Jak przygotować odpowiedni opis produktu w sklepie internetowym?

Jak przygotować odpowiedni opis produktu w sklepie internetowym?

Wielu właścicieli sklepów internetowych zapomina o tym, jak istotnym elementem treści są odpowiednie opisy produktów. Często traktuje się je pobłażliwie, nie przykładając większej uwagi do tego, w jaki właściwie sposób produkty są opisane. Tymczasem dobry opis produktu ma niezwykle istotne zadanie. W dużym stopniu to właśnie on ma zachęcić klienta do zakupienia danej rzeczy. Nie można zatem dopuścić do tego, aby produkty opisane były w sposób nudny czy nijaki.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak powinien wyglądać profesjonalny opis produktu w sklepie internetowym?
  • Jak napisać profesjonalny opis produktu do sklepu internetowego?
  • W jaki sposób opis produktu wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?

Często popełnianym błędem jest tworzenie zbyt krótkich opisów, które w zasadzie nie mówią niczego konkretnego na temat produktu. Tymczasem potraktowanie tej kwestii z większą uwagą niesie ze sobą mnóstwo istotnych korzyści. Lepsze opisy produktów to przede wszystkim większa sprzedaż. Wielu klientów może zostać namówionych na zakup produktu, jeśli przedstawimy im go w odpowiedni sposób. Co więcej, jeśli opis przedstawia produkt faktycznie w rzetelny sposób, to klient o wiele lepiej wie, co kupuje. Oznacza to, że spada liczba zwrotów towaru.

Dobre opisy produktów to również lepsza pozycja w Google. Zawsze jest to sporo dodatkowej treści o wysokiej jakości, która pozwala nam się wybić o wiele wyżej w wynikach wyszukiwania. Za pomocą opisów możemy również wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli we wszystkich innych sklepach opisy są nudne i nijakie, to dzięki własnej kreatywności możemy zwrócić na siebie dodatkową uwagę klientów.

Nie tylko techniczna wiedza

Oczywiście, każdy produkt musi być starannie opisany i przedstawiony od strony technicznej. Klient, który zamierza go kupić, musi poznać wszystkie parametry charakterystyczne dla danej grupy produktów. Nie oznacza to jednak, że mamy poprzestawać wyłącznie na takich suchych faktach. Opis produktu nie powinien być typowo techniczny. Nie będą go czytali jedynie specjaliści dokładnie orientujący się w kwestiach technicznych.

Warto zatem postarać się, aby opis był także przyjemny w czytaniu. Warto stosować tu – oczywiście w wyważony sposób – tak zwany język korzyści. Chodzi o położenie nacisku na to, co klient może zyskać dzięki zakupieniu konkretnego produktu. Warto zatem prezentować dany produkt przez pryzmat tego, jak życie klienta stanie się lepsze po dokonaniu zakupu. Wszystko zależy rzecz jasna od konkretnego rodzaju produktów. Sprzedajemy akcesoria rowerowe? Wspomnijmy o wyższym komforcie i bezpieczeństwie w czasie jazdy. Przy odzieży możemy zwrócić uwagę na lepszy wygląd i podkreślenie walorów swojej sylwetki. Możliwości są niemalże nieograniczone. W końcu każdy kupuje określone rzeczy po to, aby w taki czy inny sposób coś zyskać. Musimy jedynie zwrócić na to uwagę.

Zadbaj o dobry styl

Tworząc jakąkolwiek treść na stronę internetową, należy kierować się jedną, podstawową zasadą: teksty nie mogą być nudne. Również w przypadku opisów produktów musimy mieć pewność, że klientowi po prostu przyjemnie będzie je czytać.

Należy też pamiętać o podstawowych zasadach formatowania tekstu. Niedopuszczalne jest stosowanie na przykład długich bloków tekstu, bez dzielenia ich na akapity. Bardzo istotne są również odpowiednie nagłówki. Muszą one z jednej strony sygnalizować klientowi, co znajdzie w dalszej części tekstu, a z drugiej – być na tyle intrygujące, aby zachęcić do dalszego czytania. W opisach produktów bardziej niż w innych rodzajach tekstów lepiej jest trzymać się prostych i krótkich zdań. Przekaz powinien być prosty i konkretny.

Dawaj klientowi gotowe odpowiedzi

Klient zapoznający się z opisem danego produktu prawdopodobnie ma w głowie kilka gotowych pytań, które chciałby zadać. Warto wczuć się w jego rolę i pomyśleć, czego konkretnie osoba taka chciałaby się dowiedzieć w pierwszej kolejności. Pytania mogą być zarówno konkretne, jak i ogólne. Jeśli chodzi o ogólne, to warto odpowiedzieć na podstawową kwestię – czyli dlaczego właściwie warto kupić dany produkt. W kwestiach bardziej konkretnych można szczegółowo opisać działania danego produktu lub skupić się na jego parametrach technicznych. Można pozwolić sobie na zastosowanie języka zrozumiałego głównie dla bardziej zorientowanych na ten temat.

Odpowiednia oprawa graficzna opisu

Zdjęcie jest integralną częścią opisu produktu. Czymś niemalże niedorzecznym byłoby zamieszczanie w ofercie sklepu internetowego opisu produktu bez dołączonego zdjęcia, za pomocą którego można pokazać klientowi, jak właściwie wygląda konkretna rzecz. Przygotowując opis produktu, zawsze trzeba w dużym stopniu bazować na zdjęciu, które do niego dołączymy. Klient musi widzieć, że opis dotyczy dokładnie tej rzeczy, którą widzi na fotografii. Warto również postarać się o jak najlepsze fotografie. Obecnie mamy ogromne możliwości, jeśli chodzi o prezentowanie danego produktu w naprawdę atrakcyjnym świetle. Dobrym pomysłem jest przedstawienie rzeczy w trakcie użytkowania. W przypadku fotografii wszystko ma znaczenie – oświetlenie czy otoczenie, w którym znajduje się dany przedmiot.

Filmy z prezentacją produktu

Filmy wideo cieszą się dziś ogromną popularnością. Jest to jeden z absolutnie najważniejszych środków przekazu, za pomocą których możemy prezentować różne informacje czy wiedzę. Wystarczy jedynie spojrzeć na to, jak wielu widzów posiadają najpopularniejsze kanały na serwisie YouTube. Jest to dość zrozumiałe, że o wiele bardziej wolimy taki właśnie przekaz, niż pisany tekst. Z tego powodu bardzo dobrym pomysłem może być uzupełnienie opisu produktu filmem prezentującym daną rzecz. Obecnie decyduje się na to coraz więcej sklepów, a takie filmy zaczynają mieć coraz bardziej rozbudowaną formę. Dotychczas filmy były traktowane głównie jako dodatek i nie przykładano do nich zbytniej uwagi. Obecnie coraz częściej odkrywa się, jak wielki potencjał w sobie skrywają.

Inną stosunkowo nową rzeczą, która zdobywa coraz większe uznanie są GIFy prezentujące produkt od różnych stron. Pojawiają się one coraz częściej w różnych sklepach. Z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że z czasem zaczną one całkowicie zastępować zwykłe zdjęcia. Są po prostu o wiele atrakcyjniejsze w odbiorze i o wiele lepiej prezentują dane produkty.

Opisy produktów – niezbędny element sklepu

Jak widać, istnieje wiele powodów, dla których stworzenie dobrych opisów produktów jest rzeczą wręcz kluczową dla każdego sklepu. Możemy naprawdę wiele na tym zyskać, zatem nigdy nie wolno tego zaniedbywać. Kreatywne i ciekawe opisy produktów to świetne narzędzie przede wszystkim do wybicia się ponad konkurencję.

Bardzo wiele sklepów nie przykłada do tej kwestii należytej uwagi, tworząc nudne i niezbyt oryginalne opisy. Przygotowując coś wyjątkowego, od razu zwracamy na siebie uwagę klientów. Ponadto opisy produktów to jedna z głównych rzeczy, które mają zachęcić klienta do zrobienia zakupów. Opis ma prezentować daną rzecz i pokazywać jej najważniejsze zalety. Można to porównać do sprzedawcy w sklepie stacjonarnym. Jednym z zadań takiej osoby również jest zaprezentowanie i zareklamowanie produktu w taki sposób, aby klient zechciał się na niego zdecydować. Każdy lubi wiedzieć, co kupuje. Dzięki dobrze przygotowanym opisom klientowi będzie znacznie łatwiej podjąć decyzję dotyczącą zakupu.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: