Posiadanie sklepu internetowego bardzo często wydaje się doskonałym pomysłem na biznes. Szybko jednak może okazać się, że „zderzymy się ze ścianą” w kontakcie z obowiązkami i wymaganiami związanymi z jego zarządzaniem. Bez względu na wybraną przez nas branżę i tematykę sprzedawanych produktów, konkurencja w obecnych czasach już nie jest tak mała, jak np. przed dziesięcioma laty. W związku z tym każdy właściciel sklepu internetowego powinien poznać wskazówki dotyczące tego, co zrobić, aby udało się sprzedać jak najwięcej produktów. Przygotowane przez nas wskazówki mają dość uniwersalny charakter, w związku z tym doskonale wpiszą się w niemalże każdą gałąź branży e-Commerce. Sprawdźmy, w jaki sposób możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
- Co wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym?
- Jak zachęcić klientów do zakupów w sklepie internetowym?
Spis treści:
Zadbaj o dotarcie do możliwie jak największej liczby odbiorców
To absolutna podstawa. Nawet najlepszy sklep nie będzie przynosił zysków, jeśli nie będzie na nim ruchu. Brak odwiedzin przekłada się na brak sprzedaży. To pewne.
W pierwszej kolejności trzeba zatroszczyć się o optymalizację SEO, dzięki temu możliwe jest przygotowanie strony pod dalsze działania, których celem jest ukazanie witryny w wynikach wyszukiwania. To jednak zdecydowanie lepiej powierzyć agencji SEO, która się w tym specjalizuje. Trzeba bowiem pamiętać, że zrobienie tego samodzielnie i bez odpowiedniej wiedzy oznacza praktycznie brak szans na wypromowanie sklepu w wyszukiwarce internetowej.
To, co można jednak robić samodzielnie, to prowadzenie bloga. Jest to szansa na zyskanie dodatkowego ruchu z Google. Na blogu można publikować treści poradnikowe, które mogą być wyświetlane wokół sprzedawanych produktów. Mogą to być także recenzje oraz ciekawostki. Chodzi o wszystko to, co może zainteresować klienta, a jednocześnie przełożyć się na większą sprzedaż, np. sklep internetowy oferujący dekoracje dla domu czy mieszkania.
Tytuł artykułu może brzmieć w następujący sposób:
- jak urządzić mieszkanie w dobrym stylu?
- na co postawić, aby urządzić przytulne mieszkanie?
- 10 pomysłów na urządzenie kuchni.
W każdym z takich wpisów można zamieszczać oferowane w sklepie produkty. Takie wpisy są wartościowe dla użytkownika i to właśnie one mogą wygenerować sprzedaż.
Postawić można również na płatne sposoby. Oczywiście warto zainteresować się reklamą na Facebooku, a także reklamą w Google Ads. Jedne i drugie pomogą wygenerować odwiedziny, dzięki którym będzie możliwe sprzedawanie większej ilości produktów niż dotychczas.
Zadbaj o to, aby się wyróżnić
Na początku artykułu wspomnieliśmy, że konkurencja w branży e-Commerce jest ogromna. W związku z tym, że potencjalny klient ma szeroki wybór miejsc, w których może kupić dany produkt, trzeba klienta przekonać do tego, aby zrobił zakupy właśnie w naszym sklepie. Szansą na to jest wyróżnienie naszego sklepu spośród innych. Pojawia się jednak pytanie: jak to zrobić? Wyboru dokonamy już na zasadzie porównania. Główną rzeczą, którą weźmiemy pod uwagę, jest oczywiście cena, ale nasz sklep możemy wyróżnić także na inne sposoby.
Wśród nich wymieniamy:
- jakość produktu;
- lepsze parametry w stosunku do produktów oferowanych przez konkurencję;
- darmową dostawę;
- gratisy dodawane do zakupów – może to być np. rabat udzielany przy kolejnych zakupach bądź drobny upominek.
Sklep można wyróżnić również, stawiając na odpowiednie hasła, motto, bądź sposób jego działania.
Zaangażuj odbiorców
Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie jest zaangażowanie naszych odbiorców. Samo wejście na stronę sklepu nie przekłada się na samą sprzedaż. Klient musi przede wszystkim zaufać naszej marce, a przede wszystkim ją poznać. Przekłada się to na zwiększenie szans na ponowne odwiedzenie, a tym samym na zrobienie zakupów przez klienta.
