Jak poprawić funkcjonowanie sklepu internetowego?

Jak poprawić funkcjonowanie sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego – wbrew pozorom – do łatwych nie należy. Efekty w dużej mierze zależą od charakteru oferowanych produktów, a także samego wyglądu witryny – estetyka strony internetowej jest kwestią bardzo istotną. Należy także zadbać o aktywne działanie sklepu internetowego i podejmowanie różnorodnych akcji promocyjnych, które zachęcą internautów do skorzystania z oferty. Inaczej rzecz ujmując, należy zrobić wszystko, aby utrzymać aktualnych klientów, systematycznie pozyskiwać nowych, a także zadbać o sam serwis online. Co zrobić, aby sklep internetowy działał aktywnie, sukcesywnie zwiększając swoją efektywność, a odwiedzający witrynę internauci chętnie dokonywali zakupów?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie funkcje powinny znaleźć się w profesjonalnym sklepie internetowym?
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak pozyskać nowych klientów do sklepu internetowego?

Efektowna prezentacja produktów

Większość sklepów internetowych ogranicza ofertę produktów do umieszczenia zdjęcia oraz opisu. Jest to błąd, niekiedy wręcz totalna klapa, zwłaszcza gdy opis jest traktowany po macoszemu, czyli składa się z kilku oklepanych zdań, a zdjęcia są słabej jakości, mało wyraziste i niezbyt ostre. Owszem, zarówno zdjęcia, jak i opis to elementy ważne w sklepie internetowym, należy jednak pamiętać, że powinny prezentować sobą odpowiednie wartości. Co z tego wynika? Planując działania, których celem jest usprawnienie sklepu internetowego, należy szczegółowo przeanalizować wspomniane powyżej kwestię, czyli zdjęcie i opis. Dobry opis to doskonała reklama, warto więc wykorzystać w tym celu tzw. język korzyści, za którego pomocą w atrakcyjny sposób można pokazać klientom, co faktycznie mogą zyskać, decydując się na konkretny produkt. Równie ważne jest zdjęcie, które przyciąga uwagę i umożliwia zobrazowanie towaru. Ważne jest to, aby umieścić kilka różnych zdjęć produktu, wykonanych w różnych rzutach, uwzględniając przy tym możliwość powiększenia lub przybliżenia zdjęcia w celu poznania detali.

Zaoferuj wsparcie

Każdy człowiek marzy o tym, by mieć wsparcie wśród najbliższych – świadomość ta zapewnia poczucie bezpieczeństwa, a także zapewnia wewnętrzny spokój. Podobne odczucia można także budować w sklepach online i naprawdę warto korzystać z tej możliwości. Świadomość, że obsługa sklepu służy pomocą, w znaczny sposób mobilizuje do zakupu. Co ważniejsze, można to wykonać, wykorzystując proste rozwiązania w obrębie strony internetowej. Jak to zrobić? Przede wszystkim należy w widoczny sposób umieścić informację o możliwości skorzystania z kontaktu z doradcą – zarówno przez e-mail, jak i tradycyjne połączenie telefoniczne. W tym celu najlepiej stworzyć tzw. FAQ pozwalające znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Należy pamiętać, że informacje powinny być przedstawione w sposób jasny i klarowny, szczególnie ważne są kwestie dotyczące zwrotu towaru oraz polityka prywatności. Pomocnym narzędziem okazuje się także live chat, umożliwiający kontakt użytkownika z obsługą sklepu. Jednym słowem, musisz zadbać, aby klienci mieli pewność, że w każdej sytuacji mogą skontaktować się z pracownikami sklepu w celu uzyskania pomocy.

Darmowa dostawa jako zachęta

Świetnym wabikiem dla klientów są promocje oraz okazje. Nic nie działa bardziej zachęcająco niż niższa cena. Równie skutecznym motywatorem okazuje się darmowa wysyłka. Ilość sprzedanych produktów z całą pewnością wzrośnie w zaskakujący sposób, a wielu klientów stanie się odbiorcami stałymi. Jak zatem usprawnić sklep internetowy? Zaoferuj darmową dostawę, wyraźnie informując klientów o tym fakcie na stronie internetowej!

Oferty limitowane

Zakupy online wymagają często bodźca lub impulsu, który pobudzi do działania – jeśli tego zabraknie, przeglądanie produktów przez klientów będzie odbywało się automatycznie, nie wzbudzając szczególnego zainteresowania, a przecież nie o to chodzi! Doskonałym impulsem pobudzającym do działania może być właśnie akcja promocyjna, dopełniona dodatkowo ofertą limitowaną. Inaczej rzecz ujmując, jest to promocja, która trwa przez określony czas. Przysłowiowym kluczem jest w tym przypadku licznik odmierzający czas do końca oferty. Widząc upływający czas, użytkownik bardziej emocjonalnie i energicznie reaguje na ofertę, czego efektem są zakupy. Górę bierze przekonanie, że nie można czekać, gdyż czas ucieka, a cena jest bardzo korzystna.

Wsparcie kampanii w social media

Pomocnym narzędziem w dotarciu do nowych użytkowników okazują się social media. Ważne jest, aby sklep generował odpowiedni ruch na stronie – im większy, tym lepiej. Bardzo pomocne okazują się kampanie prowadzone w serwisach społecznościowych, zakładając, że są prowadzone w sposób pomysłowy i oryginalny. Co ważniejsze, wybierając reklamę na Facebooku, można określić docelową grupę odbiorców, zwiększając jednocześnie szansę na zainteresowanie produktem.

Analityka strony

Istotną kwestią jest także ilość odwiedzin – każda wizyta pozostawia bowiem szereg informacji, które mogą okazać się niezastąpione podczas działań w celu usprawnienia sklepu. Możliwości na tej płaszczyźnie jest bardzo wiele, warto wymienić choćby Google Analytics, która wskaże produkty bądź usługi cieszące się największym zainteresowaniem. Pozyskane w ten sposób informacje pozwalają optymalnie zaplanować działania marketingowe. Dodatkowo analitykę strony warto rozszerzyć, korzystając z dodatkowego wsparcia w postaci map ciepła, nagrywania sesji, mapy przewijania strony czy też testów A/B strony.

Strona „O nas” – zachęta dla klientów

Bardzo ważna okazuje się podstrona „O nas”, która pozwala przybliżyć odbiorców do marki. Z założenia każdy, kto odwiedza stronę, jest – przynajmniej teoretycznie – zainteresowany usługą, warto więc podjąć działania, które zachęcą go do zakupu. Chcąc osiągnąć pożądane cele, warto pokazać przysłowiową „ludzką stronę” marki, np. zaprezentować zdjęcia osób, które tworzą przedmiotową markę.

Blog z nastawieniem na SEO

W usprawnieniu sklepu internetowego przydatne jest także generowanie ruchu na stronie – w tym celu warto wykorzystać blog branżowy, który połączy potrzeby użytkowników oraz SEO. Dobrze przygotowany blog budzi zainteresowanie klientów, zachęca do zakupu, a także stanowi doskonałą promocję strony.

Konkurencja

Istotnym elementem jest baczne i uważne obserwowanie działań podejmowanych przez konkurencyjne jednostki. Analizując działania konkurencji, można zoptymalizować własne rozwiązania, wyprzedzając w znaczny sposób konkurencyjne firmy. Warto także wykreować własne UPS, czyli unikalną propozycję sprzedaży, dzięki której można zaprezentować klientom cechy i wartości, których nie posiadają firmy konkurencyjne.
Jest to idealny sposób, by wybić się z tłumu.

Opinie

Znaczenie w kwestii sprzedaży mogą mieć także opinie umieszczane w sklepie – wiele osób, zamiast kupować w ciemno, poszukuje wiarygodnych opinii na temat produktu czy usługi. Szczególnie podczas zakupów online. Umieszczenie opinii oraz cen produktów do doskonały sposób, by zachęcić klientów do skorzystania z oferty i jednocześnie usprawnić funkcjonowanie sklepu.

Bramki płatności

Obowiązkowo należy korzystać z bramek płatności – dzięki nim proces składania zamówienia jest znacznie lepszy, a sama płatność staje się optymalnie zautomatyzowana. Co ważniejsze, jest to rozwiązanie całkowicie bezpieczne, zapewniające szybką finalizację transakcji.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: