Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Właściciel każdej firmy szuka rozwiązań i pomysłów na to, w jaki sposób może pozyskiwać klientów w internecie. Bez wątpienia bardzo dobrym sposobem na to jest własna strona internetowa, na której możemy promować nasze produkty, bądź świadczone usługi. Ale czy jest to jedyny sposób? Okazuje się, że internet udostępnia nam zdecydowanie więcej możliwości. W naszym artykule przedstawimy kilka naprawdę skutecznych, sprawdzonych i jednocześnie bardzo szybkich sposobów na pozyskiwanie klientów.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób promować swoją firmę w internecie?
  • Gdzie umieścić reklamę swojej strony firmowej?
  • W jaki sposób pozyskiwać klientów w internecie?

Reklama w social media

To dzisiaj absolutna oczywistość. Media społecznościowe doskonale sprawdzają się zarówno, jako miejsce na darmową reklamę, jak i reklamę płatną. Mediów społecznościowych można wskazać mnóstwo. Do tych, na których obecność jest obowiązkowa, zalicza się m.in. Facebook, Instagram oraz YouTube. Wybierając social media odpowiednie dla naszej firmy, należy wybrać te, które dają nam najwięcej możliwości na pozyskanie klienta, czyli kanał, który wiąże się z naszą branżą i w którym przebywa możliwie jak najwięcej naszych potencjalnych klientów.

Facebook Ads

Przykład reklamy na Facebooku (źródło: Facebook)

Reklama w Google

Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu klientów w internecie, to doskonale sprawdzi się w tym również reklama w Google.

Bez wątpienia warto poznać bliżej takie narzędzia jak:

  • Google Ads;
  • Google Merchant Center;
  • Google Moja Firma.

Każda z tych usług posiada unikalne funkcje, które pozwalają na promocję firmy w internecie. Google Ads to dobry wybór, jeśli chcemy, aby reklama witryny pokazywała się w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe.

Google Merchant Center to z kolei sposób na wyświetlanie produktów w wyszukiwarce, podczas gdy internauta szuka aktualnie produktów, ściśle powiązanych z tematyką naszej firmy, np. smartfony, czy sprzęt rtv i agd.

Google Ads

Przykład dwóch rodzajów reklamy w Google Ads (źródło: Google)

Google Moja Firma wiąże się z serwisem Map od Google. Serwisy te również pozwalają na reklamowanie się i sprawdzają się zwłaszcza wtedy, gdy oferujemy swoje produkty lub usługi tylko na rynku lokalnym, np. konkretne miasto lub województwo.

Wpisy blogowe oraz content marketing

Świetnym sposobem na pozyskanie klientów w internecie okazuje się blog firmowy. Ma on ogromne znaczenie również jako czynnik pozycjonujący w wyszukiwarkach. Jeśli postawisz na wartościową treść, możesz być pewny, że uda Ci się wygenerować naprawdę dużą liczbę odwiedzających. Jest to także dobry sposób na zbudowanie nowych relacji w komentarzach, a także – co ma bardzo duże znaczenie dla pozycjonowania – uzyskanie linków zwrotnych. Blogowanie należy zacząć od tematów, które związane są z oferowanymi produktami, bądź usługami, dzięki temu blog szybko wypełnimy artykułami, które przyczynią się do zwiększenia konwersji i osiąganych zysków. Jeśli w tekstach uda się przekazać odbiorcom odpowiednie wskazówki, to będziemy postrzegani jako eksperci w danej dziedzinie. Ale w jaki sposób przyciągnąć czytelników do bloga i sprawić, że zostaną naszymi klientami?

Poczta Kwiatowa

Blog to idealny sposób na zwiększenie ruchu z wyszukiwarki Google (źródło: pocztakwiatowa.pl)

Sposobów na to jest kilka:

  • dziel się treściami, stawiając na social media. Pamiętaj o tym, że social media to nie tylko Facebook, ale i również Instagram, Twitter i Pinterest;
  • jeśli liczba subskrybentów Twojego newslettera jest spora, nie możesz zapomnieć o powiadamianiu ich o nowych wpisach;
  • jeśli dopiero budujesz listę mailingową, rozważ powiadomienia w przeglądarce typu push;
  • zobacz, czy w Twojej niszy obecne są popularne agregatory treści. Przypuszczalnie obserwuje je wielu użytkowników;
  • zatroszcz się o live chat na stronie internetowej;
  • pozyskuj prawdziwe i pozytywne opinie, a następnie eksponuj je na stronie;
  • pamiętaj o wezwaniach do działania, czyli o przyciskach CTA.

Usprawnij nawigację i zatroszcz się o jakość mobilnej wersji strony

Mimo tego, że Twój budżet na reklamę w Google jest niemały, a na blogu masz świetne treści, możesz nie pozyskiwać zbyt wielu klientów w internecie. Dlaczego tak się dzieje? Problem może leżeć po samej stronie, a dokładniej w sposobie zaprojektowania nawigacji, a także w jej części mobilnej. Trzeba pamiętać, że pierwsze wrażenie odgrywa ogromną rolę. Jeśli internauta zrazi się do strony już na samym początku, nie mamy co liczyć na wzrost konwersji na naszej stronie, dlatego tak ważne jest, aby zoptymalizować sposób nawigacji na naszej stronie, a także dopracować jej wersję mobilną. Wystarczy przeanalizować statystyki z narzędzia Google Analytics, aby zobaczyć, że znaczna część odwiedzających stronę robi to, korzystając z urządzeń mobilnych. Jeśli użytkownik natknie się na źle skalujące się elementy, które nachodzą na siebie i nawzajem się zasłaniają, to z pewnością będzie chciał opuścić naszą witrynę. Reakcja będzie na ogół jedna: po prostu opuści stronę.

Test optymalizacji mobilnej

Wynik testu w narzędziu „Test optymalizacji mobilnej” od Google (źródło: Google)

Rabaty, promocje, raty, wyprzedaże

Częścią sprzedaży, a także ogromną dźwignią handlu są bez wątpienia rabaty, promocje, a także gratisy. Jest to najprostszy sposób, aby zachęcić odbiorców, a następnie przekształcić ich w klientów. To z kolei zapewni oczekiwane rezultaty. Promocje to naprawdę szybki sposób na pozyskanie klienta. Aby jednak obniżki przynosiły oczekiwany rezultat, należy poszerzyć swoją wiedzę z zakresu psychologii cen i stosować się do jej reguł.

X-KOM

Przykład wyprzedaży w sklepie internetowym (źródło: x-kom.pl)

Najprostsze wskazówki:

  • zwiększ cenę produktu, ale zadbaj o to, aby wysyłka była darmowa;
  • poinformuj klienta, dlaczego proponujesz rabat bądź zniżkę;
  • pojaw się w porównywarkach cenowych, takich jak Ceneo czy Skąpiec;
  • zastanów się nad tym, czy klient powinien otrzymać sztywny rabat w wysokości ustalonej kwoty, czy też lepszym rozwiązaniem będzie zniżka procentowa;
  • nie zapominaj, że wciąż doskonale działa na potencjalnych klientów końcówka 99 groszy (np. w postaci 9,99 zł).

Jeśli sprzedajemy usługi, należy również zwrócić uwagę na to, w jaki sposób wyświetlany jest nasz cennik. Doskonale sprawdza się sposób na wyeksponowanie rekomendowanego planu. O co w tym chodzi? Nie sugerujemy, aby klient wybierał najdroższą bądź najtańszą opcję, ale tą, która plasuje się w samym środku.

Przedstawione przez nas sposoby to oczywiście nie wszystko, na co można się zdecydować, jeśli chcemy pozyskać klientów w internecie. Jeśli znasz inne skuteczne metody, zachęcamy do dzielenia się swoją wiedzą w sekcji komentarzy.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: