9 porad, jak budować świadomość marki w internecie

9 porad, jak budować świadomość marki w internecie

Powszechne jest przekonanie, że budowanie świadomości marki w internecie to domena wyłącznie dużych firm. Okazuje się jednak, że jest to podejście mylne. Nawet bowiem niewielkie firmy mogą podejmować kroki, których celem będzie zwiększenie świadomości marki. Poniżej prezentujemy garść porad dotyczących tego, jak skutecznie działać na tym polu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Dlaczego należy budować odpowiedni wizerunek swojej firmy?
  • W jaki sposób zbudować profesjonalny wizerunek swojej marki?
  • Jakie czynniki wpływają na świadomość o naszej marce w internecie?

Budowanie świadomości marki w sieci sprawia, że z czasem coraz więcej internautów identyfikuje nie tylko markę, ale również to, co się na nią składa, czyli logo, kolor, hasło itp. Wskazać można marki, które kojarzy każdy z nas. Zalicza się do nich chociażby „Coca-Cola”. Nie brakuje jednak również takich firm, które rozpoznaje wyłącznie niewielka grupa osób. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiedniej strategii budowania świadomości marki po to, aby przybliżyć odbiorców do danej marki. Warto pamiętać, że kilka prostych technik jest wystarczające do tego, aby udawało się efektywnie zwiększać świadomość marki.

Budowa świadomości marki? A po co to komu?

Głównie po to, aby wzbudzić zaufanie. W sieci należy zaprezentować swój profesjonalny wizerunek i kropka. Należy zatroszczyć się o odpowiednią prezentację swojej firmy na stronie internetowej, a także o to, aby znalazły się na niej elementy identyfikacyjne naszej firmy: logo powinno być zaprojektowane tak, aby łatwo zapadało w pamięć, a jednocześnie w jasny sposób kojarzyło się z oferowanymi usługami bądź produktami. Strona nie może odstraszać już na samym wejściu. Powinna natomiast być skutecznym wprowadzeniem w świadczone usługi. Elementy identyfikacyjne należy stosować wszędzie, gdzie tylko się da, a dzięki temu staną się one rozpoznawalne i zobaczy je odpowiednio duża grupa osób.

Symbole identyfikujące firmę powinny znaleźć się w:

  • podpisie zamieszczonym w wiadomości mailowej;
  • wszystkich publikowanych materiałach;
  • mediach społecznościowych – można je zastosować na przykład jako obrazek profilowy.

Stawiaj na publikowanie atrakcyjnej treści

Od czego warto zacząć budowanie świadomości marki w sieci? Od tworzenia wartościowego contentu! To świetna droga do tego, aby dotrzeć do naprawdę dużej liczby internautów. Trzeba jednak pamiętać, aby tworzyć treści wartościowe, które wzbudzają uznanie, a nie tylko „wiszą” na blogu.

Przykłady wartościowych treści, które dają szansę na prawdziwy sukces:

  • infografiki – to treść, która ma duże szanse na to, aby stać się treścią „wiralną”, czyli taką, która cieszy się popularnością i jest chętnie udostępniana w mediach społecznościowych. Wszystko dlatego, że ma ona postać graficzną. Jednocześnie może zawierać naprawdę dużo informacji, które przedstawione są w niezwykle przyjaznej i zrozumiałej formie;
  • prezentacje – jest to poniekąd odpowiednik infografiki, pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców;
  • webinary oraz podcasty – to bardzo nowoczesna forma wpisów blogowych. Zamiast treści, którą trzeba przeczytać mamy tutaj możliwość odsłuchania materiału bądź jego obejrzenia.

Przy zastosowaniu wskazanych form przekazu nasze treści mogą dotrzeć do wielu osób, osiągając przy tym naprawdę dobre wyniki w mediach społecznościowych. To z kolei w prosty sposób przełoży się na świadomość naszej marki. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba rezygnować ze zwykłych treści blogowych – one również są przydatne. Trzeba jednak pamiętać, że ich siła przebicia w porównaniu ze wskazanymi jest znacznie mniejsza.

Zdecyduj się na program partnerski

Program partnerski to świetne wsparcie budowania świadomości marki w sieci. Sprawia, że użytkownicy dzielą się z innymi informacją o tym, że taka firma istnieje. Oczywiście sekret tkwi w tym, że są oni za to nagradzani. My jednak budujemy w prosty sposób większą rozpoznawalność. Takie działania podejmują największe marki. Świetnym przykładem jest Dropbox, który właśnie w taki sposób zyskał swoją popularność. Użytkownicy, którzy polecili firmę innej osobie, mogli w nagrodę otrzymać większą przestrzeń na pliki. Marka wskazuje, że zastosowanie takiej strategii pozwoliło im zwiększyć liczbę rejestracji aż o sześćdziesiąt procent.

Nie zapominaj o wpisach gościnnych

Weź pod uwagę możliwość tworzenia wpisów gościnnych. Tworzone wpisy pojawiają się jednak na innych portalach, w związku z tym będą mogli zobaczyć je ci użytkownicy, którzy koncentrują się wokół konkretnego portalu. Jest to dobry sposób na dotarcie do kolejnych odbiorców, a także na zaprezentowanie własnej marki.

Podpisuj się jako autor danej usługi

Zadbaj o to, aby po wykonanych pracach pozostawić po sobie ślad. Podpisywać można się różnie w zależności od tego, jakie usługi prowadzisz. To najlepszy sposób na to, aby użytkownicy trafiający na nasze dzieło mogli się o tym dowiedzieć. Takie rozwiązanie cieszy się ogromną popularnością wówczas, gdy korzystamy z narzędzi online.

Postaw na tworzenie społeczności w sieci

Dobrym rozwiązaniem jest zadbanie o zbudowanie społeczności wokół marki. Aby zrobić to najszybciej, trzeba sięgnąć po media społecznościowe. Zapewniają one dostęp do wielu użytkowników. Tym, o czym nie można zapomnieć jest prowadzenie profilu na takich kanałach, jak Twitter oraz Facebook. To dobry sposób, aby pozyskać kolejnych fanów, dostarczać im wielu informacji i stać się częścią pewnej społeczności. Warto podkreślić, że każda wzmianka to informacja o marce, która idzie w świat.

Wykorzystuj remarketing

To kolejny sposób na to, aby poprawić świadomość marki. O co w nim chodzi? Pokazujemy reklamę tym odbiorcom, którzy już się z zetknęli z naszą stroną i oferowanymi produktami. Trzeba bowiem pamiętać, że tak naprawdę większość użytkowników nie przekonuje się do marki często przy pierwszym kontakcie, dlatego aby podjąć decyzję o skorzystaniu z usług danej firmy, potrzebują oni na ogół czasu na zastanowienie i sprawdzenie opinii. Ponowne widywanie marki co jakiś czas, wykorzystując kampanię remarketingową wpływa bezpośrednio na zwiększenie świadomości o niej – zapada ona w pamięć naszym odbiorcom reklamy. Remarketing można prowadzić w różnych kanałach marketingowych. Wspomnieć wystarczy chociażby Google Ads (AdWords) oraz Facebook Ads.

Podłącz się pod inicjatywy mające miejsce w internecie

Dobrym wyborem jest wspieranie akcji prowadzonych w internecie. Osoba, która organizuje takie działania najczęściej zamieszcza na stronie informacje o firmach, które zdecydowały się wesprzeć daną organizację. Znajdujące się w takim miejscu logo to doskonała okazja do tego, aby użytkownicy mieli kolejną możliwość trafienia na Twoją witrynę oraz, aby poznali Twoją markę. Jest to korzystne między innymi dlatego, że podpięcie się pod takie inicjatywy jest sposobem na promowanie się wśród społeczności marki, która jest już zbudowana.

I wreszcie: bądź unikalny!

Cechą firm, która jest naprawdę doceniana przez ich klientów jest unikalność. Priorytetem powinno być bez wątpienia wyróżnienie się na tle konkurencji. W przypadku budowanie świadomości marki jest to niezwykle korzystne. Dzięki takim działaniom firma zdecydowanie łatwiej zapada w pamięć. Jeśli zobaczymy dziesięć firm, które są do siebie bardzo podobne, z pewnością nie zapamiętamy żadnej z nich. Zapamiętamy tylko tą, która w jakiś sposób się wyróżniła. To właśnie różnice dostrzegamy najszybciej i zapamiętujemy markę, która jest nam najbliższa.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
6 wytycznych, jak przekonać do oferty znajdującej się na stronie internetowej

Posiadanie firmowej witryny internetowej to dzisiaj rzecz oczywista. Chyba nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Jak się jednak okazuje, samo...

Zamknij