Jak przygotować skuteczną stronę internetową?

Jak przygotować skuteczną stronę internetową?

Każdy, kto myśli o własnej stronie internetowej powinien się zastanowić, czym charakteryzuje się dla niego efektywna strona internetowa. Dzięki poradom, które przedstawimy, będzie można doprowadzić do sytuacji, w której tworzony serwis będzie bardziej przyjazny użytkownikom, którzy z niego będą korzystać.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie elementy powinny znaleźć się na stronie internetowej?
  • Co powinna zawierać każda profesjonalna strona internetowa?
  • Jakie wymogi powinna spełniać współczesna strona internetowa?

Żyjemy w czasach, w których strony internetowe odgrywają istotną rolę w kwestiach związanych ze sprawami biznesowymi, gdyż dzięki nim możemy skutecznie dotrzeć do szerszego grona odbiorców. W ten sposób można przedstawić ofertę i walczyć o nowych klientów, dlatego posiadanie własnej strony jest obecnie koniecznością. Postaramy się więc określić, jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa i jakie ma zawierać elementy, aby godnie reprezentować naszą firmę.

Tematyka strony internetowej

Dla wielu osób ta kwestia będzie pewnie wydawać się trywialna, jednak wiele stron ma właśnie problem z określeniem ścisłej tematyki, której dotyczą. Wchodzimy więc na daną stronę, przeglądamy jej zawartość i ostatecznie jednak i tak nie wiemy, o czym tak naprawdę jest. Orientujemy się mniej więcej, dla której branży została przygotowana, jednak brakuje w jej treści konkretnych informacji dla nas. W ten oczywisty sposób strona internetowa traci na jakości i skuteczności. Zakłada się, że po kilku sekundach użytkownik powinien wiedzieć, na jakiej stronie się znajduje i czy znajdzie na niej informacje, które rozwiążą jego problem. Mogą nam w tym pomóc pewne sekcje, które umieszczone będą na stronie www, jak np. nagłówki i zdjęcia przystosowane do odpowiedniej tematyki. Takie informacje sprawią, że odbiorca od razu będzie wiedział, z jaką firmą ma do czynienia.

Dostępność najważniejszych informacji

Dobrze przygotowana strona internetowa powinna zawierać dokładne i aktualne informacje. Warto, aby znajdowały się tam treści, które pozwolą na skuteczne zidentyfikowanie tematyki strony, jednocześnie będzie to również okazja do tego, aby zwiększyć swoją szansę na współpracę z potencjalnym klientem. Na naszej stronie powinny się znaleźć ważne informacje na temat produktów czy usług, które oferujemy. Podstawę tych informacji powinna stanowić nasza oferta, które jednoznacznie wskaże odbiorcy, czym się zajmujemy i co możemy mu zaoferować. Oprócz danych informacyjnych warto przedstawić dodatkowe korzyści, które nasz klient może uzyskać po skorzystaniu z danej oferty. Warto bowiem szukać rozwiązań, dzięki którym wyróżnimy się spośród konkurencji i dzięki którym nasza oferta będzie najkorzystniejsza dla naszych klientów.

Łatwy kontakt

Jeśli przygotujemy na naszej stronie internetowej odpowiednią treść opisującą rzetelnie naszą ofertę, to potencjalni klienci będą chcieli się z nami skontaktować, aby porozmawiać o ewentualnej współpracy. Dlatego właśnie powinniśmy przygotować naszym klientom takie rozwiązania, które sprawią, że w łatwy i szybki sposób będą mogli skontaktować się z naszą firmą. Warto na naszej stronie umieścić nasze dane adresowe i kontaktowe w taki sposób, bay każdy był w stanie je w łatwy sposób odnaleźć. Pamiętajmy, że nasi klienci sami wybiorą dla siebie odpowiednią formę kontaktu z naszą firmą, dlatego postarajmy się udostępnić im jak najwięcej możliwych sposobów na kontakt (adres e-mail, nr telefonu, formularz kontaktowy itd.).

