Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa?

Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa?

Nowoczesna, a jednocześnie zgodna z aktualnymi trendami strona internetowa, w obecnych czasach jest absolutną podstawą w prowadzeniu biznesu. W wielu wypadkach sposób w jaki prezentuje się nasza witryna wpływa na to, czy internauta zdecyduje się na nawiązanie współpracy z naszą firmą. W związku z tym sprawdźmy, co powinno znajdować się na witrynie, a także jakie cechy idą w parze z najnowszymi trendami webdesignu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zbudowana jest nowoczesna strona internetowa?
  • Co powinno znaleźć się na stronie internetowej?
  • Jak powinna wyglądać strona internetowa?

Hero image

Jest to sekcja, którą widzimy zaraz po wejściu na stronę.

Sekcja ta:

  • wyświetla przede wszystkim hasło, bądź slogan. Przedstawia ona albo samą markę, albo korzyści, jakie osiągniemy wówczas, gdy zdecydujemy się na współpracę;
  • w tle wyświetla albo obraz, albo wideo, które koresponduje z daną marką, bądź branżą;
  • wyświetla przycisk typu CTA (Call to Action). Przyciąga on wzrok odbiorców, a także przekierowuje do wykonania określonej czynności (rejestracja, zakup lub kontakt).

Hero image

Przykład wykorzystania hero image

Minimalizm

Istotnym elementem każdej nowoczesnej strony jest minimalizm, czyli prostota. Dzisiaj jest to pierwszy element, który wielu z nas wiąże z nowoczesnym podejściem do witryn internetowych. Za nowoczesne można uznać dzisiaj te strony, które utrzymane są w jednolitych barwach. Uwagę zwraca wyraźny podział na kolor dominujący, a także kolor akcentujący. Trudno szukać na stronie niepotrzebnych ozdobników. Aby to zaobserwować, wystarczy zajrzeć do jakiejkolwiek usługi Google. Szybko zauważymy, czym tak naprawdę jest minimalizm. W usługach tych stosowany jest tzw. styl flat design, który dla wielu webdesignerów również jest wyznacznikiem nowoczesnego podejścia do tworzenia witryn internetowych.

Flat design

Przykład strony wykonanej w stylu „Flat design”

CTA

Kolejną cechą, którą powinna charakteryzować się nowoczesna strona internetowa to przywiązywanie dużej wagi do tego, aby dzięki niej możliwe było efektywne pozyskiwanie klientów. Służą do tego między innymi przyciski CTA, które nakierowują odbiorców na określony cel. Ich zadaniem jest także usprawnienie nawigacji, dzięki temu każdy użytkownik nie musi zastanawiać się nad tym, gdzie następnie przejść. Przyciski te pozwalają na płynne podążanie określoną ścieżką i są zwykle wyróżnione, więc łatwo rzucają się w oczy. Bardzo ważnym elementem składowym przycisków CTA jest treść – powinna być sformułowana w taki sposób, aby zachęcała do kliknięcia.

Przeczytaj:
Jak sprawić, aby nasza strona internetowa była godna zaufania?

CTA

Przykład wykorzystania przycisków „Call to action”

Dobrym rozwiązaniem w tworzeniu przycisków CTA są konkretne czynności do wykonania:

  • skontaktuj się z nami;
  • poznaj szczegóły oferty;
  • zobacz pełny cennik;
  • nawiąż z nami współpracę.

Więcej analityki

Strony internetowe są coraz częściej ukierunkowane na generowanie nowych klientów, ale bez analizy przepływu użytkowników przez naszą stronę i bez wykorzystywania do tego odpowiednich narzędzi analitycznych, nie będziemy w stanie określić, kto wchodzi na naszą stronę, w jakim celu i czy znajduje to, czego poszukiwał. Odpowiednim narzędziem do analizy jest popularne Google Analytics, które umożliwia dokładne śledzenie zachowań użytkowników na naszej witrynie.

Google Analytics

Google Analytics

Odpowiednio przeprowadzana analiza strony internetowej w oparciu o Google Analytics powinna składać się następujących czynności:

  • nagrywanie sesji;
  • rejestrowanie liczby kliknięć;
  • testy A/B na stronach;
  • śledzenie ruchu kursora myszki;
  • analizę formularzy.

Jeśli zbierzemy wszystkie dane, zdecydowanie łatwiej będzie nam zdecydować się na zmianę konkretnego elementu lub przebudowę strony internetowej.

Treść marketingowa oraz blog

Kiedy mówimy o nowoczesnym podejściu do budowy stron internetowych, nie możemy zapomnieć także o znajdującej się na niej treści. Bardzo istotne jest tworzenie takich tekstów, które zachęcą do skorzystania z oferty naszej firmy. Sprawdza się w tym wypadku język korzyści. Niezbędne jest także uwypuklenie niektórych elementów tak, aby prezentowały to, co internauta zyska, jeśli zdecyduje się na nawiązanie z nami współpracy. Kolejnym niezwykle ważnym elementem okazuje się być blog wewnątrz witryny. Tworząc treści, należy jednak pamiętać, że chodzi nie tylko o to, aby otworzyć się na potrzeby użytkowników i dzielić się z nimi przydatnymi informacjami, ale również na pozyskiwanie dodatkowego ruchu z wyszukiwarki.

Blog

Przykład wykorzystania bloga w sklepie internetowym

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Właściciel każdej firmy szuka rozwiązań i pomysłów na to, w jaki sposób może pozyskiwać klientów w internecie. Bez wątpienia bardzo...

Zamknij