Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe dla swojej strony WWW?

Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe dla swojej strony WWW?

Co jest celem pozycjonowania? Oczywiście pozycja TOP 10 wszystkich najważniejszych dla nas fraz w Google. Sprawdźmy w związku z tym, w jaki sposób dobrać odpowiednie dla nas słowa kluczowe, które pozwolą zdobyć pierwsze pozycje wyników wyszukiwania.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie frazy wybrać do pozycjonowania?
  • Które frazy powinniśmy pozycjonować?
  • Jak dobrać odpowiednie frazy pod pozycjonowanie?

Właściwe frazy kluczowe to jeden z najważniejszych elementów wysoko umiejscowionych witryn internetowych w wyszukiwarce. Miliony internautów każdego dnia poszukują informacji, produktów, usług, wpisów blogowych i innego rodzaju treści. Zasada jest w tym wypadku banalnie prosta: jeśli strona będzie zajmowała wysoką pozycję na popularną frazę, to teoretycznie nasza firma będzie miała dużą szansę na rozwój. W związku z tym pojawia się pytanie: co zrobić, aby dobrać właściwe słowa kluczowe? Zaczniemy oczywiście od podstaw. Znajomość konkretnych słów kluczowych, najczęściej wpisywanych przez osoby zaliczane do Twojej grupy docelowej, to ogromna przewaga nad konkurencją, która takich informacji nie posiada.

Czym są słowa kluczowe?

Można je opisać na dwa sposoby:

  • są to wyrażenia, które wpisywane są do wyszukiwarki. Identyfikują one to, czego aktualnie szukają internauci;
  • to wyrażenia opisujące temat, który zamierzamy poruszyć.

Gdybyśmy poruszali się w przestrzeni idealnej, to słowa kluczowe doskonale wypełniałyby lukę między treściami znajdującymi się na stronie internetowej a tym, czego w wyszukiwarce poszukują internauci. Niestety, nie zawsze tak jest, dlatego bardzo ważnym elementem każdej strategii marketingowej jest dokładne zbadanie słów kluczowych. Pozwala to na dokładne określenie potrzeb klientów. W efekcie możliwe jest tworzenie przydatnych, wartościowych treści przeznaczonych na strony internetowe, które następnie będą docenione przez wyszukiwarki przez przyznanie im wysokiej pozycji w rankingu.

Pojedyncze słowa kluczowe i frazy z długim ogonem

Jeśli wiesz, czego szukasz lub co chcesz kupić, to wpiszesz ogólne słowo kluczowe czy bardziej szczegółowe? Prawie na pewno wpiszesz takie słowo kluczowe, które bardzo dokładnie opisze to, czego poszukujesz. Zamiast więc „sportowe buty” wpiszesz po prostu „tanie buty do biegania”, dodając markę, która Cię interesuje. Ta druga fraza kluczowa, to fraza z długim ogonem, która bardzo dokładnie opisuje to, czego użytkownik poszukuje.

Czym te frazy się różnią?

Użytkownicy, którzy wpisują krótszą frazę na ogół nie są nastawieni jeszcze na kupno. Chcą przejrzeć asortyment, zapoznając się z nim. W zdecydowanej większości przypadków na tym właśnie kończy się ich interakcja ze sklepem internetowym. Takich użytkowników jest wielu. Kiedy zależy nam na wygenerowaniu dużego ruchu na stronie, możemy zdecydować się na pójście w tą stronę. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze taki ruch uda się przekształcić w konwersję. W efekcie nie zawsze na nim zarobimy.

Użytkownicy stawiający na frazę z długim ogonem chcą znaleźć konkretne buty do biegania. Zwracają uwagę na to, aby otrzymane wyniki wyszukiwania obejmowały już konkretne obuwie. Ilu takich użytkowników można wskazać? Oczywiście jest ich znacznie mniej niż tych pierwszych. Różnią się oni od nich jednak tym, że są nastawieni na podjęcie działania, czyli na zakup.

Oznacza to, że w przypadku takiego ruchu uzyskanie konwersji jest zdecydowanie prostsze. Jeżeli dysponujemy naprawdę dużym budżetem, warto reklamować się na oba rodzaje fraz: zarówno na zwykłe słowa kluczowe jak i z długim ogonem. Niestety na ogół budżet, jaki mamy do dyspozycji bywa ograniczony. Brak znajomości zagadnień dotyczących pozycjonowania i reklamy sprawia, że szybko go „przepalamy”. Dlaczego? Wyobraź sobie, że najwięksi giganci na rynku sklepów internetowych dysponują wielomilionowym budżetem przeznaczonym na przykład na kampanie w Google Ads. Ty z kolei robisz wszystko, aby pozyskać klientów, mając do dyspozycji pięćset złotych. Dokładnie tak samo jest, jeśli chodzi o pozycjonowanie.

Semantyczne słowa kluczowe: LSI

Jeśli wiemy już czym są słowa kluczowe, możemy poszerzyć swoją wiedzę na ich temat. Największe wyszukiwarki internetowe, do których zalicza się Google oraz Bing korzystają z LSI. Co to znaczy? Podczas wyszukiwania algorytm wykorzystuje wiele skojarzeń ze słowem kluczowym. Pozwala mu to zdecydować, czego tak naprawdę szukasz. Przykład: jeśli w wyszukiwarkę wpiszesz frazę „Twister”, to nie wie ona, że szukasz gry, filmu czy posiłku w popularnej sieci KFC. Dlatego stosuje podpowiedzi po to, aby dopisać Ci kolejne wyrażenie. Ma to na celu maksymalne zawężenie i dopasowanie rezultatów wyszukiwania. Jeśli wyszukiwarki wykorzystują semantyczne słowa kluczowe, to są częścią solidnej strategii marketingowej, która bierze pod uwagę również badanie fraz.

Narzędzia pomocne w doborze słów kluczowych

Jeśli mamy podstawową wiedzę dotyczącą słów kluczowych, możemy przejść do zagadnień dotyczących ich doboru. W sieci znaleźć można szereg narzędzi, których stopień zaawansowania jest bardzo różny. Znaczna ich część jest oczywiście płatna, ale nawet te darmowe dają nam niemało przydatnych informacji dotyczących słów kluczowych. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

LSIGraph
To bardzo dobre narzędzie przeznaczone do wyszukiwania słów kluczowych. Pokazuje synonimy fraz, które zasługują na uwagę. Przy pierwszym kontakcie wiele z pokazanych fraz może wydawać się dziwnych. Tak naprawdę jednak znaczna część z nich podsunie wiele interesujących pomysłów dotyczących tworzenia nowych treści bądź aktualizacji tych, które już istnieją. Wykorzystywanie semantycznych fraz kluczowych to dobry wybór, jeśli chcemy, aby witryna była wyświetlana na wiele innych fraz blisko ze sobą powiązanych.

Planer słów kluczowych od Google
Ci, którzy wcześniej korzystali z Google Ads, mogą postawić również na narzędzie, jakim jest Planer słów kluczowych. Narzędzie to pokazuje, jak wiele słów kluczowych zasługuje na uwagę. Pokaże ono średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, a także stawki, które trzeba zapłacić, jeśli chcemy, aby na dane słowo kluczowe wyświetlana była reklama. Chodzi tu oczywiście o usługi powiązane z Google Ads. Im droższe jest słowo kluczowe, tym na ogół trudniej jest uzyskać wysoką pozycję.

Ubersuggest
To kolejne narzędzie, które można wykorzystać do wyszukania słów kluczowych. Działa bardzo podobnie jak Planer słów kluczowych. Co jednak istotne, podaje nam także informacje z Google. Jeśli kierujesz swoje działania na zagraniczne rynki, Ubersuggest jest naprawdę bardzo dobrym rozwiązaniem.

Google Trends
To kolejne narzędzie, które jest dobrym rozwiązaniem, jeśli szukamy pomysłów na wpisy blogowe. Pokazuje, w której części świata dane słowo jest najczęściej wyszukiwane.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: