Audyt i optymalizacja strony pod przyszłe pozycjonowanie

Audyt i optymalizacja strony pod przyszłe pozycjonowanie

Dobra strona internetowa powinna skutecznie odpowiadać na potrzeby użytkownika, jednak trzeba mieć na uwadze to, że musi spełniać wymagania również robotów wyszukiwarek, jeśli ma walczyć o wysokie pozycje wśród wyników wyszukiwania dla ważnych dla nas słów kluczowych. Dobrze więc zadbać o to, aby stan optymalizacji na stronie internetowej był jak najlepszy. Jest sporo kwestii, które mogą mieć bardzo duże znaczenie dla witryny, którą prowadzimy. Warto więc zapoznać się z tymi podpowiedziami, które dla Was przygotowaliśmy.

Strona powiązana z usługą Google Search Console

Usługa, którą tutaj wskazujemy to podstawa, jeśli chcemy dowiedzieć się wielu ciekawych informacji na temat prowadzonego przez nas serwisu. Dzięki niej będzie można dowiedzieć się jakie frazy pośród wyników wyszukiwania sprawiają, że użytkownicy trafiają na naszą stronę. Zobaczymy również, jak wyglądają linki, które prowadzą do naszego serwisu oraz w dowiemy się jak należy udoskonalić naszą stronę, aby dobrze współpracowała z urządzeniami mobilnymi. Możliwości narzędzia Google Search Console jest wiele i rzeczywiście warto wykorzystywać to narzędzie podczas optymalizacji.

Mapa strony

Mapa strony to plik, którego struktura oparta jest na zbiore linków do wszystkich podstron, które wchodzą w skład danego serwisu. To element, który jest przydatny zarówno dla użytkowników jak i dla robotów. Dla strony, która będzie oparta o CMS WordPress dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie wtyczki Yoast SEO, która pozwoli na wygenerowanie mapy w sposób automatyczny. Jednocześnie będzie ona aktualizowana, w momencie, gdy na naszej stronie będziemy dokonywać zmian. Warto pamiętać, aby tę mapę zaimportować do usługi Google Search Console, co pozwoli ocenić, czy mapa nie zawiera nieaktualne adresy URL (tzw. dead links), które obniżą pozycję naszej strony w wyszukiwarce.

Kontrola pliku robots.txt

Ten niewielki plik ma swoją istotną rolę w optymalizacji, ponieważ wpływa na komunikację naszej strony z robotami indeksującymi. Dzięki niemu można zabronić dostępu do naszych podstron, plików czy folderów, których nie chcemy wyświetlić w wynikach wyszukiwania. Zawartość tego pliku musi być poprawna, dlatego zawsze warto sprawdzić, czy jest on dobrze przygotowany.

Usuwanie linków z błędem 404

W czasie przeglądania internetu pewnie większość z nas trafiła na sytuację, gdzie zamiast odpowiedniej podstrony wyświetlił się błąd 404. Może on być winą zarówno stronie użytkownika jak i po stronie serwera. Problem z winy użytkownika to najczęściej literówka, która pojawia się w momencie wpisywania adresu w przeglądarce. Gorzej, gdy udostępnimy na naszej stronie link, który prowadzi donikąd (tzw. dead link). Taka sytuacja może pojawić w momencie, gdy wprowadzone zostały zmiany w serwisie, które niestety mogą powodować problemu w wyświetlaniu. Jeśli dokonamy zmian w adresach podstron lub zmienimy oprogramowanie, które dokona zmian w adresach, to będziemy musieli przygotować przekierowanie 301, które będzie wskazywać nowe poprawne adresy użytkownikom i robotom indeksującym.

Optymalizacja meta tagów

Rola meta tagów dla określenia pozycji jest aktualnie nieistotna, jednak ma znaczenie pod kątem klikalności. Prezentacja wyników wyszukiwania stanowi jakby bramkę decyzyjną dla użytkownika. Zastosowanie odpowiednich słów będzie sprzyjać temu, aby osoba, która będzie wybierała dla siebie witrynę zdecydowała się na kliknięcie w naszą. Wpiszmy w wyszukiwarce polecenie „site:naszadres.pl” i zobaczmy, które podstrony z naszej witryny są zaindeksowane w Google. Koniecznie trzeba zadbać o to, aby były tam umieszczone ważne dla nas słowa kluczowe, jednak nie można upychać ich sztucznie, ponieważ obecnie Google stara się takie wyniki usuwać ze swojej listy wyników. Tekst powinien zawsze służyć odbiorcy, a nie sztucznie wpływać na naszą pozycję oszukując wyszukiwarkę.

Uporządkowane nagłówki

Podstawowy stan optymalizacji każdej strony internetowej wymagał będzie od nas kontroli nagłówków, a więc tych znaczników, które mają wskazywać robotom indeksującem, które informacje na danej stronie są istotne. Zakłada się, że dobrym rozwiązaniem będzie na każdej podstronie umieszczenie jednego nagłówka H1 z najważniejszym słowem kluczowym, kilka nagłówków H2, H3 i tak dalej. Ważne jest również to, aby zachować hierarchię nagłówków i zawsze ustawiać je w kolejności od najwyższego (H1) do najniższego (H6). Postawmy na strukturę piramidy.

Atrybut ALT w obrazach

To co znajduje się na grafice jest widoczne dla nas, jednak wyszukiwarka musi otrzymać od nas jej stosowny opis. Roboty wyszukiwarki bazują na atrybucie ALT, którego zadaniem jest opisanie tego, co znajduje się na danym zdjęciu. Warto więc nie doprowadzać do sytuacji, w której mamy puste atrybuty ALT.

Odpowiedni stan linków wewnętrznych

Jeśli chcemy zadbać o odpowiedni stan optymalizacji naszej strony internetowej, to powinniśmy sprawdzić, jak wyglądają linki wewnątrz niej. Nasza nawigacja powinna być przyjazna zarówno i dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Należy je tworzyć w taki sposób, aby unikać stosowania ciągów liczb czy liter, które nie dadzą użytkownikowi żadnej informacji na temat zawartości danej podstrony, dlatego warto zadbać o to, aby linki wskazywały informacje, które mogą się tam znajdować. Takie linki będą również lepiej traktowane przez wyszukiwarkę. Możliwe, że uporządkowanie linków będzie istotnym elementem wpływającym na pozycje naszej witryny w wyszukiwarkach.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: