Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa?

Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa?

Nowoczesna, a jednocześnie zgodna z aktualnymi trendami strona internetowa, w obecnych czasach jest absolutną podstawą w prowadzeniu biznesu. W wielu wypadkach sposób w jaki prezentuje się nasza witryna wpływa na to, czy internauta zdecyduje się na nawiązanie współpracy z naszą firmą. W związku z tym sprawdźmy, co powinno znajdować się na witrynie, a także jakie cechy idą w parze z najnowszymi trendami webdesignu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zbudowana jest nowoczesna strona internetowa?
  • Co powinno znaleźć się na stronie internetowej?
  • Jak powinna wyglądać strona internetowa?

Hero image

Jest to sekcja, którą widzimy zaraz po wejściu na stronę.

Sekcja ta:

  • wyświetla przede wszystkim hasło, bądź slogan. Przedstawia ona albo samą markę, albo korzyści, jakie osiągniemy wówczas, gdy zdecydujemy się na współpracę;
  • w tle wyświetla albo obraz albo wideo, które koresponduje z daną marką, bądź branżą;
  • wyświetla przycisk typu CTA (Call to Action). Przyciąga on wzrok odbiorców, a także przekierowuje do wykonania określonej konwersji (rejestracja, zakup lub kontakt).

Minimalizm

Istotnym elementem każdej nowoczesnej strony jest minimalizm, czyli prostota. Dzisiaj jest to pierwszy element, który wielu z nas wiąże z nowoczesnym podejściem do witryn internetowych. Za nowoczesne można uznać dzisiaj te strony, które utrzymane są w jednolitych barwach. Uwagę zwraca wyraźny podział na kolor dominujący, a także kolor akcentujący. Trudno szukać na stronie niepotrzebnych ozdobników. Aby to zaobserwować, wystarczy zajrzeć do jakiejkolwiek usługi Google. Szybko zauważymy, czym tak naprawdę jest minimalizm. W usługach tych stosowany jest styl „flat design”, który dla wielu webdesignerów również jest wyznacznikiem nowoczesnego podejścia do tworzenia witryn internetowych.

CTA

Kolejną cechą, którą powinna charakteryzować się nowoczesna strona internetowa to przywiązywanie dużej wagi do tego, aby dzięki niej możliwe było efektywne pozyskiwanie klientów. Służą do tego między innymi przyciski CTA, które nakierowują odbiorców na określony cel. Ich zadaniem jest także usprawnienie nawigacji, dzięki temu każdy użytkownik nie musi zastanawiać się nad tym, gdzie następnie przejść. Przyciski pozwalają na płynne podążanie określoną ścieżką i są zwykle wyróżnione, więc łatwo rzucają się w oczy. Bardzo ważnym elementem składowym przycisków CTA jest treść – powinna być sformułowana w taki sposób, aby zachęcała do kliknięcia.

Dobrym rozwiązaniem w tworzeniu przycisków CTA są konkretne czynności do wykonania:

  • skontaktuj się z nami;
  • poznaj szczegóły oferty;
  • zobacz pełny cennik;
  • nawiąż z nami współpracę.

Więcej analityki

Strony internetowe są coraz częściej ukierunkowane na generowanie nowych klientów, ale bez analizy przepływu użytkowników przez naszą stronę i bez wykorzystywania do tego odpowiednich narzędzi analitycznych, nie będziemy w stanie określić kto wchodzi na naszą stronę, w jakim celu i czy znajduje to, czego poszukiwał. Odpowiednim narzędziem do analizy jest popularne Google Analytics, które umożliwia dokładne śledzenie zachowań użytkowników na naszej witrynie.

Odpowiednio przeprowadzana analiza strony internetowej w oparciu o Google Analytics powinna składać się następujących czynności:

  • nagrywanie sesji;
  • rejestrowanie liczby kliknięć;
  • testy A/B na stronach;
  • śledzenie ruchu kursora myszki;
  • analizę formularzy.

Jeśli zbierzemy wszystkie dane, zdecydowanie łatwiej będzie nam zdecydować się na zmianę konkretnego elementu lub przebudowę naszej strony internetowej.

Treść marketingowa oraz blog

Kiedy mówimy o nowoczesnym podejściu do budowy stron internetowych, nie możemy zapomnieć także o znajdującej się na niej treści. Bardzo istotne jest tworzenie takich tekstów, które zachęcą do skorzystać z oferty naszej firmy. Sprawdza się w tym wypadku język korzyści. Niezbędne jest także uwypuklenie niektórych elementów tak, aby prezentowały to, co internauta zyska, jeśli zdecyduje się na nawiązanie z nami współpracy. Kolejnym niezwykle ważnym elementem okazuje się być blog wewnątrz witryny. Tworząc treści, należy jednak pamiętać, że chodzi nie tylko o to, aby otworzyć się na potrzeby użytkowników i dzielić się z nimi przydatnymi informacjami, ale również na pozyskiwanie dodatkowego ruchu z wyszukiwarki.

Ilustracje

Kolejną cechą nowoczesnej strony są ilustracje. Sprawiają one, że na stronie panuje niesamowity klimat. Mają one indywidualny charakter i zawsze muszą być dostosowane do konkretnej sekcji znajdującej się na witrynie. Ilustracje sprawiają, że odbiór strony jest dużo bardziej przyjemny. Dzięki nim strona może również wyróżniać się spośród wielu innych witryn.

Wideo

Ilustracje to nie jedyny trend, który widać w ostatnim czasie na witrynach internetowych. Dzisiaj obowiązującym trendem są także filmy wideo. Najczęściej umieszcza się je w sekcji hero image, a także w miejscach, w których chcemy przedstawić nasz produkt i jego funkcjonalność. Bez wątpienia jest to element bardzo ożywiający witrynę i rozszerzający jej funkcjonalności. Filmy świetnie uzupełniają statyczne teksty oraz obrazy.

Narzędzia do kontaktu

Inny aspekt nowoczesności ma związek z narzędziami, które pozwalają na nawiązanie kontaktu za pośrednictwem naszej strony. Ich zadaniem jest zachęcenie do kontaktu, a także podniesienie szans na to, aby pozyskać nowych klientów. Wystarczy wejść na nowsze strony, aby zobaczyć wyskakujące okienka, które pozwalają na nawiązanie kontaktu, prosząc użytkownika o pozostawienie numeru telefonu. Do przydatnych narzędzi zalicza się również live chat, a także integrację strony z Messengerem od Facebooka.

Certyfikat SSL

Każda strona uznawana za nowoczesną powinna mieć wdrożony certyfikat SSL. Jego obecność to większe bezpieczeństwo podczas wymiany danych za pośrednictwem serwera, a przeglądarką użytkownika. Warto podkreślić, że zmiana ta została nieco wymuszona przez Google. Wszystkie strony, które mają zainstalowany certyfikat oceniane są lepiej w rankingu wyszukiwarki. Jeśli strona nie posiada certyfikatu, to w przeglądarce pojawi się wzbudzający niepokój napis „niezabezpieczona”.

Zoptymalizowanie menu

Jeśli strona ma uchodzić za nowoczesną, należy zatroszczyć się o wygodne menu. W głównym menu należy umieścić tylko najważniejsze podstrony, a pozostałe umieścić w stopce. Takie operacje sprzyjają zdecydowanie lepszej konwersji, gdyż upraszczamy naszym klientom nawigację po naszej stronie internetowej.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Właściciel każdej firmy szuka rozwiązań i pomysłów na to, w jaki sposób może pozyskiwać klientów w internecie. Bez wątpienia bardzo...

Zamknij