Jak przyciągnąć treścią nowych odbiorców wykorzystując content marketing?

Jak przyciągnąć treścią nowych odbiorców wykorzystując content marketing?

Content, czyli treść to obecnie zdecydowanie jedna z najważniejszych rzeczy w marketingu. Oprócz ciekawej formy to właśnie przydatna i wartościowa zawartość przyciąga skutecznie użytkowników czy potencjalnych klientów. Najlepiej tę prawidłowość ujmuje content marketing, czyli jedna z najskuteczniejszych form marketingowych. W tym tekście przedstawimy, czym jest content marketing, jakie ma plusy, na czym się opiera oraz czy i kiedy warto go stosować.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Na czym polega kampania content marketingowa?
  • Jakie zalety niesie ze sobą marketing treści?
  • W jaki sposób zrealizować skuteczną kampanię content marketingową?

Czym jest strategia content marketingu?

Content marketing to strategia marketingowa, która polega na przyciąganiu odbiorców treścią. Content musi być wartościowy, przydatny, poprawny i aktualny. Według tej strategii internetowej, sprowadzając osoby na naszą witrynę, czy do naszej marki liczymy, że przy okazji czytania treści, użytkownicy skorzystają z naszych usług. Strategia ta jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych. Dzieje się tak za sprawą kładzenia coraz większego nacisku Google na promowanie witryn wartościowych i coraz większych wymagań użytkowników. Publikując wartościowe treści, mamy szansę na poprawienie wizerunku firmy i przyciągnięcie do niej użytkowników.

Senuto

W celu przygotowania tematów na artykuły wykorzystaj aplikację Senuto (źródło: senuto.com)

Content marketing możemy wykonywać w różnych formach oraz umieszczać w różnych miejscach. Jest on korzystny pod wieloma względami i możemy stosować go w różnych branżach. Strategię content marketingu możemy też wdrażać samodzielnie lub zlecać jej wykonanie agencjom marketingowym, które oferują taką usługę. Content marketing powinien być również prowadzony pod kątem wirusowego rozprzestrzeniania się w taki sposób, aby, jak najwięcej osób dowiedziało się o wartościowej treści i przekazywało ją dalej swoim znajomym, rodzinie, współpracownikom itp. Content warto też odpowiednio promować i pozycjonować, aby jak najwięcej osób szukających informacji znalazło naszą treść, skorzystało z niej i przy okazji zapoznało się z naszą marką.

Jakie plusy niesie ze sobą content marketing?

Content marketing to bardzo wiele zalet, plusów i korzyści. Jest to ogólnie jeden z najkorzystniejszych sposobów marketingu internetowego. Pierwszą korzyścią jest pozytywny wizerunek, jaki tworzymy, publikując przydatne i wartościowe treści. W przeciwieństwie do spamu czy bezużytecznych treści klienci docenią nas za długie, rzeczowe i ciekawe materiały. Nasza marka postrzegana jest wtedy pozytywnie, a wiele osób decyduje się skorzystać z naszych usług. Nawet jeśli nie zrobią tego od razu, nasza marka zapadnie im w pamięci na długi czas.

Kolejnym plusem content marketingu jest skuteczne przyciągnie klientów do naszej marki. Niezależnie od branży czy formy biznesu, publikowanie wartościowych treści przyciąga wiele osób. Dzięki temu możemy liczyć też na sporą grupę, która przy okazji zapoznawania się z treścią, zapozna się z naszą firmą i skorzysta z naszych usług. Content marketing możemy przeprowadzać praktycznie bez ryzyka negatywnych skutków oraz w dowolnym kształcie. Przynosi on korzyści, niezależnie od tego, jak długo działamy na rynku, w jakiej branży funkcjonujemy i jak dużą jesteśmy marką. Marketing treści jest też możliwy do przeprowadzenia z małym budżetem i pozwala efektywnie wykorzystać środki na promocję.

Semstorm

W celu przygotowania tematów na artykuły wykorzystaj także aplikację Semstorm (źródło: semstorm.com)

Stosując content marketing, możemy również celowo i świadomie tworzyć go w odpowiedni sposób dla danej grupy docelowej. Dzięki temu możemy trafiać jedynie do osób, które potencjalnie zostaną naszymi klientami. To niezwykle ważne, tworząc treść, gdyż całą swoją uwagę i starania wkładamy w dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Treści wysokiej jakości to również niezwykle duża pomoc przy pozycjonowaniu naszej witryny. Jeśli będziemy zamieszczali na nim długie, zoptymalizowane, ciekawe i przydatne treści, Google z pewnością doceni ten fakt i będzie umieszczał naszą stronę na wysokich pozycjach w swoim rankingu. Google kładzie coraz większy nacisk na unikalne i przydatne treści oraz nagradza za ich stosowanie.

Kiedy warto używać marketingu treści?

Marketing treści warto używać, jeśli planujemy długofalowe działania marketingowe i zamierzamy pozostać w branży przez długi okres. Dzięki temu poprawimy nasz wizerunek, a treści raz umieszczone będą przyciągały klientów przez wiele lat. Taki typ marketingu jest też wskazany w sytuacji, gdy kładziemy nacisk na jakość naszych usług i chcemy oferować produkty lub usługi o wysokiej jakości. Content marketing będzie wtedy idealnie wpisywał się w naszą politykę biznesową. Marketing treści jest dobrym pomysłem również na podstawową strategię marketingową oraz uzupełnienie dotychczasowych działań. Z publikowania wartościowych treści powinny szczególnie skorzystać duże ugruntowane marki oraz te najmniejsze, które dopiero weszły na rynek.

Whitepress

Swoje artykuły możesz publikować na wielu serwisach tematycznych (źródło: whitepress.pl)

Jaką formę może obrać nasza kampania content marketingowa?

Pod content marketingiem kryje się bardzo wiele różnego rodzaju treści. Są to zarówno te podstawowe — tradycyjne, jak i nowoczesne oraz oryginalne. Do najpopularniejszych należą teksty, artykuły sponsorowane, publikacje tematyczne, wpisy blogowe, e-booki, grafiki, raporty, tutoriale, case study czy poradniki. Do nieco bardziej efektownych zaliczyć możemy np. materiały video czy zdjęcia 360 stopni, które da się obracać i oglądać dane miejsce w 360 stopniach. Zdecydowanie najbardziej zaawansowanymi formami content marketingu są spacer wirtualny 360 stopni w stylu Google Street View, czy webinaria oraz relacje na żywo. Każda forma musi zostać dopasowana do odpowiedniej grupy odbiorców. Zakładając, że treści są wartościowe i przydatne, odpowiednio ubrane i zaprezentowane grupie docelowej będą gwarancją sukcesu.

Infografika

Przykład wykorzystania infografiki w kampanii content marketingowej (źródło: whitepress.pl)

Gdzie publikować wartościowy content?

Jeśli wiemy już, w jakiej formie prezentować wartościowy i przydatny content, warto również poznać potencjalne miejsca publikacji. Każdy kanał w przypadku formy contentu może być mniej lub korzystniejszy w odniesieniu do grupy docelowej. Do miejsc, gdzie możemy publikować content, należy nasza witryna internetowa, profile w social mediach, portale zewnętrzne, fora internetowe czy serwis YouTube.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: