Dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Sklep online zakłada się z myślą o sprzedaży. Bez wątpienia jest to najważniejsze zadanie każdego sklepu internetowego. Co jednak należy zrobić wówczas, gdy sklep nie notuje sprzedaży? Dlaczego tak się dzieje? Co może odpowiadać za złe wyniki sprzedaży. Zobaczmy, co trzeba sprawdzić, aby udało się znaleźć potencjalną przyczynę takiego stanu rzeczy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w sklepie internetowym?
  • Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje?

Jak się okazuje, przyczyn, dla których sklep nie sprzedaje bądź sprzedaje zbyt mało może być mnóstwo. Jedne są dość proste – na przykład cena artykułów – inne zdecydowanie bardziej złożone. Do tych drugich zalicza się między innymi strategię marketingową. Trudno jednoznacznie określić dlaczego nie odnotowujemy sprzedaży w sklepie. Możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy jest mnóstwo. W związku z tym każdy przypadek powinien być rozpatrywany indywidualnie. Są jednak pewne przesłanki, które bez wątpienia pomagają w zdiagnozowaniu, a następnie rozwiązaniu problemu. Zobaczmy, jakie czynniki najsilniej mogą wpływać na to, że Internauci nie decydują się na robienie zakupów właśnie w naszym sklepie.

Brak wystarczającego ruchu

Pierwszym, co należy zrobić, to określenie, jak wielu Internautów odwiedza nasz sklep. Samo założenie sklepu to bowiem dopiero początek drogi. Sklep z sam z siebie nigdy nie będzie generował ruchu na odpowiednim poziomie. To my musimy o to zadbać. Jeśli sklep odwiedzany jest przez zbyt małą liczbę osób, trudno liczyć na to, że będzie on osiągał zadowalające nas wyniki sprzedażowe. W Internecie szacuje się współczynnik konwersji, który mówi o tym, jaki procent osób wchodzących do sklepu korzysta z jego oferty. W zdecydowanej większości przypadków wartość współczynnika plasuje się w przedziale kilkuprocentowym. Oznacza to, że spośród stu osób, które odwiedziły sklep zaledwie kilka z nich zdecyduje się zrobić zakupy. Dlatego tak ważne jest, aby budować ruch na stronie. Wykorzystywać należy w tym celu różne drogi.

Do skutecznych strategii zalicza się:

  • social media;
  • pozycjonowanie;
  • marketing szeptany;
  • marketing e-mailowy.

Zbyt duża konkurencja

Kolejną przyczyną, która może odpowiadać za to, że nasz sklep nie generuje sprzedaży na odpowiednim poziomie jest oferta, która nie zachęca klientów. Może okazać się również, że sklep nie wyróżnia się na tle konkurencji. W wielu branżach panuje tak duży tłok, że tylko odpowiednie wyróżnienie się jest w stanie zagwarantować sukces. Dlatego tak ważne jest, aby pokazać Internautom, że oferujemy albo coś innego niż inne sklepy, albo oferujemy zdecydowanie więcej. Klienci potrzebują wabika, który zachęci ich do podjęcia decyzji o kupnie.

Do skutecznych wabików zalicza się:

  • samą ofertę, która musi być odpowiednio skonstruowana;
  • gratis dodawany do zakupów;
  • rabat;
  • koszty wysyłki.

Dobrym rozwiązaniem jest zapoznanie się z ofertą bliźniaczych sklepów i sprawdzenie, co one proponują. Monitorowanie konkurencji jest bez wątpienia niezwykle istotną kwestią. Każdy właściciel sklepu internetowego powinien działać również na tym polu. Bez tego trudno bowiem osiągnąć sukces.

Brak reklamy

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien zrobić wszystko, aby ruch na stronie jego sklepu się zwiększyć. Bez wątpienia ma to związek z reklamą i marketingiem. Odpowiednim kierunkiem do tego, aby zidentyfikować przyczynę braku sprzedaży jest przeanalizowanie strategii, jaką zdecydowaliśmy się obrać. Może okazać się, że w ogóle jej tak naprawdę nie ma. W zdecydowanej większości przypadków na początku swojej działalności firmy stawiają na niemalże wszystkie dostępne na rynku formy reklamy. Skutkuje to rozbiciem budżetu na kilka frontów. Jest to droga prowadząca do tego, że żadna z zastosowanych form reklamy nie będzie wykorzystana w pełni. Dzieje się tak z powodu ograniczonego budżetu. Nie starcza wówczas na te działania, które są naprawdę skuteczne. Rozwiązaniem najlepszym – zwłaszcza na początku – jest wybranie możliwie jak najmniej form reklamy. W efekcie zwiększy się działania i możliwości w konkretnym kierunku. Tylko takie działanie pozwoli stwierdzić, że wybrane rozwiązanie przynosi nam oczekiwane efekty.

Nieprzemyślana prezentacja produktu

W wielu wypadkach sklep internetowy nie notuje sprzedaży z powodu nieodpowiedniej prezentacji produktu. W sklepie stacjonarnym ekspedientka pomaga w dokonaniu zakupu. Podpowiada, doradza, jeśli trzeba odpowiada na rozmaite pytania. Mówiąc inaczej, jest chodzącą po sklepie reklamą danego produktu. W sklepie internetowym produkt musi obronić się sam. Jeśli chodzi o prezentację oferowanego asortymentu, to największe znaczenie mają zdjęcia oraz opis. Jak się jednak okazuje, opis składający się z dwóch czy trzech zdań to dość mało, aby zaciekawić użytkownika, a tym bardziej za mało, aby zdecydował się on na sprzedaż. Opis rozbudowany, który oddziałuje na emocje odbiorcy, wskazuje na to, jakie cechy ma produkt, mówi o korzyściach, jakie odnieść można z jego posiadania, a także mówiący o danych technicznych zwiększa szanse na to, że Internauta zdecyduje się zrobić w sklepie zakupy. Tak samo jest, jeśli chodzi o obraz. Potencjalny klient nie może obejrzeć produktu, który go interesuje na żywo. Nie ma również możliwości go dotknąć ani ocenić. Dlatego tak ważne jest, aby w sklepie było dodane jak najwięcej zdjęć, które pokazują produkt z różnej perspektywy. Zachęcamy do lektury innego artykułu, w którym jeszcze dokładniej mówimy, co powinno znaleźć się na stronie produktu, aby potencjalni klienci jeszcze chętniej klikali „dodaj do koszyka”.

Brak atrakcyjnych akcji promocyjnych

Mała sprzedaż w sklepie internetowym może być również efektem nieatrakcyjnych dla klienta bądź w ogóle nie trafiających do odbiorców akcji promocyjnych. Trzeba pamiętać, że fakt promocji należy rozreklamować. Dzięki temu użytkownicy będą mieli większość świadomość tego, że taka akcja w ogóle istnieje. Doskonałym pomysłem są promocje czasowe. W ich przypadku oferta jest ograniczona w czasie bądź pod względem ilościowym. Są to informacje, które w istotny sposób wpływają na klientów i stymulują ich do podjęcia decyzji o zakupie. Z uwagi na to, że oferta jest krótkoterminowa decyzję trzeba podjąć naprawdę bardzo szybko. Trzeba pamiętać o tym, aby wyraźnie wskazać na produkty, które obejmuje promocja. Dzięki temu Internauta może szybko sprawdzić, co jest aktualnie przecenione.

Brak wzbudzania zaufania

Podstawą w każdym sklepie internetowym jest budowanie zaufania. Nowi użytkownicy, którzy dopiero decydują się skorzystać z usług sklepu, nie znają strony. Jeśli sklep nie wzbudzi zaufania, możemy być pewni, że żaden użytkownik nie zdecyduje się na zostawienie pieniędzy w danym sklepie. Dlatego tak ważne jest, aby sklep dawał wyraźny sygnał, że robienie w nim zakupów jest w pełni bezpieczne. Zaufany sklep przede wszystkim posiada certyfikat SSL, który pozwala na nawiązywanie zaszyfrowanych połączeń. Dane pozwalające na nawiązanie kontaktu są wyróżnione, a ich znalezienie nie stanowi najmniejszego problemu. Sklep dba o potrzeby swoich klientów, co znajduje wyraz w takich rzeczach, jasna informacja o możliwości dokonywania zwrotów, live chat czy FAQ.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Tajniki zwiększenia sprzedaży: określanie grupy odbiorców

Właściciele sklepów internetowych często zastanawiają się jak pozyskać nowych klientów. Niestety, niektórzy z nich podchodzą do tego z bardzo złej...

Zamknij