Czy mobilna wersja strony internetowej jest ważna?

Czy mobilna wersja strony internetowej jest ważna?

Z pewnością niewiele jest osób, które wiedzą, że bardzo istotnym czynnikiem w trakcie ustalania pozycji w rankingu popularnej wyszukiwarki Google jest mobilność. Powodów, dla których warto wdrożyć mobilną wersję witryny internetowej jest zdecydowane więcej. Zobaczmy, dlaczego responsywne strony internetowe są lepiej traktowane przez algorytm Google.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Dlaczego warto posiadać responsywną stronę internetową?
  • Dlaczego mobilna wersja strony powinna być dla nas ważna?
  • Czy responsywna strona internetowa wpływa na pozycjonowanie?

Dzisiaj nikogo już nie dziwi, że większość ruchu w internecie pochodzi ze smartfonów i tabletów. Nic więc dziwnego, że firmy, które są potentatami na rynku coraz więcej uwagi poświęcają nie desktopowym, ale mobilnym produktom. Strona internetowa w wersji mobilnej jest dzisiaj koniecznością, ale dlaczego? Większość z nas wie, że witryna, której rozdzielczość dopasowuje się do rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych jest dla nas bardziej przyjazna w odbiorze, taką stronę możemy przeglądać z łatwością. Wchodzenie w interakcje z taką stroną jest zdecydowanie łatwiejsze. W tym artykule przedstawiamy 7 istotnych powodów, dla który warto rozważyć możliwość zastosowania wersji mobilnej w swoim serwisie. Powinni o tym pomyśleć wszyscy: właściciele stron firmowych, sklepy online jak i również blogerzy.

Mobilni użytkownicy zwiększą ruch na Twojej stronie

Nie ma takiego właściciela strony internetowej, którego nie interesuje zwiększenie jej popularności. To, że z reguły przeglądamy strony internetowe korzystając z PC-ta czy laptopa nie oznacza, że robią tak także inni. Dziś okazuje się, że zdecydowaną większość ruchu na stronie generują użytkownicy mobilni, dlatego nie możemy o nich zapomnieć. Być może są to nasi przyszli klienci, dzięki którym nasz biznes zacznie w internecie świetnie prosperować. Jeżeli chcemy się rozwijać, to na pierwszym miejscu naszej strategii marketingowej powinna być responsywność i mobilność.

Responsywność zwiększy konwersję

Strony internetowe, które nie wspierają responsywności (nawet jeśli są dobrze zaprojektowane na monitory „pecetów”) nie pomogą nam w tym, aby ich użytkownicy zostali naszymi klientami. Mówiąc wprost: strona, która na komputerze konwertuje bardzo dobrze, na smartfonie czy tablecie może zupełnie nie działać. O ile przeglądając strony internetowe możemy poczekać 5 czy 10 sekund aż się załadują na komputerze, o tyle w przypadku przeglądania ich na ekranie smartfona może być to niemożliwe. Dodatkowo, jeśli nie będziemy posiadać strony w wersji mobilnej, ruch na stronie może być zerowy. Dlatego też zadbajmy o to, aby wezwania do działań dzięki możliwościom mobilnym zostały podkreślone, uwypuklone i być łatwe do kliknięcia.

Przeczytaj:
Jak zatrzymać potencjalnego klienta na swojej stronie internetowej?

Wersja mobilna, jako wymóg stawiany przez Google

Już kilka lat temu Google zaczęło bardzo mocno naciskać na to, aby strony internetowe były responsywne. W tym roku Google wydało komunikat, w którym poinformowało, że udział w umieszczaniu stron w rankingach wyszukiwania biorą tylko strony, które posiadają wersję mobilną. Poprzez aktualizację algorytmu Google zaczęło przesuwać w dół w wynikach wyszukiwania te strony, które utrudniają korzystanie użytkownikom mobilnym. Zaowocowało to dużymi zmianami i roszadami w zajmowanych przez strony pozycjach. Jeżeli więc jesteś osobą, która poważnie myśli o tym, aby ruch organiczny na swojej stronie zwiększyć, musi zoptymalizować swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Skutkiem może być kompleksowy audyt SEO.

Responsywność, jako sposób na zmniejszenie współczynnika odrzuceń

Pamiętajmy, że szata graficzna oraz treści zamieszczone na stronie internetowej, które na laptopie czy monitorze stacjonarnego komputera wyglądają bardzo dobrze, na urządzeniach mobilnych mogą być całkowicie nieczytelne. Użytkownicy, którzy odwiedzą naszą stronę i zostaną zmuszeni do tego, aby co chwilę zmniejszać lub powiększać, aby uzyskać dostęp do poszukiwanych informacji, bardzo szybko ją opuszczą. Współczynnik odrzuceń zacznie zwiększać się z miesiąca na miesiąc, jeśli nie zadbamy o profesjonalnie zaprojektowaną pod kątem responsywności na urządzenia mobilne wersję strony. Jeśli zapewnimy użytkownikom stronę w wersji mobilnej i o intuicyjnej nawigacji, to możemy być pewni, że pozostaną oni na niej ponad 10 sekund. Dzięki takie wersji strony uda nam się również zachęcić ich do wysłania wiadomości, nawiązania kontaktu telefonicznego czy do dokonania zakupów.

Wszyscy chcą być możliwie jak najbardziej mobilni

Dzisiaj nikt już nie pomija i nie lekceważy osób, które korzystają ze smartfonów. Już w świetle badań przeprowadzonych w 2015 roku jasno wynikało, że z telefonów komórkowych korzystało 92 procent Polaków. Dzisiaj liczba osób, które korzystają regularnie z smartfonów jest na pewno większa. Można więc przypuszczać, że wraz ze zwiększeniem się liczby użytkowników smartfonów, wzrośnie także liczba wejść z platform urządzeń mobilnych. Pomyśl co stanie się, gdy za kilka lat wejścia rozłożą się na poziomie 30 do 70 procent na rzecz użytkowników mobilnych, a Ty nie zadbasz na czas o to, aby Twoja strona była responsywna? Może to dla Ciebie oznaczać, że stracisz do 70 procent możliwości sprzedaży swojego produktu lub taki sam odsetek klientów. Pamiętaj, że Google dokłada wszelkich starań, aby wszyscy bez wyjątku właściciele stron je dostosowali. Jeśli więc wszyscy to robią, to Ty nie możesz pozostać w tyle.

Przeczytaj:
Jak dostosować stronę internetową do urządzeń mobilnych?

Odmienne cele użytkowników mobilnych

Cele, które mają użytkownicy mobilni różnią się od tych, które mają osoby korzystające ze stacjonarnych komputerów. Użytkownicy mobilni potrzebują szybkiego dostępu do informacji, a poza tym zależy im na tym, aby były one przekazywane im w jasny sposób. Postaw się za użytkownika, który dokonuje zakupów korzystając ze smartfona. Osoby te najczęściej dokonują zamówień pod wpływem chwili. Znaczenie optymalizacji witryn internetowych pod kątem urządzeń mobilnych podkreślają zachowania impulsywne. Jeśli chcesz ułatwić dostęp do informacji i uprościć proces dokonywania zakupów, postaw na intuicyjną nawigację oraz na interfejs, który jest przejrzysty i prosty.

Responsywność idzie w parze z mediami społecznościowymi

Z urządzeń mobilnych korzysta dzisiaj niemal 50 procent użytkowników social mediów. Treści, które udostępniasz w takich serwisach jak Twitter, Facebook czy YouTube, otwierane są także na urządzeniach mobilnych. Jeśli Twoja strona nie jest mobilna to zmniejsza się jej konwersja, wzrasta współczynnik odrzuceń, a Ty tracisz siły i pieniądze, które poświęciłeś na to, aby wypromować swój biznes w social mediach. Jest to więc kolejny powód, dla którego powinieneś zadbać o mobilną wersję swojej witryny.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
5 pokoleń klientów, czyli jak dotrzeć z reklamą do odpowiedniej grupy docelowej?

Jeśli zajmujesz się prowadzeniem kampanii marketingowej z pewnością zderzyłeś się z problemem określenia grupy docelowej, którą ma objąć Twoja reklama....

Zamknij