Pozycjonowanie to bardzo ważny element strategii marketingu w internecie. Usługa ta wymaga wielu przygotowań, wiedzy merytorycznej oraz praktycznej, dlatego też pozycjonowanie najlepiej zlecić doświadczonemu fachowcowi.

Zalety pozycjonowania

Główną funkcją, jaką spełnia pozycjonowanie stron internetowych, jest pojawianie się danej witryny w czołówce wyników wyszukiwania realizowanych za pomocą wyszukiwarki. Zlecając realizację tego zadania należy liczyć się z mniejszymi lub większymi kosztami związanymi z wykonaniem tej operacji. Możliwości w zakresie finansowania usług z zakresu pozycjonowania jest bardzo wiele, jedno z popularnych rozwiązań to pozycjonowanie z opłatą za efekt.

Pozycjonowanie z opłatą za efekt opiera się na prostym modelu rozliczeniowym w którym klient płaci tylko za uzyskane efekty. W praktyce oznacza to, że należność jest naliczana w przypadku, gdy strona znajdzie się w czołówce wyników wyszukiwania (TOP 10). Należy pamiętać, że podczas realizacji usługi, firma pozycjonująca powinna posiadać przygotowaną listę słów kluczowych związaną z tematyką pozycjonowanej strony, wykorzystywanych podczas pozycjonowania. Alternatywną propozycją jest stworzenie bazy fraz przez firmę pozycjonującą.

Niezbędnym działaniem pozwalającym wykonać kreatywne i skuteczne pozycjonowanie, jest audyt strony lub sklepu internetowego.

Płatność za efekty

Pozycjonowanie z opłatą za efekt to nie lada wyzwanie dla pozycjonera. Rzeczywistość dowodzi, że efekty pozycjonowania są nieprzewidywalne, trudno więc jednoznacznie zapewnić, że witryna przez określony czas będzie znajdowała się w ścisłej czołówce wyników wyszukiwania. Doświadczony pozycjoner może deklarować rzetelne wykonanie usługi, nigdy jednak nie zapewni nam doskonałych i przede wszystkim stałych efektów.

Skuteczne wypozycjonowanie strony klienta to cel każdego pozycjonera, a także szansa na realne dochody ich klienta. W przypadku pozycjonowania z opłatą efekt wynagrodzenie pojawia się wyłącznie w określonych sytuacjach, czyli w momencie usytuowania i utrzymania witryny w ścisłej czołówce wyników wyszukiwania. Z całą pewnością jest to jednak rozwiązanie uczciwe i korzystne zarówno dla pozycjonera, jak i klienta. Pozycjoner, poza realnym dochodem ma świadomość dobrze wykonanego zadania, natomiast dla klienta wysoka pozycja witryny oznacza realną szansę na zainteresowanie stroną lub wzrost sprzedaży. W tej sytuacji klient płaci za dobrze wykonaną usługę – cel osiągnięty przez obydwie strony.

W przypadku pozycjonowania z opłatą za efekt płatności pobierane są dopiero w momencie, gdy pozycjonowana witryna znajdzie się w czołówce wyników wyszukiwania, czyli zrealizowany zostanie wytyczony cel w umowie.

Decydując się na pozycjonowanie z opłatą za efekt warto szczegółowo przeanalizować warunki umowy, zwracając szczególną uwagę na okres trwania usługi i sposób rozliczenia. Brak pożądanych efektów w ustalonym okresie może oznaczać, że konieczne jest inne podejście do realizacji pozycjonowania.

Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania z opłatą za efekt i osiągnij najwyższą pozycję!