Dlaczego dobra treść jest ważniejsza od linków pozycjonujących?

Dlaczego dobra treść jest ważniejsza od linków pozycjonujących?

Jeszcze kilka lat temu link building był podstawową drogą do budowania pozycji w sieci, jednak obecnie się to mocno zmieniło. W połowie lat 90-tych budowanie linków było określane, jako sposób na generowanie wielomilionowych zysków. Firmy, które miały katalogi oraz farmy linków były bardzo liczne. Dla amatorów internetowego marketingu był to klucz do sukcesu, dawało to przewagę na wielkimi korporacjami. Ciągłe zwiększanie ilości linków miało prowadzić do uzyskania wyników wyszukiwania na szczycie w ciągu kilku dni. Proces tworzenia stron internetowych został jednak zmieniony i nadal ulega zmianom.

Czy budowanie linków ma jeszcze sens?

To pytanie, które pojawia się dość często, szczególnie na różnych forach dyskusyjnych. Z perspektywy współczesnego marketingu link budilding dalej ma sens, ale zostało przesunięte na niższe miejsce w rankingu, jeśli chodzi o proces pozycjonowania. Dla tych, którzy posiadają wiele linków wychodzących i przychodzących nadal jest to dobry pomysł. Jednak trzeba zadbać o to, aby linki były zawsze w skuteczny sposób połączone z właściwą treścią. Tylko takie działania powodować wzrost pozycji i ruchu do strony. Inteligentne i naturalne osadzanie linków wewnątrz treści pomoże nam dużo bardziej, niż puste łącze, które nie będzie miało praktycznie żadnej wartości.

Hiperłącza – pozostałości z lat 90-tych

W czasach, gdy katalogi były bardzo popularne hiperłącza wyznaczały współczynnik PageRank. Ten współczynnik rósł razem ze wzrostem linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. To właśnie PageRank wpływał na to, czy strona znajdowała się wysoko w ramach wyników wyszukiwania, czy nisko. Rezultatem była sytuacja, w której użytkownicy mieli odpowiedź z wyszukiwarek opartą bardziej o linki niż o rzeczywistą treść, którą można było się zainteresować. Czasami więc bywało nawet tak źle, że połowa wyników wyszukiwania na pierwszej stronie dla ważnych fraz była wynikiem zaśmiecenia linkami bez żadnej treści i wartości. To właśnie doprowadzono do sytuacji, w której treść stała się ważniejsza niż linki i bardziej zaczęto na nią zwracać uwagę. Doprowadzono więc do zmian w algorytmach, które miały sprawić, że ważniejsze stanie się to, jaką treść zdołamy przygotować niż to, ile linków wygenerujemy do strony.

Pingwin i Panda – istotny wpływ na rankingi

Aktualizacje jakie zostały wprowadzone pod nazwą „Pingwin” i „Panda” były bardzo dużym ciosem dla wszystkich, którzy podejmowali się działań zmierzających do budowania pozycji w sposób niezgodny z tym, jakie były założenia oraz oczekiwania Google. Po aktualizacjach między innymi doszło do tego, że mniejszy nacisk był kładziony na linki oraz słowa kluczowe. Bardziej należało się skupiać na tym, aby strona była przydatna dla użytkownika pod kątem treści, którą wyszukiwał. To właśnie było zgodnie z tym, jakie wytyczne były wprowadzane przez „Pingwina” i „Pandę”. W momencie, gdy zmiany zostały wprowadzone okazało się, że użytkownicy otrzymywali dokładnie takie wyniki, o jakie odpytywali wyszukiwarkę. Wiele katalogów i farm linków stało się niepotrzebnych, odfiltrowano również te, które nie miały żadnej wartości. Tak doszło do zmian korzystnych dla użytkownika, którzy rzeczywiście mógł w wyszukiwarce znaleźć dokładnie to, co było jemu potrzebne.

Dobra treść wspiera pozycjonowanie

Nowe zmiany algorytmu doprowadziły do tego, że w pozycjonowaniu najważniejsza stałą się treść. Był to ważny czynnik sukcesu, bądź porażki danej strony. Zmiany algorytmu sprawiły, że również SEO musiało się zmienić. Słowa kluczowe musiały być przedstawione w takim kontekście, aby zarówno czytelnik jak i algorytm mogli odpowiednio przeczytać stronę i znaleźć tam istotne dla siebie informacje. Pozycjonowanie w związku z tym zostało całkowicie zmienione, praktycznie z dnia na dzień, co zmusiło pozycjonerów do gruntownej zmiany swoich usług. Użytkownicy zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna dla prowadzenia marketingu w sieci stała się właśnie treść.

Zmiany w 2015 roku – treść wysokiej jakości

Coraz więcej użytkowników tworzy treść w internecie, są to mniej lub bardziej znaczące wiadomości i opinie na temat produktów. Rola tego zmieniła się niesamowicie. Blogerzy starają się pisać mądrze, ciekawie dopasowując wszystko do bloga, a jeśli dana przygotuje treść na wysokim poziomie, to może w ten sposób zapewnić sobie interakcję z klientami. Dla każdego użytkownika zawartość strony to baza dla budowania linków wewnętrznych, która w takiej formie stanie się przyjazna. W kolejnych latach zainteresowanie treścią na wysokim poziomie będzie rosło. W ten sposób będzie można między innymi napędzać dochody i wpływy z reklam. Kiedyś strona mogła być wypromowana wyłącznie przez kupienie dużej ilości linków, w ten sposób budowaliśmy sobie doskonałą pozycję. Często wystarczało to na pierwszą dziesiątkę w Google, natomiast te czasy minęły bezpowrotnie i dlatego właśnie internet stał się praktyczniejszy dla zwykłego użytkownika, a nie komfortowy dla osób, które chcą się promować. Treść stała się więc ważniejsza od linków.

Jakość jako gwarancja sukcesu

Celem w zakresie promowania strony internetowej musi być przygotowywanie takich rozwiązań, dzięki którym będzie można uzyskiwać świetną jakość, dlatego właśnie treść staje się tym istotniejszym elementem niż linki. Jeśli będziemy budować tylko linki zwrotne, to praktycznie obecnie nie będzie to dawało szans na budowanie pozycji. Każdy kto będzie chciał wypromować swoją stronę internetową musi zapewnić jakość wprowadzanych tam treści. Jeśli uda się nam to zrobić, to właściwie mamy gwarancję, że będziemy mieli wielu użytkowników, którzy na naszej stronie będą dłużej przebywać, zapoznając się z jej treścią. W następstwie będzie to pewien sygnał dla Google, że nasza strona jest godna zaufania, a użytkownicy oceniają ją pozytywnie. Warto również pamiętać, że algorytmy Google są realizowane tak, aby z dnia na dzień być bardziej podobnymi do zachowania człowieka.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: