Pozycjonowanie z opłatą abonamentową
Pozycjonowanie to zadanie, które zazwyczaj jest realizowane przez doświadczonych pozycjonerów. Działanie to wymaga nie tylko umiejętności, ale także wiedzy i kreatywności. Dobrze wykonane pozycjonowanie to gwarancja, że strona lub sklep internetowy znajdzie się w czołówce wyników wyszukiwania.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Czym jest pozycjonowanie w abonamencie?
- Na czym polega pozycjonowanie ze stałą opłatą abonamentową?
- Jakie korzyści niesie za sobą pozycjonowanie w abonamencie?
Spis treści:
Zalety pozycjonowania z opłatą abonamentową
Pozycjonowanie z opłatą abonamentową to jedno z najpopularniejszych rozwiązań rozliczeniowych z dziedziny pozycjonowania stron internetowych, zapewniających klientowi stały koszt usługi podczas trwania umowy, bez względu na osiągane efekty. Pozornie wydawać się może, że w tym przypadku działania pozycjonera będą ograniczać się wyłącznie do wystawiania faktur, a widocznych efektów nie będzie. Rzeczywistość weryfikuje jednak to stwierdzenie – każdy pozycjoner dąży do osiągania kolejnych celów, czyli uzyskiwania efektownych wyników pozycjonowania.
Ważnym dokumentem jest na tej płaszczyźnie umowa pomiędzy klientem a specjalistą SEO. Dokument ten powinien zawierać wszystkie szczegóły dotyczące realizacji zadań związanych z pozycjonowaniem. Bardzo ważną, wręcz priorytetową kwestią jest ustalenie celów pozycjonowania, które docelowo powinien osiągnąć pozycjoner.
Warto także uwzględnić w umowie zapis o możliwości zrezygnowania z usług specjalisty SEO w sytuacji, gdy nie przynoszą one pożądanych efektów. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie to nie kampania w Google Ads, a tym samym efekty nie pojawiają się z dnia na dzień. Zazwyczaj zauważalne i satysfakcjonujące efekty pojawiają się nie wcześniej niż po upływie trzech miesięcy od rozpoczęcia działań pozycjonujących, dlatego też przed podjęciem decyzji o rozwiązaniu umowy warto zastanowić się, czy w określonym przedziale czasowym możliwe było uzyskanie pożądanych efektów. Pomocne w tej kwestii mogą okazać się raporty z pracy pozycjonera.
Warto podkreślić, że w przypadku pozycjonowania z opłatą abonamentową raport pozycjonera powinien pojawiać się w każdym wariancie, działanie to ma strategiczne znaczenie w zakresie budowania zaufania, ponadto potwierdza, że pozycjoner rzetelnie i terminowo wykonuje powierzone mu obowiązki.
Pozycjonowanie na fundamencie zaufania
Pozycjonowanie z opłatą abonamentową zapewnia pozycjonerowi stały dochód, z którego część środków przeznaczana jest na działania związane z pozycjonowaniem, m.in. stworzenie zaplecza pozycjonującego. Obowiązkiem pozycjonera jest wykorzystywanie różnych i sprawdzonych metod pozycjonowania. Wynika to przede wszystkim z tego, że głównym celem tej usługi jest zwiększenie ruchu pochodzącego z różnych źródeł. Bardzo ważny jest fakt, aby były to źródła wartościowe, np. własne zaplecza pozycjonujące oraz serwisy, fora i blogi powiązane tematycznie. Decydując się na pozycjonowanie z opłatą abonamentową, warto zwrócić uwagę, aby działania z zakresu SEM i SEO były maksymalnie rozbudowane.
Do takich najważniejszych działań należą:
- regularne pozyskiwanie ruchu na stronie oraz linkowanie słów kluczowych;
- content marketing, czyli publikacje w branżowych serwisach, na blogach tematycznych, w magazynach i gazetach internetowych oraz popularnych serwisach;
- WoMM marketing, czyli wykorzystywanie forów internetowych do promocji witryny, ze szczególnym uwzględnieniem szeroko rozumianego marketingu szeptanego, udział w dyskusjach tematycznych, wykorzystywanie bezpośrednich linków pozycjonujących itp.;
- wysokiej jakości blogi tematyczne o charakterze promująco-pozycjonującym, zawierające wartościowe treści.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!