Jak przekonać właścicieli firm do inwestycji w pozycjonowanie?

Jak przekonać właścicieli firm do inwestycji w pozycjonowanie?

Jak przekonać właścicieli firm do inwestycji w pozycjonowanie?

Wciąż bardzo wielu właścicieli firm, szczególnie tych mniejszych jest przekonanych, że aby zostać zauważonym w internecie, wystarczy po prostu posiadać własną stronę internetową. Jednak czasy, w których samo posiadanie strony dawało efekty, już dawno minęły. W obecnych czasach zdominowanych przez wyszukiwarkę Google, z której korzysta ponad 90% użytkowników internetu oraz zalewie milionów serwisów internetowych samo posiadanie strony internetowej to zdecydowanie za mało. Aby zostać zauważonym i mieć rzeczywiste korzyści ze swojej obecności w internecie należy odpowiednio o to zadbać. Jednym z takich sposobów, a zarazem podstawą takich działań jest pozycjonowanie strony internetowej.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie zalety niesie za sobą usługa pozycjonowania stron i sklepów internetowych?
  • Jakie korzyści może osiągnąć dla nas efektywna kampania SEO?
  • Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie własnego serwisu internetowego?

Pozycjonowanie strony to złożony proces, na który składa się wiele elementów współgrających ze sobą. Główne elementy to optymalizacja strony pod względem technicznym, link building oraz publikowane treści, które muszą być wartościowe przede wszystkim dla użytkowników. Niezależnie od rodzaju biznesu, jaki prowadzimy, działania SEO są podstawą naszej obecności w internecie, mogącą przynieść ogromne korzyści. Jednak warto pamiętać, że jest to inwestycja długoterminowa i jej efektów nie zobaczymy z dnia na dzień.

Pozycjonowanie przynosi konwertujący ruch w serwisie

Pojawienie się na najwyższych miejscach w wyszukiwarce Google, z której codziennie korzystają miliony użytkowników, istotnie wpływa na zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Możemy zauważyć to na przykładzie największych polskich serwisów, które swój ruch generują w głównej mierze organicznie. Takich ruch bez wątpienia przy zastosowaniu odpowiedniej strategii może być wysoko konwertujący.

Jedną z metod może być stworzenie tzw. lejka, dzięki któremu poprzez wartościową treść wyświetlającą się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce zainteresujemy użytkownika konkretnym produktem, wskażemy jego zalety, a następnie stworzymy prostą i przyjazną drogę do zakupu produktu na naszej stronie.

Mnogość przykładów, które możemy odnaleźć w internecie jako studium przypadku (z ang. case study) wielu agencji marketingowych czy raportów marketingowych, potwierdza tę skuteczność. Wysoka widoczność w wyszukiwarce Google będzie korzystna zarówno w przypadku serwisów e-commerce sprzedających produkty online, jak i firm oferujących w sieci swoje usługi. W pierwszym przypadku pozyskany ruch przełoży się na bezpośredni wzrost przychodów ze sprzedaży, natomiast w przypadku drugim na pozyskanie wielu nowych klientów.

Pozycjonowanie buduje zaufanie oraz wizerunek marki w internecie

Użytkownicy internetu, korzystający z Google uważają tę wyszukiwarkę za godną zaufania, dającą im codziennie setki tysięcy czy nawet miliony odpowiedzi na zadane pytania, o których często nie mają zielonego pojęcia. Często, to co pokaże, im w odpowiedzi na dane pytanie Google uznają za wartościowe oraz wiarygodne, często także za najlepsze możliwe rozwiązanie. Nietrudno więc dojść do wniosku, że poprzez tworzenie treści, które w bezpośredni i wyczerpujący sposób odpowiadają na pytania użytkowników, możemy zbudować swoją wartość, reputację oraz rozpoznawalność w ich oczach.

Google widząc tworzone przez nasz serwis odpowiednie treści, w dobry sposób służące użytkownikom oraz biorąc pod uwagę inne czynniki, nagrodzi nas lepszym miejscem w wynikach wyszukiwania, co znacznie przełoży się także na ruch, reputację witryny, a w konsekwencji na sprzedaż lub pozyskanie nowych klientów w przyszłości.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie może być niezwykle skuteczne i przynieść ogromne korzyści nie tylko firmą, które zajmują się sprzedażą produktów lub usług online. Firmy działające „offline” (czyli lokalnie) także mogą skorzystać na pozycjonowaniu. Algorytm Google coraz lepiej i trafniej potrafi odpowiadać na zapytania. Na przykład na wpisaną frazę „pizza” w pierwszej kolejności weźmie pod uwagę naszą lokalizację i w wynikach wyszukiwania wyświetli nam restauracje serwujące pizzę w pobliżu nas. Warto tutaj podkreślić, że znaczna większość osób korzysta z wyszukiwarki Google, próbując znaleźć np. dobrą restaurację w pobliżu, hotel w konkretnym miejscu czy mechanika lub fryzjera jak najbliżej miejsca zamieszkania. Mając odpowiednio wypozycjonowaną stronę oraz w tym wypadku także wizytówkę Google Moja Firma będziemy mogli szybko pokazać się takiemu użytkownikowi i znacznie zwiększyć szansę na pozyskanie nowego klienta.

Efekty działań SEO łatwo zmierzyć

Monitorowanie działań online jest bardzo prostą i łatwo dostępną rzeczą. Obecnie mamy wiele narzędzi zarówno tych płatnych, jak i darmowych, dzięki którym możemy monitorować ruch na naszej stronie. Jednym z najbardziej oczywistych, podstawowych i darmowych narzędzi do monitoringu jest Google Analytics. Dzięki niemu możemy sprawdzać wielkość oraz kanały pozyskanego ruchu, współczynnik konwersji czy wiele innych statystyk.

Innym darmowym narzędziem bardziej skupiającym się na monitoringu działań SEO i jego technikaliach jest Google Search Console, w nim możemy sprawdzić statystyki odsłon, pozycji w SERPach, indeksowania oraz wykrytych błędach. Inne bardzo popularne narzędzia, dzięki którym możemy przeprowadzić bardziej dogłębną analizę swojej strony lub analizę konkurencji to Senuto czy Ahrefs.

Dywersyfikacja źródeł ruchu — SEO vs PPC

Źródła ruchu warto dywersyfikować, pozycjonowanie jest podstawą działań marketingowych w internecie, ponieważ jest długofalowe i generuje stały ruch oraz widoczność. Można powiedzieć, że jest to solidny fundament, który odpowiednio pielęgnowany nigdy nie straci swojej wartości. Jednak nie jest jedynym możliwym źródłem, z którego można pozyskiwać ruch.

Działania PPC są również istotne w wielu przypadkach, jednak trzeba pamiętać, że są to działania doraźne i zazwyczaj bardzo kosztowne. Mogą przynieść wymierne korzyści, jednak w momencie ich zakończenia nie pozostaje nam nic. Jednym z najlepszych praktyk jest rozpoczęcie działań SEO oraz w miarę możliwości wspieranie ich działaniami PPC, taki mix przyniesie najwięcej korzyści.

Biorąc pod uwagę wszystkie opisane w artykule podstawowe korzyści takie jak wzrost ruchu organicznego, przełożenie na wyższą konwersję, budowę zaufania użytkowników oraz wizerunku marki w sieci, efekty długofalowe, które nie znikną natychmiast po zaprzestaniu działań, a także łatwo dostępną mierzalność efektów można stwierdzić, że zdecydowanie warto zainwestować w ten typ działań. Niezaprzeczalnym minusem może być fakt, że efekty pozycjonowania nie pojawią się z dnia na dzień i trzeba trochę na nie poczekać. Jednak mnogość korzyści opisanych powyżej wynikających w późniejszym etapie jest ogromna, a z pewnością jest ich znacznie więcej.

 

Artykuł partnera

Kamil Skorzec - Junior SEO Technical Specialist

Stawiam pierwsze kroki w branży SEO. Na co dzień zajmuje się aspektami głównie technicznymi, jednak moje zainteresowania wybiegają znacznie dalej. Tematyka User Experience oraz Web Designu jest mi bardzo bliska. Prywatnie moje życie w głównej mierze skupia się wokół sportu.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: