Remarketing polega na wyświetlaniu reklam odbiorcom, którzy wcześniej interesowali się ofertą danego reklamodawcy. Kampania remarketingowa w Google AdWords standardowo wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google, jak również w całej sieci reklamowej Google AdWords. Rozwiązanie to w szczególny sposób jest adresowane dla właścicieli sklepów internetowych.

Istota remarketingu

Z roku na rok zwiększa się ilość rozwiązań, które pozwalają reklamodawcom dotrzeć do potencjalnych klientów. Jedni korzystają z innowacyjnych propozycji, inni zdecydowanie pozostają przy tradycyjnych metodach. Najważniejszym celem na tej płaszczyźnie – bez względu na kierunek działania – jest skuteczność i efektywność w osiąganiu wytyczonych celów. Należy jednak pamiętać, że we współczesnym świecie sam pościg za klientem jest niewystarczający, równie ważna jest szybkość jego pozyskiwania, dlatego też warto zdecydować się na metody innowacyjne, dostosowane do wymogów współczesnej rzeczywistości. Jednym z rozwiązań tego typu jest szeroko rozumiany remarketing.

Remarketing bez wątpienia stanowi rozwiązanie, które posiada ogromny potencjał na płaszczyźnie reklamowej. Ogólnie rzecz ujmując, jest skuteczna i atrakcyjna kampania reklamowa, prowadzona w ramach systemu Google AdWords. Zasadniczą funkcją tego rozwiązania jest powtórzenie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy wcześniej korzystali lub interesowali się ofertą konkretnego reklamodawcy.

W dobie licznych przekazów reklamowych jest to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań, które umożliwiają dotarcie do odpowiednich klientów, zwiększając w ten sposób szansę na sprzedaż. Charakter tego działania idealnie oddaje znane przysłowie „trzeba kuć żelazo póki gorące”. Remarketing jako działanie polegające na ponownym docieraniu do potencjalnych klientów, w duży sposób zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorca stanie się naszym stałym klientem.

Zalety remarketingu

Remarketing to znacznie lepsze rozwiązanie niż alternatywne formy reklamy internetowej. Reklama dociera do określonej grupy odbiorców, czyli osób, które wcześniej korzystały lub interesowały się ofertą. Swoista segregacja odbiorców jest możliwa przede wszystkim dzięki „ciasteczku”, czyli popularnym przeglądarkowym plikom cookies – znanym wszystkim użytkownikom internetu.

Analizując stronę stricte techniczną należy podkreślić, że witryna internetowa musi być wyposażona w odpowiedni skrypt, który zapisze wspomniane ciasteczko u odbiorcy, umożliwiając tym samym ponowne dotarcie w postaci remarketingu. Bardzo ważne jest to, aby każda podstrona zawierała oddzielny skrypt, jest to warunek konieczny, który sprawi, że klient otrzyma reklamę, która faktycznie go interesuje. Następnie należy skorzystać z narzędzi Google AdWords, które umożliwiają przygotowanie kampanii remarketingowej. Wbrew pozorom, przygotowanie tego typu rozwiązania jest bardzo proste i zarazem skuteczne.

Reasumując, działanie remarketingu polega na tym, że użytkownik odwiedza określoną stronę internetową, która umieszcza ciasteczko w jego przeglądarce, przekazując w ten sposób informację, że użytkownik odwiedził daną witrynę. W czasie, gdy użytkownik po opuszczeniu danej witryny przegląda inne strony należące do sieci reklamowej Google AdSense, następuje uruchomienie wyświetlania reklam przez pliki cookies. W sytuacji, gdy internauta ponownie zainteresuje się przedmiotową ofertą, automatycznie wróci do pierwotnej witryny.

Sprawdź ofertę kampanii w Google AdWords i zleć nam kampanię reklamową w Google!