Wśród najlepszych sposobów na nawiązanie relacji z klientem wymienia się:
- live chaty – na stronach sklepów można je spotkać coraz częściej. Obecnie obserwuje się swojego rodzaju „bum” na tego rodzaju elementy znajdujące się na stronach. Live chaty pozwalają na nawiązanie nici porozumienia z klientem. Są również sposobem na to, aby pomóc klientowi w doborze produktów. Udana rozmowa to z kolei szansa na to, aby klient dobrze zapamiętał nasz sklep;
- komentowanie – jest to kolejny sposób na to, aby zaangażować odbiorców. Oczywiście, aby było to możliwe, trzeba prowadzić bloga. Na końcu artykułu powinno znaleźć się pytanie nawołujące czytelnika do reakcji. Nawet zwykłe „A co Ty sądzisz na ten temat?” może okazać się impulsem skłaniającym klienta do podzielnia się swoimi przemyśleniami;
- newsletter – to kolejne miejsce, które doskonale sprawdzi się jako tzw. przypominacz. To także bardzo dobry kanał informacyjny, który pozwoli na szybkie dotarcie do subskrybentów.
Program partnerski
Świetnym sposobem zwiększającym sprzedaż okazuje się również program partnerski. Jego siła tkwi w czynności, w której sami klienci mogą zachęcać innych do dokonania zakupu. Osoba, która poleciła kogoś, otrzymuje podarunek bądź dodatkowy rabat (nagrodę za polecenie). To świetny sposób na to, aby pozyskać nowych klientów. Jednocześnie tworzymy w ten sposób sieć, która sama się rozbudowuje.
Postaw na techniki, które wywołują pilność
Kolejną rzeczą, która wpływa korzystnie na sprzedaż, jest wzbudzenie u użytkowników poczucia pilności. Jest to czynnik motywujący do zakupu i dla większości osób motywator, który jest czynnikiem potrzebnym do tego, aby coś kupić. To, co w sklepach internetowych wywołuje poczucie pilności, jest czas, dlatego zaleca się umieszczanie na stronie licznika odliczającego dni, godziny i minuty pozostałe do końca akcji promocyjnej. Zachęca to internautę do podjęcia szybkiej decyzji. Najważniejsze jest to, aby klient miał świadomość o jednorazowej okazji, która pomoże w podjęciu decyzji o zakupie.
Buduj zaufanie
Internauta, który chce zrobić zakupy, postawi przede wszystkim na taki sklep, który wzbudzi jego zaufanie. Warto wiedzieć, że nawet sklep internetowy może skutecznie odstraszyć użytkownika.
To, co działa odstraszająco na użytkowników, to następujące rzeczy:
- brak ważnego certyfikatu SSL;
- nieatrakcyjna szata graficzna, która wygląda amatorsko;
- ubogie opisy produktów;
- niskiej jakości zdjęcia produktów;
- brak opinii zarówno o samym sklepie, jak i jego produktach.
Koniecznie trzeba więc sprawdzić, czy nasz sklep nie zawiera tych wad.
Odpowiednio przedstaw produkt
Aby sprzedać produkt, trzeba go odpowiednio przedstawić. Jeśli chodzi o produkty, to do niezbędnych elementów zalicza się profesjonalny opis oraz wysokiej jakości zdjęcia.
Pamiętać trzeba o tym, aby:
- zaprezentować produkt z różnych stron (możliwie z jak największej ilości ujęć);
- dodawać zdjęcia produktu w trakcie jego użycia (zdjęcia przedstawiające możliwe czynności użycia danego produktu).
Jeśli chodzi o opis, to należy zadbać o to, aby:
- ukazać wszystkie cechy produktu;
- przedstawić korzyści, jakie wynikają z korzystania z danego produktu.
Bardzo ważne jest, aby opis był unikalny. Kopiowanie opisów z innych serwisów nie jest najlepszym rozwiązaniem (np. duplikacja treści, która jest surowo zabroniona podczas pozycjonowania).
Nie zapominaj o promocjach
Opisana wcześniej pilność, a także akcje promocyjne to doskonałe wabiki na klientów. Odpowiednie sprawiają, że sprzedaż idzie w górę i jednocześnie jest to sposób na niezdecydowanych klientów. Można także eksperymentować, sięgając po różne formy promocji. Nie musi to być standardowe 15% rabatu na wszystkie produkty ze sklepu.
Sprawdzą się również takie rozwiązania jak:
- drugi produkt gratis;
- promocja dla klientów, którzy wcześniej zrobili zakupy w naszym sklepie.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!