Abonament, za efekt czy hybryda? Która umowa o pozycjonowanie będzie dla Ciebie najlepsza?

Abonament, za efekt czy hybryda? Która umowa o pozycjonowanie będzie dla Ciebie najlepsza?

Zlecenie pozycjonowania strony internetowej to jeden z trudniejszych wyborów, przed którym stoją właściciele serwisów i sklepów internetowych. Oprócz decyzji związanej z wyborem agencji SEO musimy wybrać również typ umowy, którą zwiążemy się z agencją przez kolejne miesiące i która powinna jasno określać kluczowe elementy współpracy. W tym tekście przedstawimy trzy rodzaje umowy o pozycjonowanie i podpowiemy, którą warto wybrać, aby współpraca z agencją SEO okazała przyjemna i przede wszystkim owocna.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Który rodzaj umowy o pozycjonowanie warto wybrać?
  • Jaki rodzaj umowy o pozycjonowanie sklepu internetowego wybrać?
  • Który typ umowy o pozycjonowanie strony internetowej wybrać?

Abonament SEO

Pierwszym typem umowy o pozycjonowanie jest umowa o pozycjonowanie z opłatą abonamentową. Jest to obecnie najpopularniejszy rodzaj umowy, z której bardzo chętnie korzystają klienci. Umowa ta polega na wykupieniu abonamentu SEO składającego się z zakresu określonych czynności wykonywanych w cyklu miesięcznym.

Abonament SEO może obowiązywać zarówno przez 6, jak i 12 miesięcy i zakłada, że w trakcie jej trwania (w zamian za stałą comiesięczną opłatę) będzie przeprowadzana kampania link buildingowa, czyli pozyskiwanie linków pozycjonujących z zewnętrznych źródeł lub budowa indywidualnego zaplecza pod pozycjonowanie. Opcje abonamentów SEO mogą mieć różną cenę, przewidywać różny zakres prac oraz dotyczyć różnego okresu trwania umowy.

Jedną z zalet umowy abonamentowej dla klienta jest stała opłata, która zostanie określona jeszcze przed podpisaniem umowy. Jest to bardzo ważne w biznesie, gdyż ustalenie stałych kosztów pozwala lepiej zaplanować i zoptymalizować wydatki. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać do maksimum nasz budżet przeznaczony na marketing internetowy w naszej firmie.

Umowa o pozycjonowanie

Przed podpisaniem umowy o pozycjonowanie zaplanuj odpowiedni budżet na jej ciągłe prowadzenie

Abonamenty SEO umożliwiają również wynegocjowanie zniżek czy bardziej preferencyjnych warunków. Jeśli chcemy współpracować z agencją SEO, naszą kartą przetargową może być chęć podpisania umowy na dłuższy okres. Agencja SEO, licząc na regularne i stabilne zyski, będzie dużo skłonniejsza zaoferować nam np. dodatkowe usługi czy obniżyć cenę usługi. Umowy abonamentowe o pozycjonowanie gwarantują także wykonywanie pewnych czynności niezależnie od wyniku czy sytuacji.

Pozycjonowanie z opłatą abonamentową to idealny wybór, gdy zależy nam na stałej opłacie przy ciągłych pracach nad pozycjonowaniem. Dzięki takiej umowie witryna będzie pozycjonowana regularnie, bezpiecznie, a koszty nigdy nie wzrosną.

Opłata za „efekt”

Drugim typem umowy o pozycjonowanie jest umowa z opłatą za efekt. Jest to najstarszy typ umowy, który jeszcze kilka lat temu był bardzo popularny. Obecnie model ten przechodzi do lamusa ze względu na koszty, które ponoszą agencje SEO.

Umowa o pozycjonowanie za efekt zakłada uzyskanie konkretnego efektu i naliczenie opłaty jedynie wtedy, gdy efekt zostanie osiągnięty (np. TOP 10). Oznacza to, że jeśli agencja SEO nie osiągnie ustalonych efektów – nie zostanie naliczona żadna opłata. Efektem może być np. obecność witryny w TOP 10 pod wybranymi frazami czy pozyskanie konkretnego ruchu do witryny. Cel, jaki ma zostać osiągnięty, ustala się podczas wspólnych rozmów z agencją SEO odpowiedzialną za prowadzenie kampanii SEO. To od niego zależy cena, na jaką opiewać będzie umowa.

Umowa  o pozycjonowanie

Przed podpisaniem umowy z opłatą za efekt ustal konkretny cel, który musi osiągnąć agencja SEO

Plusem umowy o pozycjonowanie z opłatą za efekt jest to, że klient płaci tylko za efekty ustalone w warunkach umowy. Minusem jednak jest ryzyko podejmowanych działań przez agencję SEO. Zlecając pozycjonowanie nieodpowiedniej agencji SEO, możemy narazić się na karę czy filtr od Google za działania, które mogą być związane z tworzeniem dużej ilości niskiej jakości linków pozycjonujących lub ze zbyt dużym utworzeniem linków SEO w zbyt krótkim okresie. W rezultacie możemy uzyskać efekt odwrotny – stracony czas, budżet oraz karę od wyszukiwarki.

Minusem tej umowy może być też nieco wyższa cena. Ma ona zrekompensować brak wpłat od klienta przez pierwsze miesiące trwania umowy. Kolejną wadą jest najczęściej oferta złożona przez agencję SEO na pozycjonowanie mniej konkurencyjnych fraz, które mogą być mało popularne w Google i nie przynieść żadnego konkretnego ruchu do serwisu.

Hybryda

Trzecim rodzajem umowy o pozycjonowanie jest umowa hybrydowa, która łączy sobie cechy umowy o pozycjonowanie z opłatą abonamentową i umowy z opłatą za efekt. W ramach takiej umowy jedna część wynagrodzenia dla agencji SEO jest wypłacana regularnie, a druga dopiero w momencie osiągnięcia przez nią efektów. Wielkość rozliczenia najczęściej zależy od ilości pozycjonowanych fraz oraz ich konkurencyjności.

Obecnie umowy hybrydowe są coraz bardziej popularne i oferowane równie często, co pozycjonowanie w abonamencie. Z tego rozwiązania warto skorzystać, gdy zależy nam na regularnym pozycjonowaniu i płatności za najistotniejsze dla nas frazy (z najlepszą możliwą konwersją).

Dobrze skonstruowana umowa o pozycjonowanie musi mieć na uwadze interesy obydwu stron. Sprzyja to dążeniu do osiągnięcia wspólnego celu, czyli osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Umowa o pozycjonowanie

Przed podpisaniem umowy ustal warunki odpowiednie dla Twojej firmy

Pamiętajmy, aby niezależnie od wybranego typu umowy, wybrać usługi świadczone przez sprawdzoną firmę. Doświadczone agencje SEO, które mogą pochwalić się swoimi wynikami (np. w postaci opublikowanego case study), będą mogły odpowiednio zadbać o Twoją witrynę. Dzięki temu efektywnie wykorzystasz swój budżet, a efekty działań przeprowadzanych przez specjalistów SEO będą dla Ciebie na pewno satysfakcjonujące.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: