Nie od dziś wiadomo, że reklama powinna być przede wszystkim skuteczna. We współczesnym świecie istnieją różne możliwości marketingowo-reklamowe, jedną z nich jest znany i stosowany od lat marketing szeptany. Przekazywanie informacji dotyczących zalet produktów czy usług było znane i stosowane niemalże od zawsze, także w czasach, gdy świat nie słyszał o internecie. Ludzie ufają innym ludziom, zwłaszcza znajomym. Wiele osób chętnie korzysta z rad udzielanych przez innych, uznając, że są to działania podejmowane w dobrej wierze.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, określany także jako buzz marketing, korzeniami sięga popularnej plotki. Jak dowodzi rzeczywistość, plotek nikt nie lubi, ale każdy chętnie słucha. W przypadku marketingu szeptanego jest nieco inaczej – najczęściej przekazywane są wartościowe, zgodne z prawdą informacje.

Ogólnie rzecz ujmując, działanie to polega na przekazywaniu potencjalnym konsumentom informacji dotyczących danej marki lub produktu. Nie jest to jednak klasyczna reklama, traktowana przez wielu z dużym dystansem. Podstawą marketingu szeptanego jest zwykła rozmowa, jaką prowadzą między sobą ludzie. Nie od dziś wiadomo, że informacje przekazywane z ust do ust traktowane są poważnie, dając tym samym pozytywne efekty.

Wywołanie dyskusji stwarza możliwość przedstawienia zalet danego produktu, a co ważniejsze, można to robić w sposób naturalny i niewymuszony. W praktyce oznacza to, że efekty marketingu szeptanego są jak najbardziej spontaniczne i naturalne. Funkcja marketerów ogranicza się praktycznie do pobudzenia dyskusji, dalsze działania to wyłącznie inwencja uczestników wirtualnej rozmowy. Alternatywa ta sprawia, że informacje o marce czy produkcie rozchodzą się w sposób naturalny, tym bardziej, że zawsze znajdą się osoby, które skorzystały z konkretnego rozwiązania. Jak dowodzą badania konsumenckie, siła rekomendacji i dobra opinia wyrażona przez innych konsumentów jest ogromna.

Jak skutecznie prowadzić marketing szeptany?

Marketing szeptany to tanie i jednocześnie skuteczne narzędzie reklamowe. Efekty są zaskakujące w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Istotną funkcję na tej płaszczyźnie odgrywa internet, dzięki któremu z powodzeniem można realizować działania za pośrednictwem bloga, forów internetowych czy też portali społecznościowych. Warto jednak pamiętać, że umiejętnie prowadzony marketing szeptany do przede wszystkim zachęcanie do udziału w dyskusji oraz kreatywne kierowanie rozmową. Kluczową funkcję odgrywa naturalność i nienachalność, w rzeczy samej wystarczy być sobą, by osiągnąć pożądane efekty.

Buzz marketing to doskonały sposób, by wypromować markę, a także budować pozytywny wizerunek własnej firmy. Narzędzie to pozwala w krótkim czasie dotrzeć do wartościowych klientów, zwiększając jednocześnie ruch na stronie internetowej. Nietrudno zauważyć, że pozytywne efekty marketingu szeptanego przekładają się na korzyści finansowe przedsiębiorstwa, a co ważniejsze, zadanie to wymaga stosunkowo niewielkiego nakładu pracy, tym bardziej, jeśli są to działania prowadzone za pomocą portali społecznościowych oraz forów internetowych, do których dostęp jest całkowicie darmowy.

Sprawdź naszą ofertę marketingu szeptanego i zbuduj wizerunek własnej marki!