Budowa zaufania z wykorzystaniem serwisów social media

To, czy nasza strona będzie uznawana za rzeczywiście godną zaufania, najczęściej będzie oceniane na podstawie tego, czy konwertuje (czy pozyskuje się dzięki niej nowych klientów). Naszym zadaniem będzie wzbudzenie poczucia zaufania wśród potencjalnych klientów, dzięki odpowiedniej prezentacji informacji na naszej stronie i dobrej jakości oferowanych usług lub produktów. W internecie musimy korzystać z tak zwanych dowodów społecznych i mediów społecznościowych. Dowody społeczne to elementy na naszej stronie, których zadaniem jest potwierdzenie naszych umiejętności, doświadczenia i wiedzy na temat produktów i usług, które oferujemy. Te dowody powinny wynikać z opinii innych osób, które z naszej oferty skorzystali. Mogą to być opinie klientów, nagrody, jakie otrzymała nasza firma i loga firm, które z nami wcześniej współpracowały. Takie elementy na pewno będą oddziaływać korzystnie na naszą firmę, a dla naszego odbiorcy będą pewną formą poczucia bezpieczeństwa podczas podejmowania się współpracy z naszą firmą.

Odpowiedni wygląd strony

Jeśli chcemy posiadać dobrze konwertującą stronę, to musimy zdać sobie sprawę z tego, jak bardzo ważna jest prezencja. Odbiorcy naszej strony bez wątpienia zwracają uwagę na wygląd strony internetowej i nie trzeba nikogo przekonywać, że atrakcyjna pod kątem wizualnym strona internetowa to również element, który będzie wpływał na jej skuteczność. Wszystko zmierza w takim kierunku, aby wpasować się w obecnie panujące trendy. Na ten moment wydaje się, że najlepiej odbierane są proste i czytelne strony, cechujące się zasadą minimalizmu. Nie powinniśmy na naszej stronie wprowadzać nadmiernej liczby elementów, gdyż dla odbiorców liczy się prosty i wyraźny akcent kolorystyczny, bez przesadzonej ilości grafik.

Wysokiej jakości treść na stronie

To, jaką umieszczamy treść na naszej stronie i w jakim stylu będzie napisana, również ma znaczenie. Strona internetowa, która ma być skuteczna, powinna przede wszystkim stawiać na tak zwany język korzyści. To treść, która powinna być tworzona pod kątem użytkowników, przekonująca oraz nastawiona na to, aby odpowiedzieć na potrzeby potencjalnych klientów. Musimy postawić na taki wydźwięk strony, który doprowadzi do sytuacji, w której klient będzie odczuwał wyraźnie, że to on znajduje się na pierwszym miejscu, a nasza oferta jest przygotowywana właśnie dla niego. Do swojej marki możemy zachęcić klientów również w taki sposób, że zaczniemy prowadzić bloga dotyczącego naszej firmy i oferowanych produktów.

Pozycjonowanie

Swoją rolę odgrywa także pozycjonowanie strony. Jeśli chcemy być na szczycie wyników Google, to musimy wykonać takie prace, dzięki którym uda się nam wypracować udaną pozycję w wyszukiwarce po wpisaniu tych fraz, które najbardziej będą kojarzyć się z naszą działalnością. Powinno nam na tym szczególnie zależeć, ponieważ w innym wypadku nasza strona nie będzie odpowiednio widoczna w internecie i trudno będzie mówić o sukcesie.

Kwestie techniczne dotyczące strony

Istotną rolę w budowie skutecznej strony internetowej mają również kwestie związane bezpośrednio z aspektami technicznymi funkcjonowania strony i warto będzie o te elementy zadbać. Powinniśmy posiadać witrynę, która szybko się wczytuje, jest przejrzysta i dobrze dopasowuje się do urządzeń mobilnych (responsywność). Dzięki temu możemy oczekiwać, że funkcja naszej strony sprawdzi się odpowiednio w sytuacji, gdy potencjalny klient będzie z niej korzystał.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: