6 wytycznych, jak przekonać do oferty znajdującej się na stronie internetowej

6 wytycznych, jak przekonać do oferty znajdującej się na stronie internetowej

Posiadanie firmowej witryny internetowej to dzisiaj rzecz oczywista. Chyba nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Jak się jednak okazuje, samo posiadanie może okazać się niewystarczające. Dowiedz się, jak przekonać do oferty, którą prezentujesz na swojej stronie internetowej i zacznij wreszcie pozyskiwać stałych klientów!

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zachęcić do skorzystania z naszej oferty?
  • Jakie czynniki wpływają na zainteresowanie usługami lub produktami?
  • Jak zachęcić klienta do złożenia zamówienia w sklepie internetowym?

Można śmiało powiedzieć, że dobrze jest być przekonującym w każdej dziedzinie życia: polityk musi umieć przekonać do siebie wyborców, YouTuber powinien umieć zainteresować własną osobą, a sprzedawca powinien z kolei wpłynąć na osobę tak, aby chciała zrobić zakupy właśnie u niego.

Podobnie jest, jeśli chodzi o stronę internetową. Samo to, że jest, nie oznacza, że użytkownicy, którzy ją odwiedzą, będą skłonni do korzystania z oferty. Osoba, która znajduje się po drugiej stronie ekranu, musi przede wszystkim czuć zaufanie do danej marki.

Jest mnóstwo czynników wpływających na zaufanie. Zalicza się do nich między innymi wygląd strony, odpowiednio sformułowane treści, a także stosowanie elementów, które bezpośrednio budują zaufanie. Poniżej przedstawiamy kilka prostych sposobów, których zastosowanie pozwoli na przekonanie użytkowników do oferty prezentowanej na stronie internetowej i tym samym zwiększy szansę na pozyskanie nowych klientów.

Pozwól na to, aby się z Tobą zgadzano

Przekonywanie do siebie naszych potencjalnych klientów zalecamy zacząć od tego, aby nasi odbiorcy się z nami zgadzali. Jest to prosty sposób na nawiązanie więzi między klientem a Twoją firmą. Przynosi to wymierne efekty na kolejnych etapach procesu przekonywania.

Co zrobić, aby przekonać do oferty znajdującej się na stronie? Pamiętaj, aby stawiać na wpisy blogowe oraz materiały wideo i audio. Treścią, z którą użytkownik może się zgodzić, może być fakt, bądź stwierdzenie, które adekwatne jest do kontekstu naszej witryny. Co ważne, powinno być to stwierdzenie, z którym zgadza się zdecydowana większość osób.

Przykłady:

  • robienie zakupów w sklepach internetowych jest wygodne;
  • urządzenia mobilne są coraz bardziej popularne.

Są to proste fakty, których przedstawienie pozwoli zbliżyć się klientowi do naszej marki.

Przekonuj, używając twardych dowodów

Wiemy już, że treść może być przekonująca. Warto jednak zrobić wszystko, aby przekaz był jeszcze mocniejszy. Użytkownicy wchodzący na stronę pierwszy raz, mogą w ogóle nie znać danej marki (jest ona dla nich obca). Tymczasem przekaz, który otrzymujemy już na etapie dzieciństwa to: „nigdy nie ufaj obcym” – aby więc przekonać do oferty znajdującej się na stronie, dobrze jest sięgnąć po dowody będące twardymi faktami. Nie mogą one pozostawiać żadnych złudzeń i wątpliwości.

Jak je stosować?

  • stawiaj na dane w postaci wizualnej – wykresy, tabele, dane procentowe – wzbudzają one ufność i sprawiają, że odbiorca nie sądzi, że są to dane wyssane z palca;
  • zamieszczaj opinie innych klientów – pokazują, że usługi, które świadczysz, są na odpowiednim poziomie i wzbudzają bardzo silnie zaufanie;
  • nie rezygnuj z recenzji produktów;
  • sięgaj po dane liczbowe, do których zalicza się np. liczbę zrealizowanych zamówień – to dobry sposób, aby pokazać, że firma jest naprawdę godna zaufania.

Ograniczaj wybór

Wydawać by się mogło, że większy wybór przekłada się na większe zyski – tak jest może w teorii. W praktyce niezwykle łatwo jest przedobrzyć, a jednocześnie sprawić, że wielość opcji po prostu przytłoczy odbiorcę. W efekcie do sprzedaży w ogóle nie dojdzie. Tak naprawdę użytkownik, który ma mniej opcji do wyboru, jest dużo bardziej skłonny do dokonania zakupu.

Wiele opcji przytłacza, rozprasza i skutkuje tym, że podjęcie decyzji jest bardzo trudne i w efekcie wiele osób rezygnuje z zakupu, dlatego zaleca się, aby ograniczać klientom ich możliwy wybór. W sklepach internetowych bardzo dobrze sprawdza się opcja „polecane”, „najczęściej wybierane” lub „bestsellery”, które znacznie ułatwiają podejmowanie decyzji.

Proponuj to, co Twoi odbiorcy chcą potencjalnie uzyskać

Istotne jest jak najlepsze poznanie grupy docelowej własnej firmy. Informacje dotyczące tego, co interesuje Twoich klientów i ich upodobania, istotnie wpływają na zainteresowanie naszą ofertą i pozwalają na przekonanie do swojej marki. W związku z tym należy koniecznie zdefiniować własną grupę docelową.

Przypominaj się, a także powtarzaj

Niestety, pierwszy kontakt ze stroną to w wielu wypadkach zbyt mało, dlatego należy się użytkownikom stale przypominać. To prosty sposób na to, aby pozostać w ich pamięci jak najdłużej.

W jaki sposób przekonać do swojej oferty, stawiając na powtórzenia?

  • e-mail marketing – informowanie odbiorców o najważniejszych informacjach;
  • porzucenie koszyka – informowanie o tym, że użytkownik dodał produkty do koszyka, ale nie zdecydował się na zakończenie zamówienia;
  • prośby o wyrażenie swojej opinii na temat zakupionych produktów lub usług.

Oprzyj się na konkretnych informacjach

Użytkownik, który wchodzi na stronę, oczekuje konkretów. Zależy mu na tym, aby otrzymać realne korzyści, które może osiągnąć, korzystając z naszych produktów czy usług, dlatego tak ważne jest, aby być precyzyjnym i jasno definiować to, co zamierzamy sprzedać oraz jakie niesie to za sobą zalety. Należy zawsze podkreślać problemy, które jesteśmy w stanie rozwiązać.

To, co przekonuje oraz pokazuje rzeczywiste korzyści klientowi, jest lista zalet danego produktu czy usług. Warto również dowiedzieć się więcej na temat tworzenia treści z wykorzystaniem języka korzyści.

Artykuły na stronie powinny być napisane prostym językiem – przekombinowanie się nie sprawdzą. Zwroty trudne, typowo branżowe, zdecydowanie lepiej zachować dla siebie. Trzeba bowiem pamiętać, że na ogół odbiorcami wszelkich usług są osoby, które w danej dziedzinie są po prostu laikami.

Język prosty, klarowny jest zdecydowanie bardziej uniwersalny i jednocześnie jest gwarancją tego, że osoba, która trafi na naszą stronę, nie będzie miała problemu ze zrozumieniem tego, co chcemy przekazać.

Jak przekonać do oferty, która znajduje się na stronie internetowej?

Jak widać, nie brakuje naprawdę prostych sposobów na to, aby przekonać potencjalnych klientów do oferty, którą publikujemy na swojej witrynie. Przedstawione przez nas sposoby są na tyle uniwersalne, że można je zastosować w różnych branżach i sprawdzają się nie tylko na stronach internetowych, ale również w sklepach online.

Są niezastąpione również w mediach społecznościowych, w których mnóstwo rzeczy opartych jest po prostu na sposobie, w jaki przekazywane są treści. Inspirację do pracy znajdą również osoby, które zajmują się promocją własnej marki. Wszystko oczywiście po to, aby prowadzone działania przekonały potencjalnych klientów, a tym samym skutkowały sprzedażą danej usługi, bądź produktu.

Jeśli znasz inne sposoby pozwalające na przekonanie do oferty, jaka znajduje się na stronie internetowej – nie czekaj, podziel się nimi w komentarzach!

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: