5 sposobów na poprawienie pozycji w Google

5 sposobów na poprawienie pozycji w Google

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych to jedna z tych istotnych rzeczy, o których nie można zapomnieć w branży e-Commerce. Jeśli zostanie dobrze wykonana, pozwoli dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, przyciągając przy tym wartościowych klientów. W związku z tym co zrobić, aby poprawić pozycję w Google?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zoptymalizować stronę pod pozycjonowanie?
  • Jak przygotować stronę pod pozycjonowanie?
  • Na czym polega audyt i optymalizacja?

Jeśli kiedyś próbowałeś już optymalizować witrynę, to znasz z pewnością podstawy optymalizacji pod pozycjonowanie. Niestety często zdarza się tak, że najczęściej znajomość właścicieli stron internetowych kończy się na dobraniu słów kluczowych. Tymczasem optymalizacja to zdecydowanie więcej niż tylko słowa kluczowe, dlatego opowiemy co zrobić, aby skutecznie poprawić pozycję strony w Google.

Poznaj algorytmy Google

Wskazać można kilka sposobów, które pozwalają na uzyskanie w stosunkowo krótkim czasie naprawdę wysokie pozycje. Z pewnością jednak znalazłeś się tutaj, bo zależy Ci na uzyskaniu długoterminowego rezultatu, a nie na osiągnięciu wysokich pozycji zaledwie na kilka miesięcy. Algorytmy Google nieustannie się zmieniają, a rocznie takich zmian może być nawet kilkaset. Jedynie niewielka część z nich jest ogłaszana publicznie. Firma Google informuje jedynie o najważniejszych zmianach w obliczaniu rankingu, dzięki temu wszyscy zainteresowani mogą się do nich w pewien sposób przygotować. Te zmiany, które nie mają charakteru publicznego stają się źródłem licznych spekulacji, teorii czy hipotez na temat optymalizacji. Zmiany w algorytmach ogłoszone publicznie i te wykonane w tajemnicy mają jednak sens: jeśli każdy wiedziałby dokładnie w jaki sposób optymalizować i pozycjonować witryny, to Google nie umiałoby wskazać strony, która na dane słowo miałaby zajmować pierwszą pozycję w wyszukiwarce.

Najwięcej informacji dotyczących tego, jak poprawić pozycję strony w Google poprzez optymalizację strony można wynieść z algorytmów o nieco dziwnie brzmiących nazwach:

  • Mobilegeddon;
  • Pingwin;
  • Koliber;
  • Gołąb.

Przeanalizuj swoją stronę internetową

Zasada jest banalnie prosta: jeśli chcesz coś ulepszyć, musisz znać aktualny stan techniczny swojej strony. Aby poznać stan optymalizacji swojej strony pod pozycjonowanie, należy zlecić agencji SEO (takiej jak nasza) wykonanie audytu SEO.

Należy zawsze przeanalizować:

  • słowa kluczowe, na które witryna pojawia się w indeksie Google;
  • prędkość witryny – chodzi w tym wypadku o czas, w jakim wczytuje się ona do końca;
  • czy strona nie jest zawirusowana;
  • czy strona nie otrzymała kary od Google;
  • rodzaj i jakość treści dostępnej na stronie;
  • kod źródłowy strony.

Zobacz, jakie dane na temat Twoje strony zebrał Google Analytics

Kiedy audyt masz już za sobą, trzeba prześledzić dane z Google Analytics i dowiedzieć się, co zrobić, aby poprawić pozycję w Google.

Bazujemy przy tym na informacjach, które zbierane są przez lata:

  • Ruch organiczny – to najważniejszy czynnik, jeśli mówimy o pozycjonowaniu. Dostarcza informacji dotyczących tego, jak wielu użytkowników decyduje się odwiedzić stronę za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Śmiało można stwierdzić, że to właśnie ruch organiczny ma największe znaczenie. Aby dowiedzieć się, jak wielu użytkowników dociera do Twojej strony, wystarczy zalogować się do swojego konta w Google Analytics;
  • Ruch mobilny – to kolejny niezwykle istotny element. Określa, jak wielu użytkowników decyduje się odwiedzić stronę, wykorzystując do tego urządzenia mobilne. Jeśli jest ich dużo, a współczynnik odrzuceń osiąga wysoką wartość, to znaczy, że wersja mobilna witryny nie jest dobra. Trzeba to natychmiast naprawić;
  • Współczynnik odrzuceń – wskazuje na procent użytkowników, którzy wprawdzie odwiedzają stronę internetową, ale decydują się ją opuścić, nie podejmując żadnej interakcji. Im niższą wartość ten współczynnik osiąga, tym lepiej;
  • Zawartość witryny – to niezwykle istotne dane w kontekście tego, w co użytkownicy najczęściej decydują się kliknąć na Twojej stronie. Warto zastanowić się nad tym, z jakiego powodu niektóre podstrony są odwiedzane częściej, a pozostałe rzadziej.

Optymalizacja, jako czynnik on–page

Jeśli masz sporą wiedzę dotyczącą swojej witryny internetowej, to posiadasz także możliwość wprowadzania istotnych zmian w SEO.

Podstawowa lista kroków obejmuje:

  • optymalizacja tytułów oraz opisów wszystkich podstron – sprawdź czy każda podstrona posiada unikalny opis, który w naturalny sposób został nacechowany słowami kluczowymi zachęcającymi do kliknięcia;
  • mapa strony – dostarcza ona wyszukiwarkom informacji dotyczącej tego, ile podstron zawiera witryna i jakie one są. Jeśli wygenerujesz mapę, możesz być pewny, że roboty będą zdecydowanie szybciej indeksowały Twoją stronę. Dzięki temu każda nowa podstrona będzie również zdecydowanie szybciej dodawana do indeksu. Pamiętaj o tym, że mapa strony zawiera istotne metadane;
  • wewnętrzne linkowanie – jest to sposób w jaki łączone są podstrony w obrębie jednej domeny. Należy pamiętać o linkowaniu, a jednocześnie zwrócić uwagę na to, aby robić to w sposób naturalny;
  • optymalizacja obrazów – czyli odpowiednie nazewnictwo zdjęć, które wykorzystywane są na stronie, np. w treści artykułów. Zatroszczyć trzeba się o opis atrybutu ALT, a także o to, aby zdjęcie miało optymalne wymiary;
  • podstawowa optymalizacja treści – pamiętaj o odpowiedniej hierarchii nagłówków, a także o słowach kluczowych, które powinny być naturalnie wkomponowane w treść.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak sprawić, aby nasza strona internetowa była godna zaufania?

Zdarza się, że podczas surfowania po sieci trafiamy na stronę, która od razu nie wzbudza naszego zaufania. Ma ona w...

Zamknij