżnia się na tle konkurencji. Chodzi oczywiście o tak zwany USP. Innym rozwiązaniem jest informacja dotycząca aktualnych rabatów i promocje, które – nie oszukujmy się – są niezwykle pożądane przez odbiorców.

Strona główna także może być traktowana jak tablica z hasłami bądź korzyściami, które klient osiągnie wówczas, gdy zdecyduje się na zakupy.

Strona produktu

Treść na stronie produktu musi być przede wszystkim unikalna, jeśli chodzi o obręb sklepu. Oznacza to, że każdy produkt musi mieć swój własny opis. To rozwiązanie najlepsze dla samych użytkowników, jak i pod kątem SEO. Optymalizacja strony pod kątem treści powinna mieć na uwadze język korzyści. Chodzi o to, aby pisać o tym, co użytkownik może zyskać, jeśli zdecyduje się na kupienie produktu. Zaleca się także odseparowanie treści wizualnie. Można je podzielić na przykład na suche kwestie techniczne, wstęp, korzyści.

Strona kategorii

Na stronach kategorii na ogół nie ma treści. Widok kategorii to najczęściej nic innego jak lista produktów. Jak się jednak okazuje, coraz więcej sklepów internetowych w widoku kategorii zamieszcza także treść. Wprawdzie na ogół znajduje się ona albo z boku, albo na samym dole. Dzięki temu nie odwraca ona uwagi od produktów. Tworząc ją, ma się na uwadze nie tylko użytkowników, co roboty indeksujące.

Chodzi o to, aby wesprzeć działania SEO. Warto pamiętać, że nie musi to być zbyt wyszukana treść. Tak naprawdę mało kto się z nią zapozna. To treść, która ma na uwadze SEO. W związku z tym może być napisana bardzo prostym językiem. Istotne jest, aby nie zapomnieć o słowach kluczowych.

Blog

Mówiąc o przygotowywaniu treści na stronę sklepu internetowego, nie można zapomnieć o blogu. Jeśli pod uwagę weźmiemy jego możliwości, okaże się, że ma całe mnóstwo dodatkowych bonusów, które mogą nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale również przyczynić się do podniesienia wyników sprzedaży.

Blog gwarantuje szereg korzyści pod kątem SEO. Każdy wpis to bowiem nowe możliwości pojawienia się w wyszukiwarce. Blog ułatwia również docieranie do odbiorców. Angażuje ich i zachęca do ponownego odwiedzenia sklepu. Daje także do dyspozycji szereg materiałów. Wystarczy wspomnieć, chociażby infografiki, artykuły eksperckie, porównania, recenzje. Nowe treści na blogu to również szanse na nową reklamę. W grę wchodzą wpisy gościnne. To też większe pole do popisu, jeśli chodzi o social media. Blog zwiększa również zaufanie do sklepu. Sprawia, że z czasem zacznie on być postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie.

O nas

Podstrona „O nas” pozwala potencjalnym klientom poznać sprzedawcę. W efekcie buduje do niego zaufanie. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że obcym osobom się po prostu nie ufa. Podstrona „O nas” pozwala na zaprezentowanie własnej osoby bądź firmy. Jest miejscem, w którym możemy przedstawić historię powstania firmy, a także przybliżyć te osoby, które stoją za jej sukcesem. Warto zadbać o to, aby na tej podstronie pojawiły się również ciekawostki związane z marką. Treść, którą publikujemy, w tym miejscu musi być autentyczna.

FAQ, zasady zwrotów, a także polityka prywatności

Tworząc treść do sklepu internetowego, nie można pominąć również takich kwestii, jak materiały, polityka prywatności, zasady zwrotów oraz FAQ. W teorii są to strony o niewielkim znaczeniu, ale trafiają się użytkownicy, którzy chętnie na nie zaglądają. Treść na tej podstronie musi być prosta, klarowna i konkretna. Takie strony pełnią rolę informacyjną i pomagają w rozwiązywaniu problemów, które ewentualnie się pojawiają.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: