Działania SEO wspomagane przez kampanię w Google Ads i Facebook Ads

Działania SEO wspomagane przez kampanię w Google Ads i Facebook Ads

Jeśli doszliśmy do wniosku, że nasza strona nie osiąga zadowalających wyników w wyszukiwarce, warto się zastanowić nad tym, jak wspomóc nasze działania SEO przez płatne reklamy, które jak wiadomo, mogą nam przynieść dodatkowy i co ważne także wartościowy ruch. Wielu właścicieli stron internetowych oczekuje, że ich strona od razu będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak w wielu przypadkach nie będzie to takie proste, nawet jeśli chodzi o zapytania typowo związane z nazwą naszej marki. Dlatego nie powinno być to zaskoczeniem, że tak często wspomaga się działania SEO przez dodatkowo płatne reklamy Google Ads albo Facebook Ads.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak wykorzystać kampanię w Google Ads i Facebook Ads do pozycjonowania w wyszukiwarce?
  • Jak zwiększyć widoczność strony internetowej lub sklepu internetowego w wyszukiwarce na trudne frazy?
  • Czym jest retargetowanie użytkowników i dlaczego warto je wykorzystać?

To bardzo ciekawe rozwiązanie szczególnie dla nowych firm, stron internetowych, które dopiero pojawiają się w sieci. Podczas realizacji pozycjonowania proces indeksacji i działania SEO wymagają czasu. Czas ten nie będzie liczony w dniach, a w miesiącach lub nawet w latach, gdy mamy na myśli dużą konkurencję. Wyszukiwarka Google również musi mieć czas, by te wszystkie informacje przetworzyć i powiązać z konkretną stroną. Więc nie powinno być nic dziwnego w tym, że nowa strona nie jest od razu na bardzo wysokiej pozycji. Wspomaganie podstawowych działań SEO przez płatną reklamę taką jak Google Ads, czy rozwiązania, które proponowane będą również w ramach social media, mają bardzo duży sens. Dzięki temu można pozyskiwać ruch i w międzyczasie prowadzić działania zmierzające do skutecznego pozycjonowania. Płatny ruch można generować w momencie, gdy będziemy posiadać na to środki.

Poprawa widoczności w wynikach organicznych

Dzięki zastosowaniu Google Ads można skutecznie zwiększać widoczność własnej witryny w wynikach wyszukiwania na te frazy, które na dany moment nie są wypozycjonowane. To tak naprawdę konieczna praktyka, dla stron, które o działaniach SEO jeszcze nie słyszały, albo też dopiero zaczęły je wykonywać.

Płatna reklama będzie generować ruch do momentu, aż pozycja na daną frazę zostanie uzyskana podczas pozycjonowania. Płatne wyniki Google Ads pojawiają się nad wynikami organicznymi. Dzięki temu użytkownicy w pierwszej kolejności zobaczą płatne pozycje, a potem naturalne wyniki. Można się spodziewać, że użytkownicy chętniej klikną w pozycję, która będzie się pojawiać na szczycie listy. Przy płatnych wynikach można mówić o jeszcze jednym plusie – rozszerzonych informacjach, które pozwolą rozszerzyć naszą reklamę o takie elementy jak dodatkowe linki, numer telefonu, dane adresowe i dodatkowy tekst. To sprawi, że nasza reklama stanie się większa i bardziej zauważalna.

Walka o ruch i naturalne linki

Płatną reklamę będzie można wykorzystywać także do generowania ruchu i odwiedzin na stronie. SEO w dużej mierze będzie polegać na tworzeniu treści, która pozyskuje ruch, linki do strony, czy też buduje autorytet domeny. Jednak, aby to wszystko dało się osiągnąć, trzeba zdobyć czytelników, którzy będą czytali treści na naszej stronie, a także będą chcieli je udostępniać i dzięki temu dzielić się nią z innymi. W ten sposób tworzyć się będą właśnie tak bardzo cenne naturalne linki zwrotne do naszych treści.

Jeśli chcemy powalczyć o nowych użytkowników, to warto postawić na reklamę PPC, czyli rozwiązanie, które sprawi, że dotrzeć będzie można z naszą stroną również do tych użytkowników, którzy mogli o nas do tej pory nie wiedzieć. Kolejny plus to możliwość dotarcia do grupy docelowej w zależności od tego, przez jakie medium będziemy się reklamować.

Dzięki Google Ads można między innymi dobrze sprecyzować lokalizację, w której pojawi się nasza reklama. To ważne, gdy mamy ograniczony budżet i chcemy pojawiać się na określonym obszarze terytorialnym. Serwisy społecznościowe również dają nam bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o wybieranie grupy docelowej. Podczas tworzenia w nich reklamy możemy wybrać wiek, płeć, zainteresowania, zachowania, polubienia odbiorców, miejsce pracy oraz czynności, które mogą wykonywać w wolnym czasie.

W ten sposób nasze treści będą idealnie dopasowane do wybranej przez nas grupy odbiorców naszej reklamy. Wtedy będziemy mieć większą pewność, że wydawane pieniądze na reklamę nie będą stracone i dotrze ona do właściwych, a nie do przypadkowych osób. Wspomaganie działań SEO płatną reklamą to dobra opcja, by zdobywać większe grono czytelników i sprawnie docierać do nowych odbiorców, którzy będą mogli się dzielić naszą treścią oraz zdobywać dla nas linki, co siłą rzeczy będzie się przekładać także na łatwiejszy proces pozycjonowania.

Analiza kampanii jako baza pod SEO

Jeśli chcemy wspomagać nasze działania SEO przez reklamę w Google Ads, trzeba będzie analizować informację, która będzie dostarczana przez kampanię. W ten sposób można również dowiedzieć się wiele na temat fraz, w ramach których będzie budowana treść na stronie. Dzięki kampanii można również dowiedzieć się o tym, jakie frazy będą odnotowywać najwięcej kliknięć, a które najmniej.

Można również dowiedzieć się, które podstrony oraz słowa kluczowe posiadają duży wskaźnik jakości. Analizując te czynniki, można się dowiedzieć wiele ciekawych informacji pod kątem SEO, które potem będzie można wykorzystać w naszych kampaniach. Cenną informacją będzie dla nas wskaźnik jakości naszej reklamy. Jeśli będzie on zbyt niski, będzie to znak, że kiepsko zoptymalizowana jest treść na podstronie, odnośnie do konkretnej frazy. To sygnał, który powinien nas zachęcać do poprawy i optymalizacji naszej strony.

Wykorzystywanie retargetowania

To, co można będzie zrealizować dzięki kampaniom PPC, a nie będzie to możliwe przy SEO to retargetowanie, a więc dobieranie grupy docelowej, która już wcześniej mogła się zapoznać z naszą marką, poprzez social media czy bezpośrednio będąc na naszej stronie internetowej. Zdobywanie ruchu z wyszukiwarki poprzez SEO może zajmować bardzo wiele miesięcy. Jeśli już uda się zdobyć wysokie pozycje nie będzie to oznaczać, że odbiorcy przekształcą się od razu w klientów.

Mówi się, że tylko 2% odwiedzających dokonuje zakupu albo będzie korzystać z oferty już po pierwszej wizycie. Warto więc ten fakt wykorzystać i wyświetlać naszą reklamę tym użytkownikom, którzy już wcześniej na naszej stronie się pojawiali. Zamiast reklamować się nowym klientom, wyświetlamy ofertę tym, którzy poniekąd już z naszymi propozycjami się zapoznali, byli na naszej stronie i znają dzięki temu naszą ofertę. Możemy oczekiwać, że przy kolejnej wizycie na naszej stronie taka osoba chętnie skorzysta z naszej oferty.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria: ,

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: